• frestelsen

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

vantarpaettmirakel skrev 2016-07-25 21:53:08 följande:

Är nog mens på g... Har efter mitt MA haft flera cykler med spottings redan 8-9 dgr efter äl och sedan mensen 1-2 dgr senare. Nu senaste två cyklerna har jag dock inte haft spottings. Fasen. Blir så ledsen. Hade hoppats så på pergon. Hur går det för dig?

Så fick jag med efter mitt ma:( om man får spottings har jag hört att man har brist på progesteron. Ta upp med läkaren om det.

Jo är på äl+5 o väntar tålmodigt på att få testa:)
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-27 20:07:33 följande:

Det suger! :( Min läkare vet om det. Men hon verkar inte bry sig om det mer än att hon konstaterade att jag hade kort lutealfas. Men det kan iofs vara en av anledningarna till att jag fick pergo. 

Åh, det är en lång väntan med förhoppningar. Håller mina tummar för dig!

Nu är jag på äl +12. Hade endast pyttelite spottings under 1 dygn. Nu har jag ej haft sen igår em. Konstigt detta!

Du kan ju testa progesterall. Den finns på graviditetskollen.se :) sen ta ett snack igen med läkaren o säg att du kan väl få testa iaf.
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-28 10:23:13 följande:

Tack för tips. Jag har faktiskt testat krämen 2 cykler på egen hand. Den första cykeln fick jag spottings som vanligt o mens äl +10. Därefter hade jag en cykel där jag inte smorde. Cykeln efter det smorde jag igen och fick då spottings äl +13 och mens äl +15. Så är osäker på om det hjälpte iom att det inte hjälpte ena cykeln. Men vet du? Jag fick svar på mitt progesteronprov idag. Hade 58 på cykeldag 25 (äl +10/samma dag som spottings kom). Så pergotime verkar ha gett mig en bra äl väl?

Å jag kan inte hur sånt ska va. Men du kan ju testa o ta mer än liten klick.

Kroppen kanske kommer i fas efter några pergoförsök:)
  • frestelsen
    IlonaSofia skrev 2016-08-07 19:00:48 följande:

Hej! Hur går det för er alla? Jag har nu ätit min 5e pergo kur (dock inte i rad) , har äl på onsdag enligt kalendern. Har även skaffat progesteron kräm som jag tänkte testa, när ska man börja med den? Nån som vet det? Är det precis efter eller vid äl? Och hur länge ska man smörja?

Den ska du ta när ägget släppt och smörja till bim om du blir gravid ska du inte sluta förns v.12. Sen kan mensen bli sen av den så har du inte fått plus runt bim bör du sluta så mensen kommer:) hoppas de funkar:)
  • frestelsen

Fick mens o vet inte om jag tar en paus denna månad. Vi närmar oss ivf snart med. I nov är de ett år sen vårt ma o då får vi börja med ivf

• frestelsen
    Änglamark skrev 2016-08-11 09:37:26 följande:

Håll i hatten! Jag är gravid! 

Var hos läkaren idag för vul för att se om det fanns något moget ägg. 

Istället hittade han nåt annat! Vi såg ett litet 5-veckors gammalt hjärta slå. Helt sjukt!

Tydligen när jag mådde illa och fick en liten blödning (som jag trodde var nidblödning) och både sambon och jag trodde att jag var gravid så hade jag en egen menstruation och därefter en ägglossning och tur nog hade vi sex nån dag innan. Jag vet själv att det inte alltid är kul att läsa att andra blir gravida men jag vill bara försöka visa att man kan bli gravid hux flux. Håll ut!  Varken jag eller läkaren hade förväntat oss det här.. Nu ska jag och sambon dit om 2-3 veckor för ultraljud, hoppas fröet vill stanna kvar i magen.

Stort grattis <3
  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 07:05:51 följande:

En fråga bara, nu har det kommit pyttepyttelite blod när jag torkademig, en gång dock bara. Räknas det som mens? Undrar för att jag ska ha den nu och gyn sa att jag skulle ringa och boka upp tid för att ta blodprov. Någon som vet?

Om de kommer så pass mycket så du behöver skydd är det första mensdag annars är de spottings.
  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 14:10:59 följande:

Grejen är den att förra månaden var samma sak och då sa gyn att det räknades som mens, men blir osäker eftersom det är så lite och kommer lite ljust rött sällan...har isf bokat en tid för blodprov men då kanske det inte hjälper om

Man inte har en vanlig större blödning?

Min gyn säger de ska va så pass att man måste ha skydd. Jag kunde få så ljusrosa flera dagar innan bim. Men din mens bör komma typ när som om du inte är gravid förstås.
  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 16:33:31 följande:

Grejen är den att jag inte fick mer provera då jag hade som nu pyttelite mens under semestern och den kom på dag 28-29 som nu. Vet inte om det är så här för att jag troligen inte ägglossade förra månaden, gyn såg ingen äggblåsa (var där för 2 veckor sen). Kanske jag behöver ta provera igen då.

Jag känner mig gravid men skengravid eftersom jag inte hade något ägg så är det ju omöjligt, hade jag varit det borde det väl ha synts på VUL som gjordes då tänker jag.

Har iaf köpt äggstickor så får se om det funkar sist blinkade gubben glad i typ 4 dgr och sen tog testen slut så fick aldrig någon fast glad gubbe. Sen har jag hört att äggstickor inte alltid funkar med pco som jag har.

Hm du kanske fick äl nu o de kan vart blödningen. De låter som du haft äl eftersom du känner dig gravid, för efter äl producerar gulekroppen hormon som är likt att va gravid. Tycker du ska vänta med provera en stund.
  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 19:58:49 följande:

Ah, tack för svar frestelsen.

Hur länge har du känt dig gravid? De är nog för tidigt för gravtest men be om blodprov annars för o se om de funns nått hcg:)
  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 23:34:41 följande:

Ver inte typ 2 veckor kanske. Men jag är säker på att jag är skengravid typiskt mig haha när kan man testa sig? Nu ska jag ju till gyn, men vid andra tillfällen tänker jag.

Har haft lite högre temp och lite feberkänslor men antar att man får det i samband med mens? Sist jag var gravid var det oplanerat och då var jag sjuk innan jag plussade. har ju aldrig känt efter innan så som man gör nu när man försöker.

Högre temp är för att du har haft ägglossning:) nu är de ju svårt att säga när du hade din äl men är de 2 veckor sen kan du ta ett test:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-22 11:06:08 följande:

Tjeeejer jag är graviiid !! På helt egen hand ..

Vi vänta på mensen sen skulle vi börja med Pergo men där ser man ! Vi har inte ens försökt ..

Plus så har jag oregelbundne mens / ägglossnlng och övervikt ... Men där ser man whiipi

Grattis:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-27 20:25:22 följande:

Taack , hur går för er?

Jag själv är jätte överraskad , då vi inte ens har försökt och jag blev gravid på vår semester hehe

B

Nä här går de inte bra.. trodde plus igår men neg idag.

Ingen letrozole denna månad för jag orkar inte. Jag ska operera bort en polyp i livmodern först
  • frestelsen

En uppdatering från mig. Blev gravid den här månaden utan letrozole och vi hade bara sex en gång utan att ha koll på äl.. helt otrolig men är överlycklig:)

• frestelsen
    Änglamark skrev 2016-11-01 09:46:52 följande:

Wohoo, ibland bara funkar det!  Grattis!

Vi lyckades också pricka in mellan två tablettomgångar och kroppen kickade igång av sig själv. Så häftigt! Går in i v. 19 på onsdag och ska snart på andra UL. 

Grattis igen!!!

Tack och grattis till v.19:)
  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2017-02-09 11:42:27 följande:

Också gravid efter 2 pergotime kuren är i v20 och väntar en pojke :)

Kul :) när är bf? Jag har 3/7
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2017-02-17 22:31:46 följande:

Lite komiskt! Skrev i v. 32+1 att "snart har vi vår bebis här"..  I lördags (v.32+3) började det sippra vatten och jag fick bli inlagd. I onsdagsmorse (v.33+0) ville bebis träffa oss och vår lille kille kom  Allt har gått över förväntan ändå och han får fin hjälp inne på neo. Stort lycka till, till alla er andra! 

Stort grattis <3
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?