Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hej på er!

Ville bara säga hej, jag har följt er så länge i vanliga tråden men inte letat upp denna!

Det är så fantastiskt att se att så många av er är gravida nu, efter allt kämpande med ältest, analyserande av kurvor och alla förstörda sovmornar på grund av tempningen

Själv är jag på sluttampen av graviditeten, är i vecka 39, så har förhoppningsvis en liten bäbis här inom kort.

• Reflexen
    Loppan84 skrev 2016-03-13 08:06:16 följande:

Wow underbart! Kommer ihåg att jag följde tråden när du va aktiv där (eller om det va NC tråden?) men inte skrev skälv då :) Lycka till med förlossningen nu! Så nära <3

Tack! Lite "lycka till" är aldrig fel inför en förlossning

Jag har bara skrivit i FF-tråden, så det är där du sett mig.
  • Reflexen
    Sajocawa skrev 2016-03-13 09:30:06 följande:

Åh vad spännande! Förlåt för kasst minne, men är det första barnet du väntar? :)

Ingen fara. Det är andra barnet, har en dotter född 08 också. Så blir långt emellan, men förhoppningsvis bra ändå
  • Reflexen

Som tröst till dig Eagle o alla andra som nojjar över brist på symptom kan jag hälsa att jag ännu inte mått illa nånting i mina två graviditeter! Har två veckor kvar att bli illamående på i denna, men tror inte det kommer bli nåt sånt!

• Reflexen

Eagle: kan du inte be mamma komma när mannen börjar jobba istället för innan bf? Tror att ni alla får ut mer av vistelsen då!

Förstår att det är jobbigt att ha flyttat utomlands och sen få de problem du beskriver. Hade också längtat efter min mamma då

Kan du försöka sätta mer krav på att mannen ska hjälpa till hemma? Det är ju omöjligt att veta nu hur du kommer att må mot slutet av grav /i början som mamma, men viss hjälp/extra support är väl inte för mycket begärt även om man mår bra?

• Reflexen

Loppan:

Min kompis blev också värre i sitt illamående av vitamintabletterna. Nån annan sort visserligen, men hon gjorde uppehåll ibland o blev då bättre.

• Reflexen

Man måste absolut inte väga sig. De som inte mår bra av att väga sig, tex om nån har en ätstörning i bagaget, kan ju triggas igång i sitt dåliga mående av vägningen.

Jag har vägt mig två gånger bara, vid inskrivning och i vecka trettio-nånting. Är idag tre dagar från bf, så är osäker på om det blir en slutvikt på "sista" besöket imorgon eller inte.

Anledningen till att bm gärna vill ha vikten är väl (bl.a.) för att kunna upptäcka en farligt stor viktuppgång som kan tyda på havandeskapsförgiftning. Det finns dock flera andra symptom på havandeskapsförgiftning som man kan ha koll på istället.

Jag tycker inte man ska göra något som inte känns okej eller bekvämt, om det finns andra sätt att hålla koll på sin och bäbisens hälsa. Om det däremot är något som inte kan mätas på annat sätt, är det ju självklart att jag gör det!

• Reflexen

Vad oerhört ledsamt, Längtar88!!

Hoppas att du snart mår bättre! Det känns för j-ligt de första dagarna, men sen börjar livet långsamt gå tillbaka till normalt. Jag har haft tre tidiga mf och ett ma i v12, det är så grymt med de sena ma/mf. När man tror att "faran är över" liksom. Jag hade svårt att släppa den graviditeten helt, det var många gånger jag tänkte "nu skulle jag ha varit i v23, 29, 33 osv". Hämtade dock styrka i att det ofta är något fel på de embryon som inte klarar sig och var tacksam för att kroppen återhämtade sig snabbt (normal cykel nästan direkt).

Hoppas du får komma på uppföljning för att se om allt kommit ut. Jag var inne på två uppföljande ul efter ul då de konstaterade att det var ma. Tror det första var efter tio dagar och sen efter tre veckor typ.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend