• BantarMaja92

Är detta nyttigt?

Jag går inte på någon diet, men har dragit ner väldigt mycket på kolhydraterna o försöker äta lite mer fett. Tyvärr går min viktnedgång inte ner så fort som jag hade hoppats men jag går hur som helst inte upp i vikt!

Idag var jag extremt Sugen på pannkakor, så gjorde ett hittapårecept.

Jag hade i

?3 ägg

?3 dl cashewdryck

?1 1/2 dl sojamjöl

?pyttelite salt

Detta stekte jag i riktigt smör.

Som sylt hade jag mosade hallon o kiwi, samt en skivad clementin.

Är detta känns jätteonyttigt men det borde väl inte va det? Får ju protein från äggen o sojan samt fett från smöret. Så är detta en "nyttig" måltid?

• Svar på tråden Är detta nyttigt?
  • Mascaraklumpar

Det beror ju helt på vad man jämför med. Två rejäla nävar råa grönsaker och en liten bit kyckling är antagligen nyttigare, och två kexchoklad är förmodligen onyttigare, exempelvis. När det gäller viktnedgång så är det individuellt vad som funkar bäst, men för MIG personligen skulle det inte fungera att äta den kombinationen av fett, kolhydrater och protein utan att samtidigt räkna kalorier, för då skulle jag antagligen lätt få i mig för mycket energi. För vissa andra funkar det kanske jättebra.

• Mascaraklumpar

Gott lät det hursomhelst!

• MadHatter

Det är ju en ganska mastig måltid. Får det till ca 700 kcal med bara plättarna sen tillkommer kalorierna i smöret och frukten.

Så det ör ju mer kcal än vad man brukar försöka ha per måltid när man ska gå ned i vikt.

Det är ju en näringsrik måltid med mycket proteiner.

Svar på tråden Är detta nyttigt?