• Anonym (jag)

Frustrerad över hur lätt andra blir gravida!!!

Förstår verkligen din frustration...
    Menscykeln påverkas verkligen av stress och oro. Blev som 13-åring diagnostiserad med en kronisk sjukdom som skulle sätta käppar i hjulen resten av livet, så jag kunde inte leva ett vanligt liv. Var ständigt trött, kunde falla ihop mitt på gatan, kunde inte ta körkort eller jobba någonstans. Blev sjukpensionär när jag var 18... Det gjorde att jag var otroligt arg och ledsen under hela min ungdom, vilket gjorde att jag kunde få mens typ 2ggr/år. När jag var 22 år åkte jag utomlands för en riskabel operation som förbättrade sjukdomen otroligt mycket. Fick mens 2 dagar efter operationen var gjord Ett halvår senare kom nästa, och därefter var den ganska regelbunden. Kan inte påstå att vi kämpade länge med att få barn, ca 9 månader, men jag började arbetsträna (som jag längtat efter sen jag gick ut gymnasiet!) för att få andra tankar, och poooff så låg de en bebbe i magen!
    Efter sonens ankomst går mensen klockrent, och andra barnet blev till efter första försöket. Har nu 2 barn, mitt "näst-drömjobb" och är förhoppningsvis klar med min universitetsutbildning våren 2017.
    Vill bara ge dig hopp! Hade inte heller speciella ägglossning-flytningar tidigare, nu har jag det verkligen... Försök att hitta nåt annat du MÅSTE fokusera på, kanske skola eller nytt jobb?
    Stort lycka till! 

Svar på tråden Frustrerad över hur lätt andra blir gravida!!!