Inlägg från: Anonym (Mammatilltvå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mammatilltvå)

Få tillbaka barnbidraget

Hej..

Jag ska kräva tillbaka barnbidraget från barnets pappa. Vi delade på våra två barns bidrag när de började bo hos pappan också för 4 månader sedan. Vi avsatte underhållsstödet jag fått.
    Nu har pappan spenderat de sista två månaderna på psykavdelning och även haft alkoholproblematik när han varit utskriven... Pga en förändring i hans vardag.
    Våra gemensamma barn vill ej vara hos pappan och jag anser inte att de ska behöva det då an ej är stabil eller tillförlitlig.

Jag ska be om att få tillbaka barnbidraget och inser att jag kan starta ett helvete.. men jag behöver det då jag står för allt... underhållsstöd vågar jag inte be att få tillbaka för båda barnen..

Känner mig orolig och skrev väl mest för att få lite pepp eller tankar kring detta.. hur ska jag tänka..

Allt går på pappans villkor så i vardagen och även hos familjerätten...

• Svar på tråden Få tillbaka barnbidraget
  • Anonym (Mammatilltvå)

Det är nog mer pappan som inte vill ge tillbaka det.. han har inte köpt någonting till barnen.. under alla år vi bott isär så har han inte lagt en krona utöver underhåll. Han tycker han betalt ALLT. De fick inte ens julklappar köpta av honom iår.. han har alltid snålat in på barnens utgifter. När han skulle börja ha dem mer var enbart för att slippa betala underhåll. Enda han ville diskutera var barnbidraget. Klart vi delade, men tyvärr funkar det inte.

Jag tror inte han kommer vilja ge tillbaka det för han kommer skylla på att han framöver ska ha dem igen mera.. Men han har inte köpt nånting på 2 månader dvs ingen mat inte betalt sin del av försäkringen dvs ingenting för de bor hos mig...

• Anonym (Mammatilltvå)

Han är instabil så jag är rädd för hans temperament och manipulativa sida.

Svar på tråden Få tillbaka barnbidraget