potatissoppa_ skrev 2016-01-16 18:03:41 följande:
Låter klokt. Då har det verkligen varit att han stått för sina egna barn. Jag tänker sparkonton till barnen. Önskar ju då att han skulle lägga in samma summa pengar till alla barnen, och jag endast till mitt eget.
Sen när det kommer till presenter och julklappar mm. Så tycker han att det blir synd om hans tidigare barn eftersom de inte får lika mycket presenter hos oss som vårt gemensamma. Det tycker jag är fel tänkt eftersom det gemensamma har sin mamma och pappa på samma ställe, hans tidigare barn får ju presenter även av mamman.
Jag håller med dig i ditt tänk, dock om hans barn är små? så kanske man kan ge klappar på ett sätt som gör att dom inte känner att dom får mindre? (Kanske kan ert barn få ngr klappar när pappans barn är hos mamman el liknande) Är dom lite äldre kan man ju lätt prata och förklara å att de förstår att de får lika mycket fast från två håll istället för ett. Han ska givetvis spara samma summa till alla barnen om han har ett sparande till dem, oavsett vad du väljer att spara för summa.