• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Längtar efter en bebis skrev 2016-02-07 23:42:52 följande:

Va är det för något ?

Finns o köp?

Vill gå ner i vikt med :(

Hat gött upp ganska mycket , och försöker med nr 2 :)

LCHF är en kostform som betyder Less Carbs High Fat. Du äter inga kolhydrater, inget socker , inga frukter osv men mycket fett, tex grädde. Googla! :)

Jag försökte med strikt lchf men det gillade jag inte så jag började bara med att "bara" ta bort socker, kolhydrater, vitt bröd och sånt. Köper protein bröd eller "lchf" bröd i affären. Äter sallad till lunch och protein, nåt kött eller fisk till middag. Inget småät. Gick ner ca 6 kg och 8 cm i midjan på 2 månader vilket jag är mycket nöjd över! Då åt jag mycket choklad och drack minst 2 powerking varjr dag och idag gillar jag inte ens det. Och efter ca 2 veckor försvann sötsuget helt? Så det går absolut! :)
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-08 19:06:37 följande:

Ooh så bra , men aah bara man har vilja !

Faan är så rädd nu när jag kmr börja med Prego att de inte komma hjälpa eller att dom ej kmr vilja skriva ut ? Har gått upp så mkt sen jag sluta amma från ingenstans..

Vägde 50 när jag gifte mig sen gick upp 73 och stanna där , när jag blev gravid gick upp 82 hela gravideten , direkt jag födde och så gick igen ner igen på 73 men sen jag slutta ama sist jag vägde mig för 2 månader sen vägde 82 igen nu vill jag inte ens väga mig mer , försöker gå ner vill första sluta äta men se går inte blir så hungri snabbt och Börjar bli latt oroar inte gå runt / träna :(

Aa, det är inte lätt det där med vikten och matvanor. Om du gillar grönsaker och sånt så tycker jag att du testar som jag gör. (Om du vill alltså) :p Jag äter inga kolhydrater i form av pasta, potatis och ris. Äter mycket grönt och tex blomkålsmos som tillbehör, såå gott! Tom barnen älskar det! Haha :) Inget socker, köpte protein bröd som finns i affären. För mig blev detta jättebra! Gick som sagt ner ca 6 kg på 2 månader och 8 cm i midjan. (Och då syndade jag varje helg) fast cola zero istället för vanlig. Idag är den vanlig föör söt! Kände fort skillnad på hur jag mådde och hur min kropp mådde. Så underbart! Tränar inte ens men går en del på dagarna mellan mina jobb. Du fixar det! Det lovar jag dig! :)

Om du undrade om jag plussat så fick jag mens i lördags tyvärr, är jätteledsen över det och nästa pergo kur blir näst nästa äl då jag är i Uppsala hos min familj exakt nästa äl helg :p Då kommer jag köra en enkelkur igen.

Jag har köpt äckliga cigg så jag inte ska röka lika mycket vilket faktiskt funkar haha :p

Jo men det tror jag att dom skriver ut! Har lästmånga trådar där folk får utskrivet när domvill ha en till bebis :)
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-08 19:49:42 följande:

här kommer en liten uppdatering, var hos läkaren idag. Verkar som att det inte fungerat som hon ville. Dom hade inte växt så mycket som dom borde, men hon sa att det var vanligt eftersom det är min första kur. Men dom tog blodprov för att kolla värden, östrogen tror jag för att se det. Första gången jag faktiskt inte känner av ägglossningen så mycket. Brukar ha riktigt ont i tjejmagen annars innan ägglossningen och med pergon borde det bli ännu mera tycker man ju. Jag bara toksvettas på nätterna och känner mig allmänt stressad och deppad.

men får hålla tummarna tills på tordsag, tror dock inte det ser så ljust ut. 

Okejva tråkigt ! Vad händer nu då för dig? Har du äl idag?
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-11 18:52:46 följande:

Nä, något väldigt konstigt hände faktiskt. Min läkare ringde upp på kvällen och bara allt sen kanon ut på blodprovet. Du kommer ägglossa nu ikväll, eller imorgon. Jag bara men du sa ju att dom inte växt till sig? så svarade hon med att hon måste sätt fel. Så jag skulle in på tisdagen och köra insemenation. Helt sjukt, från ena dagen till den andra. Så jag gjorde det, å dom kollade och dom den största äggblåsan hade växt 18mm så jag vet inte.. MEN.. jag tror blodprovet är fel. För LH stickorna börjar visa sig starkare nu och eftersom vi försökt ett tag känner jag min kropp. Min temperatur har inte gott upp som den brukar dagen efter ägglossning. Så något är off, och jag är sur för det känns som dom lurat mig på pengar. Den som lever får se.  Ska in på lördag och ta blodprov för att se om jag ägglossat. Antar att det kanske är så att jag aldrig ägglossade, men hon menar på att blodprovet visar rätt. 

Plus att hon sa att jag inte skulle köra pergotime för att min slemhinna blir för tunn, så på den delen är jag väl också körd.

Aha men va konstigt.. Det där med blod tester osv är knepigt ibland. Man känner ju som du säger sin kropp nu när man försökt ett tag och vet hur allt funkar osv. Tråkigt med pergon, att den inte funkade, hur gör du nu då om du inte plussar? Insemination igen? Får du andra tabletter?
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-11 13:58:54 följande:

Idag började jag med pergon igen.. Hoppas på bättre resultat med denna kuren!

Spännande! Önskar dig lycka till!! :D
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-11 18:54:46 följande:

Aah jag själv längst tills april / maj då får tid för besök och hoppas de blir lika smidigt som förra ggn ????????

Vad långt kvar till ditt besök eller ville du det? Det gör det säkert, dina odds verkar ju rätt bra tycker jag! :)
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-11 23:05:24 följande:

Jag ska vara helt ärlig, jag vet inte vad som händer. Antar att det blir insemination utan hormoner om dom inte kommer med något annat. Eller så kanske dom går på rakt på IVF. Det är faktiskt det jag gillar här, allt går fort. Vi hann knappt fundera på insemination innan jag låg på bädden och fick det så jag hinner inte gå runt med värsta tankarna och googla sönder mig. 

Kör du pergo denna månad också? 

Aha, aa men det är ju bra ärr det går fort, bara väntan mellan äl och bim är ju hemsk, haha! Hoppas det går vägen för dig! :)

Nej, jag har äl nästa lördag och jag åker till Uppsala för att hälsa på min familj torsdag-måndag, min sambo stannar hemma så känns onödigt med pergo nu så kör nästa äl istället :)
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-12 12:43:28 följande:

Nae verkligen inte jag ville som snabbt som möjligt , för man vet ju Aldrig hur långt tid de kmr gå att plussa , sen är bebisen inne 9 månader i magen hahah längtar verkligen att min lila tjej ska bli stora syster sen blire stopp 3 år vill villa :)

Jo, det förstår jag ;) Hur gammal är din dotter nu igen? :)

Vad är det för klinik du går på? För jag går till en privat gyn och fick pergo direkt, gjorde en spolning och då skrev han ut det direkt till mig, så det va ändå skönt, inte massa långa väntetider osv. Jag gjorde ju ett ul första kuren. Men han sa till mig att jag inte behövde komma på fler ul när jag börja med nästa kur, på ett sätt kan det va bra för då vet jag inte hur äggblåsorna ser ut osv, och jag snurrar inte in mig på det. Men å andra sidan ska man väl kolla för att se risken med tvillingar/trillingar?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-12 23:58:18 följande:

Aah okej , va kostar de runt då att gå te ngn privat gyn. ? :)

Aah sant men tkr att de bäst att kolla hur äggen ser ut om de växer som de ska och om du verkligen får ägglossning ?

Hon fyllde förigår 8 månader :) så tkr de blir perfekt lagom :) Sen paus ett bra tag som sagt haha :)

Jag skulle oxå få trillingar med första kuren med Pergo men de förbjöd oss ha sex osv ,,, för risken föda tidigt / missfall och sånt..

Till sist blev de bara en Maribel haha ( min dotter ) :)

Det kostar som ett vanligt läkarbesök, 200 kr så det är ju skitbra! :) åh då är hon ju en bebis fortfarande, haha vad mysigt! Min yngsta blir 4 i juni så hon är inte min bebis längre (även fast jag säger det men det tycker inte hon haha) Maribel, vilket fint namn! :)

Ja, precis, jag kanske borde ringa om det nästa kur faktiskt eller innan jag börjar med nästa kur.

Okej, kostar det mycket att gå dit?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?