• Anonym (hjälp)

Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(

Snälla hjälp mig om ni har haft liknande situation. Behöver all lugnande hjälp jag kan få. Jag vet att det kan vara negativt så det är jag alldeles väl införstådd i men behöver höra de positiva historierna för att känna hopp.

Jag är i vecka 5+2 och har haft bruna flytningar ett par dagar och idag så blöder jag rött blod. Jag har inte ont och mina bröst ömmar fortfarande och de bitarna.

Min vän har haft såhär i sin graviditet, där hon hade bruna flytningar och sedan en stor röd blödning men hon fick ändå sitt barn till slut.

Men behöver höra fler...
    Snälla om ni finns där ute, visa er.

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(
  • Anonym (hjälp)

Det blev mf för mig med tyvärr :(

Störtblödning och plusset nästan obefintligt...

• 879214

Fick störtblödning v 13 men de gick bra ändå. Verkligen hemskt dedär att inte veta hur de ska gå. Beklagar ditt MF :( bättre lycka nästa gång!. Kram

• 879214

Försvinner plusset så direkt? Tar de inte typ upp till 9 veckor?

• Anonym (hjälp)

Jag ser mitt plus men jättesvagt. Kanske aldrig hade så mycket hcg

• Anonym (Nina)
    879214 skrev 2016-01-22 18:08:15 följande:

Det behöver det inte göra.  Det har försvunnit på mindre än två veckor för mig, och jag blev gravid igen ett par veckor efter missfallet. 
    Det KAN ta upp till 9 veckor, men absolut inte alltid.  Ofta går det betydligt snabbare.
  • jennyz

Jättetråkigt att det inte gick vägen för er!!
    Kanske jag kan ge någon annan som läser detta lite hopp...
    Vi gjorde många IVF försök för att få vårat första plus, tjuvtestade några dagar innan testdag, fick då minus, och inga symtom men plussade ändå i slutändan, superlycklig...i några dagar, sedan kom det första blodet, jag blödde av och till i 12 veckor, mest gammalt blod, ruskigt jobbigt, men vår dotter kom efterlängtad på BF.
    Syskonförsöken krävde ännu fler IVF, men tillslut, då vi bestämt att det skulle bli sista försöket, sedan tre veckor efter test, nyårsafton började jag blöda, hade ont i magen, det kom färskt blod och klumpar, fick en akut tid på kvinnokliniken, mest för att bekräfta missfall tänkte jag, men hjärtat slog!! Och v 38 kom vår andra dotter...
    Så blod betyder inte att det är kört, såklart blir man förtvivlad och otroligt oroligt, men det finns solskenshistorier!!!

• Anonym (Nina)
    mona83 skrev 2016-01-22 17:46:14 följande:
    Gjorde ett test förut och plusset är borta. Så för min del blev det mf.

Lycka till och hoppas du slipper det.
    Anonym (hjälp) skrev 2016-01-22 18:01:48 följande:

Beklagar!  Vet hur jobbigt det känns  Gråter

Men önskar er lycka till nästa gång! 

• Anonym (Nina)
    jennyz skrev 2016-01-22 18:28:20 följande:

Jättetråkigt att det inte gick vägen för er!!
    Kanske jag kan ge någon annan som läser detta lite hopp...
    Vi gjorde många IVF försök för att få vårat första plus, tjuvtestade några dagar innan testdag, fick då minus, och inga symtom men plussade ändå i slutändan, superlycklig...i några dagar, sedan kom det första blodet, jag blödde av och till i 12 veckor, mest gammalt blod, ruskigt jobbigt, men vår dotter kom efterlängtad på BF.
    Syskonförsöken krävde ännu fler IVF, men tillslut, då vi bestämt att det skulle bli sista försöket, sedan tre veckor efter test, nyårsafton började jag blöda, hade ont i magen, det kom färskt blod och klumpar, fick en akut tid på kvinnokliniken, mest för att bekräfta missfall tänkte jag, men hjärtat slog!! Och v 38 kom vår andra dotter...
    Så blod betyder inte att det är kört, såklart blir man förtvivlad och otroligt oroligt, men det finns solskenshistorier!!!

Vad skönt att det gick bra för er, och bra att du delar med dig!
    Minns när jag satt och väntade fem timmar på gynakuten med blödningar, jag satt med mobilen och läste här på familjeliv om blödningar under graviditet.  Många hade gått bra till slut!    För mig gick det tyvärr inte bra, men läsningen hade ändå skänkt mig lite lugn och hopp medan jag väntade!   

Hittade en artikel som jag hoppas kunna lugna andra med: www.viforaldrar.se/Forsta-aret/blod-i-trosan-behover-inte
  • mona83
    Anonym (hjälp) skrev 2016-01-22 18:01:48 följande:

Vad trist .
    L.O.V.E
  • mona83
    Anonym (Nina) skrev 2016-01-22 18:41:01 följande:

Beklagar!  Vet hur jobbigt det känns  

Men önskar er lycka till nästa gång! 

Inte säkert det blir någon nästa gång här. Var en hoppsan.
    L.O.V.E
  • mona83
    879214 skrev 2016-01-22 18:08:15 följande:

Jag testade för att alla mina symtom redan var borta. Plusset syntes väldigt svagt, man kunde bara ana det. Så jag anser att det var borta.
    L.O.V.E
  • Anonym (hjälp)
    mona83 skrev 2016-01-22 18:58:07 följande:

Inte säkert det blir någon nästa gång här. Var en hoppsan.

Har du barn?
Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(