• Anni82

Hur äter ni gravida?

Skulle vara kul med lite pepp och inspiration! Hur äter ni andra gravida en vanlig dag? :)

Försöker själv hoppa över kakor & godis så mycket som möjligt även om det är svårt. Någon gång i veckan unnar jag mig.

Frukost: omelett & stekt potatis (kokt & kyld innan så GI ska vara lågt) eller gröt med banan & ägg

Lunch: husmanskost (fisk 1-2 ggr/vecka)

Mellanmål: gröt med frukt & the

Middag: husmanskost och ibland en smoothie på banan, kvarg, yoghurt & bär som efterrätt. Äter stora portioner så jag blir nästan för mätt..

Hur låter detta och hur ser det ut för er? :)

• Svar på tråden Hur äter ni gravida?
  • Anni82

Kul med allas matdagar, tycker ni äter bra! :)

Modesta, tror inte det är någon fara om du har bra värden. Mitt SF-mått började skena lite trots att blodsockret var stabilt..så jag bestämde mig då för att minska på sockret..tufft! :)

• Anni82
    Modesta skrev 2016-01-22 14:05:26 följande:

Jag tänker som så att så länge jag mår bra och inget börjar skena så låter jag det vara. Jag har tom litet sf-mått så det gör väl inget om det växer 

Skulle mina värden börja peka neråt får jag ju göra en kraftsamling och försöka lägga av. Såklart

Bra tänkt tycker jag :)
  • Anni82
    Solsinnet skrev 2016-01-22 23:24:29 följande:

Åh jag önskar jag kunde äta lika bra men har mått så dåligt och är fortfarande superkänslig för mat. Blir mycket småätande mellan varven och mest då frukt och grönt och mycket ost.

klarar inte fisk, kyckling, köttfärs eller ägg. Blir mycket pastarätter, grönsaker och köttbitar.

Låter ju mkt bra! Själv fuskade jag igår med socker, första gången på en vecka, men ångest :)
Svar på tråden Hur äter ni gravida?