• Anonym (.)

Frustrerad över hur lätt andra blir gravida!!!

Jag har aldrig fått ett utslag på ÄL-test heller. Körde det nitiskt i flera månader. I två omgångar. Blev med barn ändå, båda gångerna, trots att det inte gav några utslag för ägglossning. Det var ägglossning ändå, uppenbarligen.

Väntar ni på att ÄL-testen ska ge utslag, eller ligger ni järnet hela tiden för att maximera chanserna? När vi bestämde oss för att satsa ordentligt (oj, en ordvits), så låg vi med varandra 3 ggr om dagen i flera veckor i sträck. Och jag låg med höften högt i en halvtimme efter varje samlag, för att det skulle öka chanserna.

• Anonym (.)
    Anonym (Ledsen!) skrev 2016-01-11 11:50:26 följande:
    Blev du gravid när ni hade sex så ofta?

Vi har sex varannan dag genom hela menscykeln. Jag får inte ens ÄL-sekret. Vad är felet liksom...? 
    Ja, jag blev gravid på första, första och andra försöket när vi gjorde så. Vi hade verkligen medvetet intensivsex ofta för att maximera chanserna. Karln mådde nästan dåligt av det till slut, men det var det värt.
    Hade vi väntat på att ÄL-stickorna visat ägglossning, så hade vi väntat förgäves. Jag har aldrig haft ÄL-sekret eller något annat som indikerar ägglossning, men uppenbarligen hände det ju något ändå.

Har du gjort någon utredning? Om din magkänsla säger att något är fel så är det bättre att söka hjälp tidigt än sent. Vissa har ju få ägg och behöver hjälp för att få till befruktningen. Förstår att livet känns jätteorättvist för er! Jag blev gravid men fick missfall den första gången och gick under isen fullständigt. När man väl får sig efterlängtade barn, oavsett hur det går till, så brukar mödan kännas värt det.

Svar på tråden Frustrerad över hur lätt andra blir gravida!!!