• Milleman

bidra ekonomiskt för hans barn?

Vi har helt gemensam ekonomi trots att min man har ett barn sedan tidigare. Han tjänar lite mer än mig så jag känner inte att jag betalar för hans barn. Våra pengar går till vår familj och där ingår ju hon :)

• Milleman
    Kvinna30plus skrev 2016-01-13 18:26:20 följande:
    Det är väl klart att han ska lägga så lika som möjligt på alla sina barn efter behov. Varesig d är gemensamma eller inte. Sen kostar ju yngre barn mindre än äldre, men han ska ju inte särbehandla ngt av barnen. Alla ska ha samma standard från honom. Hur menar du olika konton, är det sparande du tänker på?
    Ursäkta OT men kul att vi tänker olika.
    Jag tycker nästan att barnen kostar som minst i "mellanåldern, typ 5-9.
    Små barn växer ur sina kläder hela tiden. Barnvagn, sängar, tillbehör efter utveckling osv osv kostar mycket.
    Sen i mellanåldern har de samma kläder längre, inte mycket nya obligatoriska prylar. När de blir äldre äter de mer och har lite mer önskemål med dator och möbler och så :)
  • Milleman
    potatissoppa_ skrev 2016-01-13 18:49:42 följande:
    Det låter klokt om han ändå tjänar mer. Då borde det kännas bra :) hur skulle du känna om du var den som tjänade mer? Vad gäller matkostnader för hans barn, aktiviteter, klädinköp osv?
    Svårt att sätta mig in i situationen då vi inte varit där. Men hade han haft den lön han har nu och jag tjänat mer än honom hade vi varit ekonomisk oberoende så som vi lever och då hade jag inte brytt mig om hennes kostnader gick på vår ekonomi. Men nu är vi inte i den situationen :)

Matkostnader för henne ingår i familjens matkonto. Aktivitet har hon bara hos sin mamma och min man betalar mer i underhåll för att mamman ska kunna köpa kläder med dottern. Han står även för försäkring och vi köper utöver det kläder och förra året vinterkläder.

Vi har som sagt gemensamma konto och inga dina/mina pengar så vi betalar båda för hans barn. Men det har ju funkat hittills :)
Svar på tråden bidra ekonomiskt för hans barn?