• Newbie84

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Jag har haft hög fertilitet med Cb ägglossningstest i 8 dagar och idag har jag maximal fertilitet på cd22. Har käkat en pergotimekur, någon mer dom varit med om så här sen ägglossning?

• Newbie84

Smultron: Ok va skönt att de funkade med pergon. Nu visar mina vanliga billiga stickor starkare på äggtesten så hoppas hoppas :)

• Newbie84
    Malin 845 skrev 2016-09-03 08:43:42 följande:

Hoppar in här lite om det är okej :). Har fått mensen idag och ska snart påbörja första kuren med Pergotime! Hade en övervikt innan men efter viktnedgången så får jag äntligen börja med Pergotime (eftersom det finns BMI gränser innan man får ta ägglossningsstimulerande medicin). :)

Hur många gånger har det tagit innan man blir gravid med pergo? Vilka dagar tar ni dem? Tar ni enkel eller dubbel dos? Har ni fått biverkningar? vill veta allt :)

Kul med en till i gruppen :)

Finns det gränser för Pergo? Jag är överviktig med högt BMI, men jag ser nog inte ut att väga lika mycket som jag gör :/ dock så käkar jag strikt lchf nu för att hå ner, då jag väger mer nu än när jag var gravid sist, så skulle behöva gå ner 10 kg till...inte så kul att väga för mkt när man förhoppningsvis blir gravid igen. vad duktig du är som lyckats gå ner :)

Jag tog Pergo 5 dagen efter jag fick mens enkel dos i fem dagar. Jag fick värmevallningar/svettningar kände mig lite mer plufsig och ont i brösten. tycker fortfarande att jag har kvar värmevallningar/svettningar men sen försvann ömma bröst. Nu har jsg ömma igen för att ägglossningen verkar vara på G. Jag är på min första kur :)
  • Newbie84
    Malin 845 skrev 2016-09-04 07:54:57 följande:

:).

Ja i Jönköpings landsting som jag tillhör har de en BMI gräns på 32 innan man får börja med Pergotime. Många landsting har 30 som gräns så är glad att mitt landsting hade 32 :).

Men du kämpar ju på, är jättebra jobbat tycker jag :). Tack :), känns bra att ha gått ner mer än till BMI gränsen :)

Aha många biverkningar :P men är det ju värt :). Då sitter vi ju nästan i samma båt, även om jag inte börjat än :)

Jag förstår ju varför det inte är bra att vara för överviktig eftersom det kan bli komplikationer när man väl är gravid, men också för att ibland kommer ägglossningen igång av sig självt. Vill verkligen gå ner lite till innan det tar sig, men är så klart skönt om det funkar mef pergon så fort som möjligt :)

Biverkningarna är inte så jobbiga då det är under kortare tid, men håller tummarna att du slipper :)

Börjar du med pergon denna vecka nu då?
  • Newbie84
    Malin 845 skrev 2016-09-12 21:03:39 följande:

Hej igen.

Tanken var att jag skulle börja med Pergo denna cykeln, men så blev det inte.. Jag har en cysta på vänster äggstock som måste försvinna innan jag får börja med tabletterna. Förhoppningsvis är de borta tills nästa mens, och jag får ta tabletterna då! Men om inte så måste jag ta provera för att hjälpa cystan på traven..

Blev jätteledsen att inte få ta tabletterna då jag väntat SÅ länge på detta!

Kommer skriva mer här när jag får börja med tabletterna, håller tummarna för er sålänge! :)

Nej vad tråkigt! Men bra att de är noga.

Jag behöver gå ner 10 kg också så jag kämpar på nu tills jag blir gravid, sen är målet att inte gå upp så mkt under graviditeten. För gravida blir vi nog förr eller senare :)

Kollar de med VUL när du fått din mens då om cystan försvunnit och om inte så får du provera med en gång? Nu är iaf bollen i rullning och snart får du börja med pergon!

Styrkekramar
  • Newbie84
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-22 11:06:08 följande:

Tjeeejer jag är graviiid !! På helt egen hand ..

Vi vänta på mensen sen skulle vi börja med Pergo men där ser man ! Vi har inte ens försökt ..

Plus så har jag oregelbundne mens / ägglossnlng och övervikt ... Men där ser man whiipi

Grattis! Vad kul :) så spännande! Hur mår du, känner du dig preggo?

För mig gick det inte men ska börja med Pergo på söndag sen har jag VUL dag 10 och ert nytt dag 14 denna gång så det blir bra med lite uppföljning. Blöder nåt så sjukt mkt och har haft så himla ont i magen :( någon mer som haft så av Pergo?
  • Newbie84
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-22 21:02:49 följande:

Skulle aldrig märka det för att min mens är oregelbundne som sagt men de 3 sista månaderna kom den samma datum varje månad , och denna månad var den sen 2 veckor så bestämmde mig idag på morgonen att ta grav test , då min man och alla andra märkte att mådde lite dåligt från lukt då och då .. Mina bröst blivit större / värker oxå ,, små hugg i magen och pirrar .. Magen svullen fått form runt..

Ringde barnmorskan idag och hon sa är i vecka 6+2

Men vad kul och skönt att du är så "långt" gången också :)
  • Newbie84

Så skönt att jag inte mår lika dåligt av pergon denna gång och nu tar jag dem på kvällen istället också :) gyn på fredag ska bli intressant och se om det verkar funka med pergo för mig.

• Newbie84

Nu har jag vart på VUL dag 11 i cykeln och min äggblåsa var bara 11 mm så det är för litet. De vågar inte stimulera mer med ökad dos eller annat då jag har 22 ägg. Så rekommendationen vi fick är ivf. Nästa mens ska båda ta lite prover och sen skickas en remiss till Falun då kötiden i Sthlm är över ett år. Dock ska vi ligga nu i tio dagar tyckte gyn.

• Newbie84
    Änglamark skrev 2016-10-03 20:51:39 följande:

Hoppas den växer till sig och att ni inte tröttnar på sex 

Annars hoppas och tror jag på att ivf ger resultat!

Tack! Det är ju lite sugigt bara då det är så dyrt med ivf. Tror att gyn glömt av att vi har ett barn sen tidigare.
  • Newbie84
    Marie357 skrev 2016-10-04 05:35:39 följande:

Här är jag på dag 26. I helgen hade jag mensvärk både fram och bak i ryggen och mådde lite illa igår, men nu känns det ingenting. Förstår ej varför jag hade mensvärk för det kan ju inte varit ägget som fäst? Jag får googla på det helt enkelt.. Testa gör jag till helgen eller måndag...

Blir det inget denna månaden (bara än så länge vår första försök) men ska jag ändå ringa gyn och be dem ta spermieprov på sambon så jag inte äter en massa piller i onödan för det har vi inte gjort ännu. Mitt ex fick lämna men inte min nuvarande, tycker jag var konstigt.

Vilken dag hade du ägglossning, vet du? Min sambo ska också lämna spermaprov, nu antogs det att allt är ok då vi har ett barn, men saker kan ju förändras även för mannen.

Håller tummarna att testet visar plus!
  • Newbie84

Vad bra att du fick ägglossning! Nu blev jag lite besviken att jag inte kände några biverkningar med pergon eftersom mina äggtester visar neg fortfarande...ber nog att få prova lestrozol nästa gång

• Newbie84

Hej, sa till min sambo att vi skiter i detta då min gyn tycker vi ska göra ivf och det kostar ju en del. Testade mig idag då jag mått konstigt i veckan, testerna visar svagt plus, ska prova med digitalt Cb test i morgon så hoppas hoppas :)

• Newbie84
    Änglamark skrev 2016-10-26 15:32:10 följande:

Nähä? 

Har du testat med CB också? Vad visade det? *hoppas*

Testade med Cb dagen efter och visade gravid 1-2v. Kollat med överblivna äggstickor och de har aldrig varit så starka tidigare. Ska testa igen i morgon då jag köpte ett två pack Cb och sen har jag bokat in besök hos gyn för jag vill veta att allt verkar ok. Vi var ju på väg att starta utredning för ivf med sperma och blodprov osv.
  • Newbie84
    frestelsen skrev 2016-10-26 15:43:22 följande:

En uppdatering från mig. Blev gravid den här månaden utan letrozole och vi hade bara sex en gång utan att ha koll på äl.. helt otrolig men är överlycklig:)

Men grattis va kul :)
  • Newbie84
    Marie357 skrev 2016-10-26 22:10:08 följande:

Hejsan tjejer...

Mensen kom så dag 37 blev dag1 . 36 dagars cykel var det förra gången och jag fattade verkligen ingenting.

Ringde ändå gyn nu och "tvingade" till mig en extra koll att jag verkligen har äggblåsor och nog hade jag det. 3 -.4 st hade jag. 3 mätte han iallafall och de var mellan 15 mm - 17 mm. Han rekommenderade oss att INTE ha sex, men att det var upp till oss för han kunde ju inte bestämma hemma i sängkammaren som han sade. 

Men nästa månad blir det bara enkelkur

Vi pratade också om min förra cykel och det mest sannolika är att jag vart gravid sade han. Men att det bara gick ett par dagar och att inte kroppen hann producera hormonet som ger utslag på gravstickan.

Sambon och jag har pratat lite, eller jag har väl mest pratat, men vi har (tror jag) kommit överens om att ändå testa denna månaden. tar sig 1 så är det ju bra, okej med 2 men sedan får vi se om det vill sig riktigt illa....

Eller är vi puckade tro?

Jag hade kört, men så är jag lite våghalsig :) har en kollega med trillingar men de är 15 år nu.
  • Newbie84
    Marie357 skrev 2016-10-27 10:25:10 följande:

Jag är också inne på att köra.... Dock är det så att blir det trillingar så måste man göra fosterreducering enligt min gyn

Jaha, ja det är ju en väldans högrisk graviditet förstås. Svårt det där när man vill köra på när man käkat pergon och inte fördröja det, fick som du också längre cykel av pergon. Det positiva är ju att ni fått mogna ägg av det :)
  • Newbie84
    frestelsen skrev 2017-02-09 12:38:27 följande:

Kul :) när är bf? Jag har 3/7

Jag har 29/6 men från början 3/7 :) så nästan samtidigt då :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?