Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog

Men gud vilken fin mage :) jag är sjukt svullen redan nu i v. 6.vågar inte ens titta efter :P efter tvillingarna så vet jag inte vad min livmoder förväntar sig. . Eller tarmarna eller vad det nu är.

Tror jag börjar få uvi. Det är ju inte så bra när man är gravid. Kan jag vänta tills på tisdag med att kolla upp det tror ni eller bör jag försöka få tag på någon jour? Man ska väl behandla så fort som möjligt.

Välkommen capy! Självklart får du vara med :) då är du den som kommit längst av oss hittills :)

• sagoskog
    misslina skrev 2016-01-25 17:19:42 följande:

Hej! Har ni ringt bm? Och när ska ni dit på inskrivningssamtal?

Jag har inte ringt än. Måste byta vc först. Men försökte ringa den nya vc utan att komma fram idag.
  • sagoskog

Nu har jag iaf fixat tid för inskrivning. Den vc jag ville ha ville inte ta emot mig eftersom de inte hade någon tid förens om 3 veckor. Pga min långa cykel (40 dagar) så räknar dem mig som en vecka längre gången än vad jag egentligen är (och de är visst låsta vid den uppfattningen). Så hon tyckte att det blev för sent att skriva in mig om 3 veckor +. Fick ringa till en nyöppnad vc istället och de verkar okej, lite längre bort bara. Fick tid redan på torsdag. Känna som de är väldigt stressade häromkring. Trodde det typ var runt vecka 10 som var normalt för inskrivning. Eller om den första vc bara ville undvika en rh-neg kvinna med tidigare duplexgraviditet i sitt fullspäckade schema ;)

• sagoskog
    Ankissen skrev 2016-01-26 16:12:51 följande:

Så svårt att förklara för sin bm att man tempat och har koll på när äl inträffade. Jag ringde och pratade med en om mitt 3+ test med cb men hon envisades i alla fall med 14 dagar för äl och 28 dagar för mens och 4+1 för min graviditet. Tröttsamt!

Helt omöjliga:/ Men jag antar att det finns ett syfte med det. Är kanske ett sätt för dem att gardera sig. Att ta senaste mensen borde ju ge en tillräcklig uträkning för att inte hamna helt fel föe de allra flesta. Så det kanske skulle bli mer galet om de lyssnade på alla kunniga och okunniga kvinnor. Men tur jag inte hade en av mina 100+ dagars cykler. Då skulle jag väl snart vara halvvägs :P
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-01-27 08:02:59 följande:

Jag har ju också sjukt långa cykler oftast och eftersom jag visste när äl skedde anpassade jag första mensdag till det, så att det blev rätt vecka. Kan bm omöjligt veta ju.

Smart tänkt! :)
  • sagoskog
    capy skrev 2016-01-27 11:20:43 följande:

Jag är i vecka 17+1 idag och har bf 4/7, detta enligt KUB-ul. Eftersom jag tempat och kollat med stickor enligt konstens alla regler anser jag att 7/7 är det korrekta datumet, men det skiljer ju inte så många dagar så orkar inte bråka om det utan går på vad mödravården säger för enkelhetens skull.

Jag har sedan tidigare en dotter född juli -12 och vi avslöjade för familjen genom att ge henne en t-shirt med texten "jag ska bli storasyster" i julklapp (var då i v12).

Har hittills hunnit med ett tidigt UL (som jag själv bekostade) i v 7+6. KUB-undersökningen i v 13+0 och ytterligare ett självfinansierat UL i v 16+1. Allt ser jättefint ut och vi har fått veta att vi väntar en liten lillebror 

Kände inte heller att jag orkade bråka om det då det bara är en vecka om att göra. Åh, Jag blir så avis på alla vul/ul :) Det verkar som jag får nöja mig med ett rul :/ och skulle gärna bekosta själv om det funnits möjlighet.
  • sagoskog

Jag är så himla glad :) var på första besöket hos bm idag och de har återinfört allmänt kub i mitt län. Jag surade alldeles i onödan :) fick ju bara fram att de hade tagit bort det 2015 när jag googlade. Så nu slipper jag krångla med det iaf :) kub prover beställda till 11/2.

Så fin mage Symetrical, som du postade i andra tråden. Mysigt <3

• sagoskog

Superfin mage Symetrical! Haha, jag såg ut att vara gravid i 3månaden de första veckorna pga svullnaden. Aldrig sett något liknande :-0 Men i tisdags försvann det över en natt. Nu äntat jag på riktiga magen :)

Jag blev dock orolig idag. Har inte kunnat sova på mage alla hittills pga brösten. Men inatt magsov jag hela natten. Iförrgår mådde jag hemskt illa och igår spydde jag t.o.m. Imorse mådde jag inte mer illa än jag normalt kan göra en tidigt morgon innan frukost. Avragande symptom kan ju betyda vad som helst, så det är kanske onödigt att spekulera. Men det känns läskigt. Går in i v.8 idag (9 enligt mvc).

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend