Alexandrakaminski skrev 2016-01-19 16:13:41 följande:
Ja förstår dig, och alla har rätt att ha det så som dom vill. JAG har det på ett sätt och NI på ett annat. Absolut inget rätt eller fel. Vi är olika:) men sen så känns det som ATG för den som startade tråden att pengar var ett väldigt stort problem. Jag o min parter har aldrig bråkat om pengar. Vi kan bråka om andra små grejer. Men aldrig om pengar. Och egentligen har vi inte bråkat så mkt om speciella grejer. Vi är vanliga människor som bråkat ibland vi oxå. Men om vi skulle börja bråka om pengar skulle det nog ringa varningsklockor i bådas öron
Men vad säger att man bråkar mer om pengar vid separat ekonomi än vid gemensam om man är överens om upplägget? Och varför ska man, enligt dig, inte ens vara tillsammans om man inte har gemensam ekonomi? Hur kan det vara ett mått på kärlek? Jag förstår inte alls.
Träffar man tex en kvinna vars barn har en dyr hobby sen innan, så ska man väl inte tvingas att betala för den hobbyn om man inte själv vill för annars älskar man inte kvinnan i fråga? Eller hur menar du?