Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
Börjar på ny omgång pergo idag, tredje kuren enkel. Hur gåt det för er andra här inne?
Börjar på ny omgång pergo idag, tredje kuren enkel. Hur gåt det för er andra här inne?
Här har det varit tyst ett tag märker jag.. Hur går det för alla här inne? Väntar ni på äl eller bim?
Själv är jag på cd 13 idag och fick pos ältest nyss. De andra cyklerna har jag inte fått pos föränn dag 14 så kanske denna cykel slutar annorlunda. *hoppas*
Tjejer någon som vill sälja pergotime haha
Hur går det för er? Så nyfiken!
Här har jag världens mensvärk och väntar in mensen, men jag brukar ha det rätt många dagar innan mensen kommer. Så vi hoppas den dyker upp snart! Så slupper jag tänka på graviditet..
Glad påsk på er!!
Ja, absolut! Jag kan börja :)
- Vi har försökt i 1,5 år nästan 2 för att få första barnet.
- Fick pergotime utskrivet fastän blodtest visade på äl men jag vet själv att jag inte har äl varje månad.
Fick göra undersökning under första kuren o då såg man en tjock slemhinna på 9 mm och 3 mogna äggblåsor. Men ändå är jag på kur 3 nu och inväntar mens nu i dagarna...
Har fått utslag på ältest dag 14 alla tre kurer så det har varit skönt! Önskar att det vore så utan pergo med!
- Varken jag eller min man har några fel konstaterade av läkare och vi är båda unga (jag 25 & han 27) så det känns också bra faktiskt samtidigt som det är tufft för man SKA ju bli gravid när man är ung... Bitterljuvt på nåt sätt, vet inte om ni förstår vad jag menar.
Så kul att läsa allas historier :) Det ska gå för oss alla förr elr senare!
En liten uppdatering om mig själv. Har bim idag elr imon och denna månad har jag inte känt nåt innan bim som jag gjort föregående månader. Hoppas det är positivt..
Hoppas det är positiva tecken! Hur går det för dig? :)
Åh nej :( Ska du köra en till pergo kur?
Här går det inte så bra:( inne på min sista kur pergo nu (5e) och det är så frustrerande!! Jag förstår inte varför inget händer, har fått ägglossning på samma cykeldag (15) alla dessa kurer och mensen har kommit exakt 15 dagar efter. Dvs väldig regelbundenhet med pergo men det är ju inte det som är målet. Ohh!! Men jag ska vara ärlig o säga att jag har släppt det lite, klart jag tänker på det ibland och jag vill fortfarande lika mycket, men jag mår inte så dåligt över det som jag gjorde för ett halvår sedan. Men visst, tänker jag på att det snart har gått två år och inte ett plus i sikte så är det deprimerande... :( plussar vi inte denna kur så ringer vi doktorn och kollar vad nästa steg är.
Hur går det för er andra?
får man fråga hur det går för er alla som börjat med pergotime i denna tråd? jag har läst hela tråden och är nyfiken hur många som lyckats och på vilket försök?
Hej alla!!
Kul med plus i tråden, mindre kul med missfall. Jag kommer nu fortsätta min resa vidare utan pergotime då jag efter 5 enkelkurer inte lyckats bli gravid. Vad nästa steg blir vet jag inte, vi får diskutera detta med läkaren. Jag är väldigt nedstämd och ledsen just nu men jag försöker tänka positivt..
Önskar er alla lycka till!
Heej tjejer ni som tar vanlig kur Pergo ?
När fick ni ultraljud för kolla äggblåsorna och hur gick det?