Malin 845 skrev 2016-09-03 08:43:42 följande:
Hoppar in här lite om det är okej :). Har fått mensen idag och ska snart påbörja första kuren med Pergotime! Hade en övervikt innan men efter viktnedgången så får jag äntligen börja med Pergotime (eftersom det finns BMI gränser innan man får ta ägglossningsstimulerande medicin). :)
Hur många gånger har det tagit innan man blir gravid med pergo? Vilka dagar tar ni dem? Tar ni enkel eller dubbel dos? Har ni fått biverkningar? vill veta allt :)
Kul med en till i gruppen :)
Finns det gränser för Pergo? Jag är överviktig med högt BMI, men jag ser nog inte ut att väga lika mycket som jag gör :/ dock så käkar jag strikt lchf nu för att hå ner, då jag väger mer nu än när jag var gravid sist, så skulle behöva gå ner 10 kg till...inte så kul att väga för mkt när man förhoppningsvis blir gravid igen. vad duktig du är som lyckats gå ner :)
Jag tog Pergo 5 dagen efter jag fick mens enkel dos i fem dagar. Jag fick värmevallningar/svettningar kände mig lite mer plufsig och ont i brösten. tycker fortfarande att jag har kvar värmevallningar/svettningar men sen försvann ömma bröst. Nu har jsg ömma igen för att ägglossningen verkar vara på G. Jag är på min första kur :)