Hur kan man vilja vara muslim??
Nihka:
istället för att peka finger så kan du ju kanske komma med egna synpunkter ^^
Nihka:
istället för att peka finger så kan du ju kanske komma med egna synpunkter ^^
Enanonumius:
*Nej jag har ingen skyldigheter till att förklara. Det går lätt att ta reda på själv om man är nyfiken.
*Jag sa inte att det stycket var metaforiskt. Det föregående stycket var metaforiskt. Det jag sa att Jesus inte säger att man ska döda sina barn och det gör det ju inte ^^
Kan man inte läsa innantill så behöver man uppenbarligen studier.
Det börjar känns som om jag diskuterar med småbarn..
Enanonumius:
När Jesus säger, denna historia är en metafor, då ska man tolka historien metaforiskt. Jag har aldrig nämt Koranen.
Nej jag är inte jv
Ljuslykta: vad roligt med en troende som vill vara med och diskutera. Välkommen in.
Sura 23 vers 1-6
Vad betyder "de som man rättmätigt besitter? "
Slavinnor som får utnyttjas sexuellt?
Muhammed var inte direkt fredlig IOM att han for runt och erövrade landområden.
Han hade en hel del minst sagt tvivelaktiga förbindelser.
Gifte sig med en nioåring
Hade sex med sin farbrors döda fru
Gifte sig med sin adoptivsonen fru
Den killen hade stora lustar...
Har hört att muslimer får ljuga om det gynnar islam. Stämmer det och hur kan man då tro på en muslim i en diskussion om islam?
Jag har inte läst Koranen från pärm till pärm utan bara skummat igenom, så rätta mig om jag har fel. Jag får känslan att kvinnor ses mer som egendom än egna individer. Tex *sura 30 vers 20-21
*kvinnan är en åker som mannen kan besöka efter behag.
*Mannen och kvinnan har samma rättigheter gentemot varandra men hans rätt står över.
Muslimsk kvinna:
Om du har tid får du gärna svara på mitt sista inlägg
Ljuslykta: vad roligt med en troende som vill vara med och diskutera. Välkommen in.
Sura 23 vers 1-6
Vad betyder "de som man rättmätigt besitter? "
Slavinnor som får utnyttjas sexuellt?
Muhammed var inte direkt fredlig IOM att han for runt och erövrade landområden.
Han hade en hel del minst sagt tvivelaktiga förbindelser.
Gifte sig med en nioåring
Hade sex med sin farbrors döda fru
Gifte sig med sin adoptivsonen fru
Den killen hade stora lustar...
Har hört att muslimer får ljuga om det gynnar islam. Stämmer det och hur kan man då tro på en muslim i en diskussion om islam?
Jag har inte läst Koranen från pärm till pärm utan bara skummat igenom, så rätta mig om jag har fel. Jag får känslan att kvinnor ses mer som egendom än egna individer. Tex *sura 30 vers 20-21
*kvinnan är en åker som mannen kan besöka efter behag.
*Mannen och kvinnan har samma rättigheter gentemot varandra men hans rätt står över.
Oj tack jag uppskattar verkligen att du tagit dig tid att svara så utförligt på mina frågor. Har oändligt med frågor som surrar runt ang islam i synnerhet nu när så många muslimer bor här nu och då vill man ju gärna känna till vad de (ni) står för och tror på. Om jag uttrycker mig provocerande i mina frågor så ber jag om ursäkt det är inte min mening. Vet inte hur jag ska få fram vad jag menar på annat sätt.
1. Om du läser sura 23 vers 6 så står det att de får ha sex med sina hustrur eller de som de rättmätigt besitter. Menar du att det står att de får ha sex med sina hustrur eller hustrur?
4. Så muslimer tycker det är helt ok och normalt att gifta sig med en sexåring och ha sex med en nioåring??
7. Nja enligt Koranen så mannen får inte slå sin fru i ansiktet
3 och 6 Om han ville ha något så fick han passande nog en uppenbarelse att Gud tillät honom att göra så. Och så många miljoner människor i världen bara sväljer det och tycker inte det är alls konstigt?
Så ni tror att Gud ville att han skulle åka runt döda och förslava folk?
Förstår inte att man vill följa en så kåt och maktgalen man. Jo jag vet att ni tror att det är Gud genom honom men allt känns så uppenbart för mig att han var som sagt bara kåt och maktgalen.
Ber om ursäkt igen om jag verkar otrevlig, uppskattar att du tar dig tid :)
Ok tack ja jag ska kolla upp länkarna.
Roligt med en bebis, ja det är mycket jobb man får vara glad när man hinner duscha :)
Håller muslimer i allmänhet om att allt i Koranen inte bör följas. Många flickor har dött när de blivit bortgifta som barn och blivit tvingade till sex av sina fullvuxna makar. Det är ju lätt för dessa män att rättfärdiga sitt beteende eftersom profeten gjorde så.
Så eran Gud kommer inte straffa ISkrigarna när de tog kristna kvinnor till sexslavar? Eller Tycker han oxå att det var ok då på 600 talet men inte nu?
Hör och häpna enligt min uppfattning så är Bibeln och kristendomen mer hårt kritiserat än islam i Sverige. Tex när jag startade denna tråd så var det ingen som kritiserade islam, ingen ville svara på mina frågeställningar ( förutom du nu då) det som hände var att folk började kritisera Bibeln och kristendomen.
Om jag skulle jämföra Bibeln och Koranen så står det inte inte i bibeln att det är ok med sexslavar, Det står inte att kvinnor är korkade. I Bibeln står det att kvinnan skapades till att vara jämlikt med mannen medan Koranen säger att kvinnan skapades för mannen.
Det är ju därför jag frågar dig, Istället för att bara anta :)
Läsa hela Koranen orkar jsg inte
Omg.. Läser just nu hemsidan thereligionofpeace. För det första räknar de hur många som dör eller blir skadade i namnet islam. läser sedan vad de anser om kvinnor och deras värde. Det är mycket värre än jagtrodde. Fruktansvärt, helt vedervärdigt :(
Men åter till dina sidor. Ska läsa dem
Ja dina sidor var bättre