Inlägg från: inomparantes |Visa alla inlägg
  • inomparantes

Hur länge var ni hemma efter bröstoperation?

Hej!

Jag ska göra en bröstförstoring inom det snaraste. Jag undrar hur länge ni var hemma då ni har ett fysiskt krävande jobb?

Jag själv jobbar på en psykiatrisk akutavdelning och det kan förekomma hotfulla och våldsamma situationer. Vilket såklart kan ställa till det för mig, mina kollegor och patienter. Kommer ta ut semester för denna operation men vet inte hur länge.

Ni som har gjort bröstförstoring och arbetar med ungefär samma, skulle ni vilja berätta om er erfarenhet hur det var att komma tillbaka till arbetet?

Givetvis svårt att säga då läkning är individuellt och jag ska självklart fråga om detta på konsultationen, men skulle vara givande att höra andras erfarenheter.

Verkligen tacksam för era svar! Har sökt runt men inte hittat rätt.

Mvh!

• Svar på tråden Hur länge var ni hemma efter bröstoperation?
  • inomparantes
    riboflavin skrev 2016-01-19 16:02:11 följande:

En kollega till mig var borta i två veckor, vi jobbar som djurskötare med mycket tunga lyft och en hel del putt och knuffar från djuren.

Okej! Tack för svaret:) Vet du hur hon hade det på jobbet efter 2 veckor ?
  • inomparantes
    riboflavin skrev 2016-01-19 18:34:56 följande:

Det funkade bra, inga smärtor men vi omfördela tunga lyft som innebar att hon behövde stötta tyngder mot bröstkorgen. Typ stora spån och höbalar och så undvek hon att lyfta djuren. Hon hade säkert gärna gett det några dagar till men läkaren såg inga skäl att sjukskriva henne längre.

Okej! kanske får bli 3 veckor semester istället då. Tänkte inte vara sjukskriven då jag misstänker att chefen kommer vara väldigt oförstående och jag känner inte för att ta den diskutionen med henne. Tackar för svaret!
Svar på tråden Hur länge var ni hemma efter bröstoperation?