• BioBonus

bidra ekonomiskt för hans barn?

Vi delar 50/50 på hyra, mat och bensin etc. Sen betalar var och en för våra barns aktiviteter, kläder etc. Visst händer det att vi köper kläder till varandras barn, men huvudupplägget har blivit så. Vi har inte diskuterat det, men det har känts mest naturligt för oss.

• BioBonus
    Alexandrakaminski skrev 2016-01-18 20:37:21 följande:

Ha delad vårdnad, det är ju inte jag som bryr mig???? jag bara delar min åsikt. O det är så JAG tycker o tänker. Inte DU som läser denna tråd. Jag tycker det är äckligt o fult att man har pengar som problem i en relation där man "älskar varandra" ja har svårt att förstå det. Förlåt men så tycker jag. Om man är tillsammans med någon som har barn sen innan tkr jag att man lika gärna kan acceptera allt som kommer med. Ni lever ett liv tillsammans inte två separata. Annars kan ni ju lika gärna göra slut.

Klarar inte du dig själv ekonomiskt? Eftersom det tydligen är ekonomin som styr huruvida man ska leva tillsammans med någon eller inte.
  • BioBonus
    Alexandrakaminski skrev 2016-01-19 16:13:41 följande:

Ja förstår dig, och alla har rätt att ha det så som dom vill. JAG har det på ett sätt och NI på ett annat. Absolut inget rätt eller fel. Vi är olika:) men sen så känns det som ATG för den som startade tråden att pengar var ett väldigt stort problem. Jag o min parter har aldrig bråkat om pengar. Vi kan bråka om andra små grejer. Men aldrig om pengar. Och egentligen har vi inte bråkat så mkt om speciella grejer. Vi är vanliga människor som bråkat ibland vi oxå. Men om vi skulle börja bråka om pengar skulle det nog ringa varningsklockor i bådas öron

Men vad säger att man bråkar mer om pengar vid separat ekonomi än vid gemensam om man är överens om upplägget? Och varför ska man, enligt dig, inte ens vara tillsammans om man inte har gemensam ekonomi? Hur kan det vara ett mått på kärlek? Jag förstår inte alls.

Träffar man tex en kvinna vars barn har en dyr hobby sen innan, så ska man väl inte tvingas att betala för den hobbyn om man inte själv vill för annars älskar man inte kvinnan i fråga? Eller hur menar du?
  • BioBonus
    Alexandrakaminski skrev 2016-01-19 17:01:17 följande:

Nej ja säger inte att man bråkar mer hit eller dit. Men HON SOM STARTADE TRÅDEN HAR VÄLDIGT STORA PROBLEM ATT DELA MED SIG UTAV SIN EKONOMI (till sin såkallade familj) o om ni nu alla älskar er partner som har barn så behandlar man dennes barn som sin egen. ENLIGT MIG. Så har jag växt upp o så är det hos oss. Det finns inget "bonus" men så är det ju självklart inte hos alla. Jag bara utrycker min tanke/åsikt.

Ja och påstår att de som inte tycker som du inte älskar varandra på riktigt utan på ett "vrickat" sätt. Det är inte att ha en åsikt, det är att döma andra som inte delar din åsikt. Du gör det nu igen genom att referera till Ts familj som den "så kallade familjen". Att behandla sin partners barn som sina egna handlar om väldigt mycket mer än att betala för dem.
Svar på tråden bidra ekonomiskt för hans barn?