• Smultron85

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Newbie84 skrev 2016-08-21 23:07:38 följande:

Tack för svar, då verkar det i sin ordning. Hoppas det går över snart och att det blir bättre nästa kur, eller förhoppningsvis blir det ju inga fler ????

Har hört att alla biverkningar ska sluta redan första dagen efter kuren så håller tummarna för de, kom på en till biverkning jag fått å de är svettattacker!

Exakt, förhoppningsvis första och sista kuren vi behöver

Ska bli spännande läkarbesök i veckan, ifall de inte lyckats med lossning blir de väl dubbel dos sen...
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-22 06:27:45 följande:

Jag har också fått värmevallningar, alltid på jobbet också haha

berätta hur det gick sen hos gyn :)

Läkaren tyckte de såg positivt ut, ska på återbesök på fredag för att kolla igen om något släppt då de va några som stod i startgroparna

Hur har de gått för dig?

Försvann biverkningarna efter sista tabletten?
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-24 19:53:53 följande:

Det låter positivt med ditt besök då :)

Nej fortfarande värmevallningar och lite öm i äggstockarna. Du då? Idag kommer det dock lite blodiga flytningar, vet inte vad det beror på.

Har inte hört något om mitt blodprov, men kanske ska ringa och se om jag kan ta ett till för att se om jag ägglossade efter kuren...

Har ont i äggstockarna men de sa läkarn beror på att äggen växer och är på väg att släppa så de är en smärta jag kan ta!

Har försökt läsa på plus de gyn sa och de va att ägglossning vanligen sker runt dag 14-15 i cykeln så de kan väl va bra idé att göra ett till blodprov?

Går du hos någon gyn på landsting eller privat?
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-25 20:40:56 följande:

Jag går privat, tar ältest nu tog första igår och ett i morse och ett nu på kvällen, de blir lite starkare för varje test. Innan har de inte gett något utslag alls så hoppas på att det blir något nu iaf har spänningar i brösten också så hoppas att det beror på att ägglossning är på G : ) bra att äggen växer, håller tummarna!

Ah men vad kul!

Jag har då inte kollat, tänker att de där får doktorn kolla idag

Är som svårt att påverka hur de blir ändå, men man hoppas förstås!

Brukar du få liknande symtom vid äl?
  • Smultron85

Var på återbesök hos gyn idag, glera ägg som va stora nog att släppa så han utlyste "mysförbud" den här gången, så sjukt trist!

Men gjorde ett äl-test och de visar ingenting så de känns väldigt konstigt.. Någon som upplevt likanande att äggen är klara men testet visar 0?

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-26 22:15:03 följande:

Åh tråkigt! Men bra att du fick mogna ägg i alla fall :) vet inte för förra månaden hade jag så med och kände mig skengravid fast jag visste att jag inte ägglossade den månaden då gyn inte säg nåt ägg.

Har fortfarande kvar värmevallningar/svettningar, skitjobbigt.

Ja dom kommer väl att lossna här vilken dag som helst men de hade varit fint om man fick chansen att använda dom... Jag menar hur stora kan oddsen va att de fastnar en simmare i varje ägg?! De borde va rätt liten chans

Han sa också att vi ska hoppa över en månad med Pergo då kroppen kanske fattat själv efter första.

Men så märkligt! De kan inte bero på nått annat som orsakat samma effekt som symtomen av Pergo.
  • Smultron85
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-27 10:12:20 följande:

Jag är gravid efter andra kuren pergotime. <3 Bf i princip samma datum som jag skulle fått bebis i år (men fick MA i oktober). Äntligen gravid igen!

Grattis!

Är lite tjurig på gyn att jag inte får ta en andra kur utan ska vänta en månad emellan för att se om kroppen fattar själv, känns ju inte som så...

Står att äl inträffar 4-10 dagar efter avslutad kur och jag är nu på dag 5, och ska då enligt gyn påbörja en kur primolut på torsdag, alltså dag 10.

Undrar om de är farligt att ta de om de skulle visa sig att man blivit gravid nu?

Vi bestämde oss att köra på trots allt, händer de så händer de!
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-27 00:35:08 följande:

Nä eller hur men jobbigt med trillingar kanske haha

Vet inte, kan inte komma på något men hoppas det går över snart :)

Haha, Ja men vad är oddsen för trillingar egentligen?!

Känns ju bättre att köra på som vanligt ändå..

Gjort ägglossningstest på morgonen och de visar ingenting idag heller så svårt att veta hur kroppen har tänkt :-/
  • Smultron85
    Marie357 skrev 2016-08-27 15:11:41 följande:

Jag blev gravid med dottern mellan 2 månader så att säga...När jag pausade med pergotime...

Låter positivt!
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-28 09:46:37 följande:

Grattis till graviditeten väntarpåettmirakel :) kul att höra att det funkar med Pergo för andra!

Smultron: ja konstigt att de inte visar något på test, villa test kör du med? Mina började visa blinkande glad i fredags så får se om det blir en fast glad gubbe snart...kör med clearblue.

Kan de vara så att äggen är mogna men att de inte är på G att släppas än? Kan du inte fråga gyn hur det kommer sig? Tänkte att man kan ägglossa upp till 10 dagar efter avslutad kur?

Ja hur är oddsen för trillingar haha har dock en kollega som har trillingar :)

Så kul för dig

Jag kör clearblue digitala test som ska visa 4 fertila dagar men jag börjar ju tvivla om de verkligen fungerar... Har ju ont i äggstockarna och har svettningar och de är ju vanliga symtom.

Jo de har jag också tänkt på men idag är ju dag 6 av isf 10 så borde visa nått på testet då tycker jag, men har skickat en förfrågan till gyn så hoppas han svarar idag!

Haha ja de är klart att de händer, men supervanligt torde de inte va
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-29 19:23:47 följande:

Fick du något svar från gyn? Min blinkar glad gubbe idag också 4:e dagen, tänker att den borde visa en fast gubbe nu...när jag testar med vanliga stickor är det bara ett blekt blekt streck, så vet inte riktigt om det funkade med pergon. Nästa månad ska jag se till att få ett vul, är ju konstigt att det inte följs upp.

Ja de borde väl va dags för en fast gubbe nu..

Han tyckte de va konstigt att testen inte visat nått med tanke på hur mogna äggen var och vilka symptom jag haft, så vi kom överens om att jag ska dit på en extra vul innan jag påbörjar kuren med primolut nor och för att se om vi ska ta dubbel kur med Pergo eller inte.

Tanken va att hoppa över de nu men vi får se...

Även om undersökningarna är snuskigt kostsamma gör jag de hellre en extra gång så de ger resultat någon gång

Ja men absolut! Fattar inte varför du inte fått de tidigare?
  • Smultron85

Gjort extra vul idag eftersom äl-stickorna inte visat nått trots att de borde ha hänt :-/

Visade sig att äggen lossnat utan att jag fått utslag på cb-testen, känns ju trist att de inte är så tillförlitligt som man hoppats!

Ska nu ta en kur primolut och göra uppehåll med Pergo en månad, får se om kroppen fattar galoppen eller ej..

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-09-02 22:58:43 följande:

Kul smultron att det funkade! Har inte fått tummen ur att boka tid hos gyn. Mina äl test har fortfarande blinkande gubbe... Vad är primolut för något?

Ja han antog iaf de eftersom de va färre ägg de va lite vatten i äggstockarna vilket tydligen kan ske om flera släpper. Han sa att allt funkar som de ska, gäller bara att hitta rätt muttrar till hjulet

Det är detsamma som provera "mensstartare" men i starkare dos
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-09-03 21:33:23 följande:

Smultron: Ok va skönt att de funkade med pergon. Nu visar mina vanliga billiga stickor starkare på äggtesten så hoppas hoppas :)

Låter lovande!

Men att de kommer så himla sent, är de vanligt med Pergo tro?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?