Brumma skrev 2016-01-19 15:58:17 följande:
om du tror att pengar är ett problem för dem som skrivit att de har uppdelad ekonomi så har du uppenbarligen inte lyckats förstå någonting. .
Exakt
Alexandrakaminski skrev 2016-01-19 15:53:22 följande:
Biobonus, nej absolut inte, jag klarar mig väldigt bra på egen hand. Det jag menar med min tråd är att pengar inte ska vara ett sånt stort problem om man verkligen älskar varandra. Förstår ni nu? Jag bryr mig inte om jag ska betala för hela familjen, och det gör inte min man heller. Dom pengarna jag tjänar är inte bara mina! Och mannens likaså Det är hela familjens. Det är så vi vill ha det. Men sen förstår jag att vissa har det annorlunda. Tkr det är konstigt bara att pengar är ert största problem. Ni kanske inte inser det bara.
Och jag upprepar, pengar kan vara lika mycket ett problem, som inget problem alls, oavsett om man har gemensam ekonomi eller separat ekonomi.
Min sambo och hans exfru hade gemensam ekonomi, de gjorde inget annat än bråkade om bla pengar. Jag och sambon har separat och vi har ytterst sällan bråkat om pengar. Även om vi har haft det väldigt tight.
Om man har olika syn på pengar (vilket inte innebär att den ena har rätt och den andra fel) så kan det bli konflikter, absolut, men eftersom sambon och jag har lite olika syn på pengar, så har vi valt att göra den här lösningen, så blir det inga problem.