Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jag har inte skrivit i FF-tråden sedan jag plussade i oktober, men har följt er andra och läst varenda inlägg. Går gärna med här om det är okej med er?
Jag är nu i v 16+4, BF 4/7
Jag har inte skrivit i FF-tråden sedan jag plussade i oktober, men har följt er andra och läst varenda inlägg. Går gärna med här om det är okej med er?
Jag är nu i v 16+4, BF 4/7
Jag är i vecka 17+1 idag och har bf 4/7, detta enligt KUB-ul. Eftersom jag tempat och kollat med stickor enligt konstens alla regler anser jag att 7/7 är det korrekta datumet, men det skiljer ju inte så många dagar så orkar inte bråka om det utan går på vad mödravården säger för enkelhetens skull.
Jag har sedan tidigare en dotter född juli -12 och vi avslöjade för familjen genom att ge henne en t-shirt med texten "jag ska bli storasyster" i julklapp (var då i v12).
Har hittills hunnit med ett tidigt UL (som jag själv bekostade) i v 7+6. KUB-undersökningen i v 13+0 och ytterligare ett självfinansierat UL i v 16+1. Allt ser jättefint ut och vi har fått veta att vi väntar en liten lillebror
Ja, jag har tur som bor nära en privatklinik. Dock ska han som har den gå i pension snart tror jag... så då får vi inte skaffa fler barn
Eller så får jag försöka lära mig att vara gravid utan att kolla läget hela tiden... men det är så himla svårt. Hatar den här första tiden innan man börjar känna rörelser och så.
Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!
Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.
Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)
Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!
Fy vad jobbigt :(
Vad är det för krämpor du har?
Usch... illamåendet är ju hemskt. Jag har i alla fall haft tur båda mina graviditeter och blivit av med illamående runt v13-14.
Alla graviditeter är ju olika säger de som vet, så det finns hopp för att det inte ska bli samma sak som förra gången för dig.
Antar att du provat alla knep som finns för att bli av med illamåendet, så är nog inte mycket till hjälp där tyvärr. Skickar en kram i alla fall!
Idag har vi varit på RUL. Allt såg bara fint ut... hoppas det blir sommar typ jättesnart nu :)
Helt rätt, en liten lillebror
Tror han ligger med handen på pannan, kanske en liten tänkare... eller drama queen
Jag kör en massa olika grav-appar. De jag gillar bäst är Ovia och Pregnancy+ (båda dock på engelska).
Och såklart: Stort stort grattis till dig eagle87
Så himla härligt!!
Juste. Jag har inte läst igenom alla era inlägg, men när ska ni berätta/berättade ni för vänner och familj? :)