Inlägg från: Anonym (hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälp)

Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(

Snälla hjälp mig om ni har haft liknande situation. Behöver all lugnande hjälp jag kan få. Jag vet att det kan vara negativt så det är jag alldeles väl införstådd i men behöver höra de positiva historierna för att känna hopp.

Jag är i vecka 5+2 och har haft bruna flytningar ett par dagar och idag så blöder jag rött blod. Jag har inte ont och mina bröst ömmar fortfarande och de bitarna.

Min vän har haft såhär i sin graviditet, där hon hade bruna flytningar och sedan en stor röd blödning men hon fick ändå sitt barn till slut.

Men behöver höra fler...
    Snälla om ni finns där ute, visa er.

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(
  • Anonym (hjälp)
    mona83 skrev 2016-01-22 09:01:57 följande:

Följer...

Är själv i samma sits, är i v7 (6+6) idag och blött i tre dagar nu. Fick inte komma och göra vul igår utan skulle vänta i tre veckor och göra nytt test.

Har heller inte haft ont (än), blodet är ljusrött utan klumpar.

Man blir ju smått galen att gå och vänta .

Jag tycker att du ska åka in till en gynakut där de inte kan ignorera dig. De kommer ge dig ett VUL och du kan få svar direkt.

Fy fan vilken hemsk känsla detta är att inte veta.
    Jag är alldeles för tidigt gången för att ens kunna åka till gynakuten. De vill att jag väntar till i alla fall vecka 7..

Mitt är mer mörkrött. Usch känns som att jag avlider här på jobbet.
    MiaFian skrev 2016-01-22 09:03:16 följande:

Missfallsrisken vid blödning i tidig graviditet är ca 50%, vilket ju innebär att graviditeten fortsätter för hälften. Omöjligt att säga vilken grupp du tillhör, men det ger ändå hopp om att chanserna är goda att det kan gå vägen ändå! Jag hade själv brunrosa flytningar till och från i v 6-8 och är nu i v 39+1! Lycka till :)

Tack för pepp och lyckönskningar!

• Anonym (hjälp)
    mona83 skrev 2016-01-22 09:43:29 följande:
    Tror inte vi har någon gynakut här dessvärre. Men efter (ursäkta informationen) att det kom en konstig klump när jag torkade mig nyss så tror jag det är kört nu. Skit

Hoppas det går bättre för dig
    Tack snälla.. Men vet du, se till att få ett tidigt ultraljud oavsett så att du kan få det bekräftat.

Det är verkligen en hemsk sits detta. Tycker det är så jobbigt.
  • Anonym (hjälp)

Jag vet inte vad som räknas som klumpar men jag har också mörkröda små detaljer i blodet... Som små klumpar..
    Men jag har inte ont..

• Anonym (hjälp)

Det blev mf för mig med tyvärr :(

Störtblödning och plusset nästan obefintligt...

• Anonym (hjälp)

Jag ser mitt plus men jättesvagt. Kanske aldrig hade så mycket hcg

• Anonym (hjälp)
    mona83 skrev 2016-01-22 18:58:07 följande:

Inte säkert det blir någon nästa gång här. Var en hoppsan.

Har du barn?
Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Jag blöder vecka 5 :(