• hrewak

Scholl elektrisk fotfil

Jag tycker den är bra! Bra att den kan användas på torr hud så man inte behöver bada fotbad i hundra år innan. Är lat när det kommer till fötterna och då vill jag ha nåt snabbt :)

• hrewak
    Bergskristall skrev 2016-01-17 17:45:21 följande:
    Jag får känslan att det där med torr hud gör den mindre effektiv. Menar, på salong är det ju fotbad innan och verktyg efter och då blir man ju baby under foten. En vanlig fotfil på torr hud skulle ju vara värdelöst. Är denna manick så bra så den fixar torr hud alltså? Jag gillar fotbad hehe..
    Har riktigt risiga fötter, så baby blir jag nog aldrig ;)
    Man märker ju jättetydligt att den får bort massa död hud! Som nån skrev så får man ju tänka lite på var man gör det eftersom huden "faller" ner. Har dock aldrig märkt att det flyger runt överallt. Jag brukar göra det i duschen innan jag duschar så spolas det ju rent automatiskt :)
  • hrewak
    Bergskristall skrev 2016-01-18 17:21:27 följande:

Har nu inhandlat mackapären och ska prova snart. Jag hade förstått det som att fötterna ska vara torra, alltså torra som inte badade och uppmjukade och handukstorkade, utan torr-torra. Hade ni också uppfattat det så? Tjejen sa först att fötterna måste vara varma, inte kalla för då går det inte bra. Sen sa hon att jo, man ska duscha eller bada så fötterna blir varma och huden luckras upp, men torka av dem först och det låter ju logiskt.

Jag brukar köra helt torra. Varken avduschade eller nåt. Tycker det funkar bra! Har aldrig provat efter dusch eftersom jag uppfattade det som att dom skulle vara just "torr-torra" :)
Svar på tråden Scholl elektrisk fotfil