Inlägg från: Anonym (Nina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nina)

Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(

Usch, förstår att du är orolig. Blöda när man är gravid vill man ju bara inte! Jag kan berätta hur det varit för mig. Första graviditeten blödde jag i vecka 7, inte så mycket, men det pågick under en hel dag. Andra graviditeten började jag blöda lite samma dag som jag skulle haft mens. Alltså vecka 4. även i vecka 26. Allt gick bra de gångerna! Tredje graviditeten började jag få bruna blödningar i vecka 7, de pågick fem dagar, men gjorde inte ont. Sen ökade blödningen och blev mer röd, fick också ont! Det var tyvärr missfall den gången :( Jag hoppas allt går bra för dig! Jag läste nyligen hoppfull läsning om blödning i graviditeten, ska se om jag hittar den länken!

• Anonym (Nina)
    879214 skrev 2016-01-22 18:08:15 följande:

Försvinner plusset så direkt? Tar de inte typ upp till 9 veckor?

Det behöver det inte göra.  Det har försvunnit på mindre än två veckor för mig, och jag blev gravid igen ett par veckor efter missfallet. 
    Det KAN ta upp till 9 veckor, men absolut inte alltid.  Ofta går det betydligt snabbare.
  • Anonym (Nina)
    mona83 skrev 2016-01-22 17:46:14 följande:
    Gjorde ett test förut och plusset är borta. Så för min del blev det mf.

Lycka till och hoppas du slipper det.
    Anonym (hjälp) skrev 2016-01-22 18:01:48 följande:

Det blev mf för mig med tyvärr :(

Störtblödning och plusset nästan obefintligt...

Beklagar!  Vet hur jobbigt det känns  Gråter

Men önskar er lycka till nästa gång! 

• Anonym (Nina)
    jennyz skrev 2016-01-22 18:28:20 följande:

Jättetråkigt att det inte gick vägen för er!!
    Kanske jag kan ge någon annan som läser detta lite hopp...
    Vi gjorde många IVF försök för att få vårat första plus, tjuvtestade några dagar innan testdag, fick då minus, och inga symtom men plussade ändå i slutändan, superlycklig...i några dagar, sedan kom det första blodet, jag blödde av och till i 12 veckor, mest gammalt blod, ruskigt jobbigt, men vår dotter kom efterlängtad på BF.
    Syskonförsöken krävde ännu fler IVF, men tillslut, då vi bestämt att det skulle bli sista försöket, sedan tre veckor efter test, nyårsafton började jag blöda, hade ont i magen, det kom färskt blod och klumpar, fick en akut tid på kvinnokliniken, mest för att bekräfta missfall tänkte jag, men hjärtat slog!! Och v 38 kom vår andra dotter...
    Så blod betyder inte att det är kört, såklart blir man förtvivlad och otroligt oroligt, men det finns solskenshistorier!!!

Vad skönt att det gick bra för er, och bra att du delar med dig!
    Minns när jag satt och väntade fem timmar på gynakuten med blödningar, jag satt med mobilen och läste här på familjeliv om blödningar under graviditet.  Många hade gått bra till slut!    För mig gick det tyvärr inte bra, men läsningen hade ändå skänkt mig lite lugn och hopp medan jag väntade!   

Hittade en artikel som jag hoppas kunna lugna andra med: www.viforaldrar.se/Forsta-aret/blod-i-trosan-behover-inte
Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(