• Brennda

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Längtar efter en bebis skrev 2016-02-21 11:38:57 följande:

Ooh såå roligt :)

Kör i gång nu haha :)

En fråga ?

Hur lång mencirkel hade du denna månad och när fick efter hur många dagar positiv på ÄL -Stickan ? :)

Tar du Pergo eller något annar ?

Hej! Min förra och första cykel med pergotime fick jag utslag på ältest dag 14 och min cykel var 30 dagar. Denna cykel fick jag också utslag på cd 14 (trodde de var 15 men hade räknat fel).

Haha ja vi har kört på igår kväll och imorse, får bli ikväll med och imon! Jag tar pergotime enkeldos. Andra kuren nu. Har inga fel konstaterade av läkare mer än att jag själv märkt att jag har äl varannan månad bara.
  • Brennda

Det här med kall livmoder känner jag igen. Jag har själv googlat på det då min mamma hade den "diagnosen" och symtomen för kall livmoder passade bra in på mig (kalla händer & fötter, spottings osv). Och det som fick mig att förstå var när jag läste att man får tänka sig embryo som en blomma, den behöver värme för att växa.

Så jag gjorde det som min mamma blev hjälpt av, sk. vaginal steam i en cykel men jag blev inte hjälpt... Detta är ju kinesiska diagnoser, eller iaf österländska så detta är inget min läkare hade tagit upp. Ska ge pergotime chansen o funkar inte det så tänker jag prova akupunktur iaf. Men försöker tänka att dricka mer varmt.

• Brennda
    klariis skrev 2016-02-24 21:52:57 följande:

Ja, det låter ju rimligt på ett sätt.. vilket har gjort att jag började med akupunktur för att testa det. Mina blödningar under mensen har blivit bättre iallafall, jag har alltid bara haft "koagulerat" blod men nu är det en aningen bättre med det med. 

Finns vaginal steam i Sverige? Hur var det? har bara läst om det och inte vågat mig på det. 

Jag gjorde det själv, inte lika bekvämt som på salong kanske men tror inte det finns i Sverige. Jag ska göra om det nästa cykel om det inte tar sig denna!
  • Brennda

Vaginal steam är ångbastu för fiffin typ. Lättast om du googlar! :)

Jag är på bim-8 / äl+6 så mens nästa söndag. vi körde varje dag runt äl, tom 2 ggr på äl-dagen. Idag har jag börjat få molvärk i livmodern. Samma visa som förra cykeln.. jobbigt!! Men hoppas att det tyder på plus iallafall.

• Brennda
    klariis skrev 2016-02-28 16:50:54 följande:

Googlade, inte ens tänk på att man kan göra den hemma! :) kanske ska testa det jag med. 

Jag är på BIM+2 ingen mens, men vet att jag ska få den. Gjorde blodprov i fredags som visade att jag inte var gravid, vilket jag redan misstänkte så jag är inte helt förstörd denna månad. Har mensvärk, men den kommer väl inte för att jag verkligen vill att den ska komma. irriterande!

funderar faktiskt på att testa IVF nästa månad, så länge vi kör insemenation så vet jag ju inte kvalitén på mina ägg vilken kan vara superdåliga med tanke på min situation. Vi får kolla vad läkaren säger, så nu längtar jag tills mensen. 

Hoppas du är gravid, håller tummarna.. Skriv om du får fler symtom :) 

Förlåt, ser att jag inte har svarat här. Har din mens kommit igång ännu? Hoppas den inte gjort det och att du plussat!

Du kanske redan skrivit det men jag minns ej, vad är det för fel på dina ägg? Eller du tror bara att de är dåliga?

Själv så har mitt molande försvunnit, hade bara det i lördags. Jag är på bim-5 idag och väntan känns sååå lång! Vill bara veta nu om jag är gravid elr ej men väntar med att testa till på lördag :/

Har inga symtom på att jag skulle vara det iaf.

Smörjer mig med progesterall två ggr/dag sedan äl+1. Har glömt två kvällar men gör väl inte så mycket.
  • Brennda

Bim på söndag och jag är säker på att mensen kommer. Exakt samma visa denna cykeln som förra! Jätteont i ljumskar och molande värk i mage & rygg. Fan fan fan!! Snart orkar jag inte mer... hur gör ni för att orka?

• Brennda

BIM idag (äl+14) och ingen mens eller spottings. Gjorde gravtest igår som var toknegativt. Förra cykeln fick jag spottings äl+14 och mens dagen efter. Så jag räknar med att mensen kan komma imorgon. Om inte så testar jag igen på tisdag!

Hur går det för alla andra här?

• Brennda

Här går det inte så bra.. Bim+1 och inga tecken på mens elr grav. Gjorde test imorse som var negativt.

• Brennda

Nepp, Bim+2 och idag kom den. Oh, så frustrerande!! Nu undrar jag om jag verkligen får äl dagen efter positivt ältest. Kan det vara progesteronkrämen som skjutit upp mensen fastän jag slutade smörja bim-1. Funderar på att börja tempa för att se när ägglossning har skett. Nåja, bara att börja på ruta 1 igen.

• Brennda

Ja, jätteirriterande med sen mens. räknar idag som dag 1 för igår var de bara lite rosa flytning. Trodde progesterallkrämen skulle ta bort mina spottings men icke. Dock får jag väl säga att de minskat sedan jag börjat med pergo och denna cykel var det mindre än förra. På söndag börjar jag på ny kur, wihoo! Jag känner mig hoppfull och positiv. Makens spermaprov var normala fick vi reda på idag så det är jätteskönt. Jag producerar ägg och han spermier men ändå så står vi här 1,5 år senare utan något plus. Jag vet att det ska mycket mer till men det är frustrerande när inget är fel på en..

Nu vill jag med se massa plus i tråden!! :)

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?