• Marie357

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

8/8 ska jag till gyn för att starta planering inför mitt 4:e barn, men sambons 1:a barn. Jag har pcos och kämpar just nu med att gå ner i vikt med VV online. Var nere på 90 kg som gyn har sagt var okej vikt, men gick upp 2 under semestern som jag hade för 2 veckor sedan, men nu är det nya tag...Nästan 5 veckor på mig...

Är det ok om jag hänger här?

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    frestelsen skrev 2016-07-06 06:27:52 följande:
    Hej o välkommen:)

Jobbigt att gå ned i vikt på sommaren, men vv är bra o rätt sköna om man gillar o äta allt:)
    Tack! Ja det är skit... Och nu har jag som sagt vad lite svårt att börja om, men imorgon går startskottet...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Smultron85 skrev 2016-08-27 11:07:14 följande:
    Grattis!

Är lite tjurig på gyn att jag inte får ta en andra kur utan ska vänta en månad emellan för att se om kroppen fattar själv, känns ju inte som så...

Står att äl inträffar 4-10 dagar efter avslutad kur och jag är nu på dag 5, och ska då enligt gyn påbörja en kur primolut på torsdag, alltså dag 10.

Undrar om de är farligt att ta de om de skulle visa sig att man blivit gravid nu?

Vi bestämde oss att köra på trots allt, händer de så händer de!
    Jag blev gravid med dottern mellan 2 månader så att säga...När jag pausade med pergotime...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Smultron85 skrev 2016-09-02 21:10:16 följande:

Gjort extra vul idag eftersom äl-stickorna inte visat nått trots att de borde ha hänt :-/

Visade sig att äggen lossnat utan att jag fått utslag på cb-testen, känns ju trist att de inte är så tillförlitligt som man hoppats!

Ska nu ta en kur primolut och göra uppehåll med Pergo en månad, får se om kroppen fattar galoppen eller ej..

Skönt ändå att du har haft äl... Då vet man ju ändå att pergo funkar.

Här väntar jag fortfarande på att mensen ska komma så man får börja på första kuren med Letrozol. Dag 32, men ska man ha samma cykel som de 2 sista månaderna med metformin är det 2 veckor kvar.. :-/

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Jag är på dag 5 nu på denna cykeln och är igång med Letrozol. Ska till gyn nästa måndag för att se hur jag reagerar på detta. Första cykeln med behandling. Har ju med mina andra 3 barn kör pergotime.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Malin 845 skrev 2016-09-04 07:54:57 följande:
    :).

Ja i Jönköpings landsting som jag tillhör har de en BMI gräns på 32 innan man får börja med Pergotime. Många landsting har 30 som gräns så är glad att mitt landsting hade 32 :).

Men du kämpar ju på, är jättebra jobbat tycker jag :). Tack :), känns bra att ha gått ner mer än till BMI gränsen :)
    Aha många biverkningar :P men är det ju värt :). Då sitter vi ju nästan i samma båt, även om jag inte börjat än :)
    Malin845 Jag bor också i Jönköpingslän...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Idag blev det tydligt och nu ikväll har jag så jävla ont i magen. Det är ju knappt man är sugen på sex. Dock sist jag hade så här ont blev jag gravid med förstart. Men sambon drack en massa alkohol igår så frågan är hur bra hans spermier mår. Är på dag 16 idag...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Här är jag på dag 26. I helgen hade jag mensvärk både fram och bak i ryggen och mådde lite illa igår, men nu känns det ingenting. Förstår ej varför jag hade mensvärk för det kan ju inte varit ägget som fäst? Jag får googla på det helt enkelt.. Testa gör jag till helgen eller måndag...

Blir det inget denna månaden (bara än så länge vår första försök) men ska jag ändå ringa gyn och be dem ta spermieprov på sambon så jag inte äter en massa piller i onödan för det har vi inte gjort ännu. Mitt ex fick lämna men inte min nuvarande, tycker jag var konstigt.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Newbie84 skrev 2016-10-04 21:18:47 följande:
    Vilken dag hade du ägglossning, vet du? Min sambo ska också lämna spermaprov, nu antogs det att allt är ok då vi har ett barn, men saker kan ju förändras även för mannen.

Håller tummarna att testet visar plus!

Jag hade positivt äl test den 24/9 och sedan hade jag JÄTTEONT den 25/9 på morgonen så jag fick andas mig igenom det hela.

Jag har ju en ny partner..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Hejsan tjejer...

Mensen kom så dag 37 blev dag1 . 36 dagars cykel var det förra gången och jag fattade verkligen ingenting.

Ringde ändå gyn nu och "tvingade" till mig en extra koll att jag verkligen har äggblåsor och nog hade jag det. 3 -.4 st hade jag. 3 mätte han iallafall och de var mellan 15 mm - 17 mm. Han rekommenderade oss att INTE ha sex, men att det var upp till oss för han kunde ju inte bestämma hemma i sängkammaren som han sade. 

Men nästa månad blir det bara enkelkur

Vi pratade också om min förra cykel och det mest sannolika är att jag vart gravid sade han. Men att det bara gick ett par dagar och att inte kroppen hann producera hormonet som ger utslag på gravstickan.

Sambon och jag har pratat lite, eller jag har väl mest pratat, men vi har (tror jag) kommit överens om att ändå testa denna månaden. tar sig 1 så är det ju bra, okej med 2 men sedan får vi se om det vill sig riktigt illa....

Eller är vi puckade tro?

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Newbie84 skrev 2016-10-26 23:01:33 följande:
    Jag hade kört, men så är jag lite våghalsig :) har en kollega med trillingar men de är 15 år nu.
    Jag är också inne på att köra.... Dock är det så att blir det trillingar så måste man göra fosterreducering enligt min gyn
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Newbie84 skrev 2016-10-27 17:31:49 följande:
    Jaha, ja det är ju en väldans högrisk graviditet förstås. Svårt det där när man vill köra på när man käkat pergon och inte fördröja det, fick som du också längre cykel av pergon. Det positiva är ju att ni fått mogna ägg av det :)
    Japp det är det ju...Jag har utan pergo eller Letrozol  cyklar över 50 dagar och ännu mer.. Med pergo låg jag typ på dag 30. Anledningen nu till att jag fick längre med Letrozol tror läkaren att det beror på att jag var gravid några dagar.
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Denna månaden fick vi ju rekommendationer av gyn att ej ha sex då risken för flerbörd finns. Men att vi fick göra precis som vi ville.

Vi har kört på ändå och är nu ca äl +5. Idag träffade jag syster, Hon berättade då att hon hade drömt om mig i natt att jag var gravid, med tvillingar. (hon vet ej att vi försöker) men dock hade hon drömt att jag blev tillsammans med mitt ex vilket aldrig kommer att hända.

Vi får väl se hur det ser ut om en vecka ca när jag ska testa och vad som händer sedan.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    orzia1 skrev 2016-11-14 13:38:42 följande:

Följer med i tråden, dock har vi ej påbörjat syskonförsök än, yngsta dottern är bara 6 v men vi planerar att ha tätt mellan barnen. Använde pergotime innan min 8 åriga dotter föddes och även inför lillasyster. Drabbats av en del tidiga MF. Och de har två olika pappor, det var inga problem för mig att få ut skriver pergotime trots byte av partner.

Nu har jag ngr pergotime kvar men läser de ska slutas säljas, har lyft frågan med en dr om ev börja med pergotime under amning och hon gav ok. Men nu när jag läser på alternativet som skrivs ut så verkar det vara ännu större big no no o amma på.. Är ju nej på pergotime men enligt min dr är det för mjölken minskar. Hon nämnde ej att pergotime ska slutas säljas...

Bör man få utskrivet fler pergotime innan årsskiftet? Är det ngn här som ens får pergotime utskrivet längre el har alla börjat med det nya alternativet?

Jag har börjat med Letrozol. Gyn ville inte ens att vi skulle testa pergotime mer..
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?