• Frontline

Vilken mobilabonnemang är bäst?

Vilket som är bäst är ju omöjligt att svara på då allt beror på vart man bor..
    Jag har en mobil med dubbla sim ett nr är privat och det andra är jobbmobil.
    På jobbet funkar mitt privata nr bäst och jobbnr är tyvärr lite skakigt hemma har jag bättre mottagning på jobbnr.
    Åker jag och hälsar på mamma så fungerar mitt privata bäst medans jobbtelefonen är obefintlig...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    scrapparlotta skrev 2016-01-15 21:40:24 följande:
    Vad har du för mobiloperatör då?

Jo, det klart att det beror på vart man bor. Men tänkte mest höra vad ni har och hur ni tycker det funkar? Och om ni testat nån mobiloperatör som ni inte är nöjda med...
    Privat har jag tre och det som jag sa funkar bäst på jobbet för då kan jag lyssna på radio eller spotify via radion i lurarna,
    Jobbnummer är Telia och det funkar bra överlag om man är utomhus.

Har inte testat någon annan operatör så kan inte säga hur dom andra är.
    Åker jag till min mamma som bor knappt 2 mil ifrån oss så är Telenor bäst och tre funkar till 90% medans Telia är skit..
  • Frontline
    Kerubmamman skrev 2016-01-16 00:23:43 följande:
    Har du jämfört operatörernas täckningskartor? 
    Visst, det är teoretiska värden, men det ger ändå en fingervisning om hur bra uppkoppling man kan tänkas ha. 
    Dom är ju totalt ointressanta...

Kollar jag hos mig så skulle Telia ha absolut bäst täckning på jobbet och ja viss det har dom med om jag står på parkeringen, men knallar jag in där jag jobbar sjunker det drastiskt fast det bara är runt 100 meter från parkeringen och väl där går tre bäst fast dom var sämre på samma parkering...
Svar på tråden Vilken mobilabonnemang är bäst?