• Anonym (:))

Frustrerad över hur lätt andra blir gravida!!!

Hur länge har ni försökt?

Mitt råd, jag vet att det är as klyschigt! Är att inte gå runt och lägga för mycket fokus på det.

Att sitta och tänka och oroa sig är en stress som kan bromsa upp hela processen.

Mitt ex och jag försökte få barn i 1.5 år utan att det gick, TROTS att jag hade ägglossning och vi låg som kaniner under ägglossningen. Till slut fick jag domen PCO och lite annat skit efter att vi startade en utredning (man måste försökt i minst ett år för att få en utredning) och skulle påbörja IVF då man ansåg att mina chanser var i princip obefintliga att få barn naturlig väg. Jag var 22 år. Inte kul! Vi separerade dock innan vi hann påbörja försöken.

Jag träffade en ny man och med mina diagnoser så var jag helt övertygad om att det blir IVF för oss också om vi vill ha barn. Tjoff i medaljongen! Efter 4 månader var jag gravid på helt naturlig och är nu i 20e veckan.

Med stor sannolikhet, för att jag inte fokuserade på barnaskapandet och inte längre la all min vakna tid till att fundera på varför det inte går.

Jag vet att det är skit jobbigt och man blir förbannad på alla som säger åt en att inte tänka på det och inte fokusera på det, men jag tror att man måste försöka släppa tyglarna lite. Kroppen blir stressad av det och kan helt enkelt blockeras. Inte ovanligt.

Håller tummarna att det snart tar sig för dig :)

Svar på tråden Frustrerad över hur lätt andra blir gravida!!!