Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Äntligen får jag oxå vara med här... Som jag längtat....

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-16 20:46:21 följande:

Eagle!!!!! Jag fick några tårar som rann här, är som sagt väldigt emotionell just nu men tro mig jag är upprikrigt så glad för din skull! Denna gången ska vi gå alla 40 veckor båda två! Alla tummar upp :)

Åh ja är så glad men oxå så rädd.. Kan inte fatta att infertila pco jag har blivit gravid 2 gånger på 4 månader...

Hur mår du? Har du testat mer? Ngr symptom?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-17 07:12:15 följande:

Hurra igen Eagle! Hur mår du idag? Vad sa din kille?

Idag är bim så jag tempade idag. Tempen är hög och fin så nu ska jag verkligen försöka sluta noja lite :) Var faktiskt lite kul att tempa på bim också så har man sett den där grafen som inte dippar och som man längter efter. När jag fick mf gick tempen ned på bim-1 nästan som vabligr och sä kom blodet på bim+1 (blå grafen) så nu andas jag ut en stund men oron kommer säkert tillbaka ;) Hur har ni andra det? Är ni lila oroliga som mig för mf?

Heeej:) han blev jätte glad men samma som din så va han typ osäker.. Han ba ska strecket vara så ljust haha.. Ja tucker de va jätte starkt för O vara typ kvällskiss på boots test när ja typ kissar 100 ggr innan den dagen...

Åh va skönt att tempen e hög:) så kul att vi ligger så lika :) längtars till att man kan sluta oroa sig... Hur är oktober bf tråden? Ja gillar inte bf trådar så mkt.. Tycker de lite stressande, gör mig orolig för MF etc.. När ska du på första ultraljud? Har du gått till läkaren än? Ja har läkartid på måndag..

Ska du ta ngt digitalt? Ja tänkte ta ett imorn lr fredag...
  • eagle87

Tack för alla grattis :) har längtat till denna gruppen. Hur ligger alla till? Vilka veckor O vilka har varit på ultraljud?

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-17 09:16:22 följande:

Och ja tog digital i söndags, men inte med veckoindikator. Funderar på att köpa ett tvåpack bara för att se hur det utvecklar sig och att det blir 2-3 veckor denna eller nästa vecka.

Ok va brA:) så du tog 2 test i söndags?

Vågar ja ta digitalt i eftermiddag? Kommer de visa??
  • eagle87
    misslina skrev 2016-02-17 09:51:51 följande:
    På fredag är jag i vecka 9, var på inskrivningssamtal i måndags.

Om lite mindre än tre veckor ska jag göra nipt test och ul. Och i slutet av april ( en evighet) ska jag göra rul:)
    Åh va kul.. Hoppas du kan må bättre snart...
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-02-17 14:00:57 följande:
    Good girl! :-*
    eagle87 skrev 2016-02-17 09:18:48 följande:

Tack för alla grattis :) har längtat till denna gruppen. Hur ligger alla till? Vilka veckor O vilka har varit på ultraljud?

Är i v 12+6 idag. Har gjort vul i v 7+5 och v 10+4 och nu senast kub i måndags. Med sonen gjorde vi bara kub, men nu efter ett tidigt MF i somras och MA i höstas kände jag att jag ville stilla min oro. Funkade riktigt bra, trots att man var galet nervös innan det var dags att hoppa upp i stolen.
    Så skönt att allt Ser bra ut :))) O du har de viktigaste ultraljud avklarad
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-17 18:20:54 följande:

Grattis till mig! Vet inte om ni ser texten. Men det betyder alltså att mitt immuniseringsprov inte påvisat några antikroppar mot rh positivt blod:) vilket innebär att behandlingen mot tvillingarnas positiva blod fungerat och det förmodade mf i somras inte haft någon inverkan :) :) Då behöver jag inte bekymra mig så mycket över det iaf. Förutom att det blir några fler såna här prov och kanske någon injektion.

I övrigt låg jag exakt på samma hb som för tvillingarna vid inskrivning och hade dåliga depåer, så det blir järntabletter från start denna gång med :(

Åh va skönt :) vet inte så mkt om blodgrupper men min man har den ovanliga.. B minus tror ja. Jag pluss. Hur är det de funkar nu igen??
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-02-17 17:43:03 följande:
    Ja det är hyfsat vanligt :) det var så jag fick mina tvillingar :) skulle säga att det är vanligare än vid ivf, då det är ganska ovanligt med återföring av två embryon (eller vad det nu kallas), medans det vid Prego är ganska vanligt med mer än ett ägg. Nu vet vi ju visserligen inte hur många ägg det blev, för det gick väl inte att se på vul Eagel? Men fanns det inte två nästan lika stor på vardera äggstock? Ja hur som helst. Man får nog försöka att inte ställa in sig på vilket som. Så man inte riskerar att bli besviken. "Bara" ett barn är ju hur fantastiskt som helst det med, och det finns många fördelar både med enlingar och tvillingar.

Har ni några planer för vul eagel?
    Hade 15-20 ägg i varje äggstock O alla var samma storlek!!!!!!!!! Men tog ett östrogen blodprov runt äl O nivåerna visade ej överstimulering..

Tänkte göra vul i vecka 6-7 när är de bea O göra? Ska träffa en jättebra vän imorn som typ kämpat lika långe för O bli gravid... Hon vet att ja har bim på fredag O vi boka innan träffen för O cheer me up för ja trodde inte ja va gravid såklart. Vet inte va ja ska säga vill inte ljuga men vill inte såra henne. Ja e hennes enda ogravida vän. Eller jag var.... Hon tar hårt när folk blir gravida :(
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend