Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Hur är en genomsnittlig 19 åring?

Hur är era... Klarar dom av att ställa in i diskmaskinen?eller lämnas det på bänken fast diskmaskinen är tom (plocka ur gör man aldrig) Lägga smutstvätt där den ska? Hjälper den till hemma eller förväntar den sig full service? Tar den egna initiativ för att hjälpa till eller måste den bli tillsagd om allt... Fattar den att man inte kan spela musik hur högt som helst för det stör andra framförallt kvällstid eller måste den sägas till att sänka VARJE gång? Tar den vad som helst i skafferi /kylskåp utan en tanke på att det kanske dels tillhör nån annan i familjen och dels ska användas till nåt annat, hjälper den till med matlagning och/eller undan plockning utan mer eller mindre tvång ... Hamstrar den disk och handdukar på rummet så...

Funderar på om sambons barn är en normal 19 åring, extremt bortskämd eller om det faktiskt är nåt fel när den inte begriper dom enklaste sakerna.. Jag blir fan knäpp på beteendet den har snart

• Svar på tråden Hur är en genomsnittlig 19 åring?
  • cupcakemom
    Brödrost81 skrev 2016-01-15 12:19:49 följande:

Du... Vår 7-åring kan det där så det är klart att en 19-åring fixar det. Jag hade flyttat hemifrån vid den åldern.

Ja suck de yngre barnen klarar också allt detta... Men vad vet man vad som händer i en 19 årings hjärna... Känns mer som ett beteende man kan ha när man är runt 15 faktiskt.... Skit jobbigt för man kan inte säga nåt heller för då hoppar man bara på och ger denne skulden för allt.. Ja men den gör ju allt eller ja inte nåt alls om man ska tänka så...
  • cupcakemom
    Maria 434 skrev 2016-01-15 12:33:39 följande:

Hur var 19-åringen tidigare, hjälpte den till då?

Nej den har aldrig gjort det... Men istället för att bli bättre med åren känns det som att det blir sämre.... Pappan skämmer bort och det blir aldrig konsekvenser av dåligt beteende vilket jag tror är en stor bov men det är svårt att lära gamla hundar sitta *suck* men jag tycker inte jag är fel ute som förväntat mig ett bättre beteende vid den åldern...
  • cupcakemom

Tar studenten till våren.... Och ser fram emot att flytta men utan inkomst är det svårt (har helgjobb) ... Jag förstår inte den här bristen på hänsyn till andra hela tiden... Betala Sina räkningar går dåligt kronofogden har knackat på två gånger... Trodde man skulle lära sig en läxa efter första gången men nix...

Idag gick jag in i tvättstugan vände och gick därifrån värsta kaoset för att man bytt i sängen och bara slängt in de smutsiga sängkläderna och lämnat hela tvättstugan i kaos... IGEN! Har knappt porslin i köket för allt är på rummet trots tillsägelser om att ta fram det och sambon är så mysig och ryter inte i... Måste ha samtal IGEN! när han kommer hem för det här går inte...

• cupcakemom

Ja det är väl det här med att man inte ids som är boven... Och har man aldrig haft ngr större krav på sig är det inte konstigt heller... Finns ett småsyskon som är exakt likadan bara släpper allt den har i händerna och går vidare.... Vansinnigt störande för alla andra

• cupcakemom
    Maria 434 skrev 2016-01-15 13:16:14 följande:

Då har det ju bäddats för det här. Varför tror du att beteendet ska ändras om inga krav har ställts tidigare?

Eftersom pappan aldrig ställt krav tidigare så vet ju inte 19-åringen. Tycker det är pappan du ska rikta din frustration på

Ja självklart är pappan största boven men som 19 borde man ändå kunna ha lite sunt förnuft vad gäller vissa saker kan jag tycka.. Spela inte musik högt efter kl 10 smäll inte i ytterdörren när andra ligger och sover... Ta inte bara saker ur kylen tex dricka som småsyskonen köpt för egna pengar.. Fråga innan man tar nåt liksom
  • cupcakemom

19 åringen lämnar värsta kaoset i tvättstugan IGEN! Säger till sambon att han kan kika i tvättstugan och fixa det för jag gör det inte! han ser på en gång vem som stökat till.. Han Säger till och direkt börjas det skyllas ifrån sig att alla är så sura och orättvisa bla bla bla... Allt detta för att hon blir tillsagd att plocka undan efter sig... Var samma sak sist..... Tycker ju att det borde räcka att säga till EN gång inte varje gång...

Svar på tråden Hur är en genomsnittlig 19 åring?