Inlägg från: Anonym (stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stina)

Hur lägga upp umgänge med 3?

Barnen är 10, 6 och 1.

10 åringen bor hos pappa och går i skolan där. Just nu umgänge 1 helg i månaden då dom bor 40 mil bort.

6 åringen och 1 åringen bor hos mig och ska ha umgänge med pappa (annan pappa). Hur ska vi lägga upp det bäst för dom?

Vill att dom ska ha chans att träffa storasyskonet samtidigt som jag kommer behöva lite barnledigt ibland.

Förslag?

Gärna lite "utanför ramarna-tänk".

• Svar på tråden Hur lägga upp umgänge med 3?
  • Anonym (stina)
    Påven Johanna skrev 2016-01-20 11:12:22 följande:

Har ni flyttat 40 mil från varandra och har barn tillsammans, det tycker jag är både galet och obegripligt. 

Hur ofta är det tänkt att de yngre barnen ska vara hos sin pappa då? Varannan helg? Oftare?
    Det är inte så att 10-åringen har behov av att vara bara med dig när hen väl får träffa dig då? Då tycker jag i så fall att det borde få styra.

Ditt behov av att vara barnledig tycker jag får stå tillbaka - du får väl ta det som blir över efter att barnen fått sitt, helt enkelt. 

Finns särskilda omständigheter och vi har fått göra det bästa av situationen, och jag kommer behöva ordna nått så att jag kan vara "barnledig" om jag inte ska gå in i väggen. Har vårdbidrag nu, stort extra behov hos alla 3 barn samt medicinering och stöd som dras in av diverse instanser för att dom inte kan samordna. Ville mest inte gå in på allt för att förklara den biten, men finns stor anledning till att jag behöver egentiden också.

De små finns ingen planering för än så länge, men lutar väl åt att det ska bli omkring 6-10 dygn i månaden om det ska funka med jobb o om jag ska kunna må bra. Därför vi tänkte ha lite ideér från andra kanske kan hjälpa i planeringen.

Jo jag tror 10-åringen också behöver egentid med mig ibland men också som sagt träffa syskonen. Svårt när det är så lite tid.

• Anonym (stina)
    Påven Johanna skrev 2016-01-20 13:53:35 följande:
    Ja, då får du väl sträva efter att ha de mindre barnen en av helgdagarna på den enda helg som 10-åringen är hemma hos dig då. Så kan hen få en dag tillsammans med bara dig. 

aa det är iof en ganska bra tanke.

Typ

Helg 1.
    Pappa fredag - söndag.

Helg 2.
    Hemma.

Helg 3.
    Alla 3 barnen hemma fredag till lördag och sen att dom 2 små är hos pappa lördag till söndag.

Helg 4.
    Hemma

Sen har ju dom små möjlighet att träffa pappan under veckorna och då får jag möjlighet till egentid även med dom för sig....

Svar på tråden Hur lägga upp umgänge med 3?