• Dixie

Mat till 11 månaders bebis i handbagage

du får i handbagaget ha med barnmat som ska ätas under resan - och här får du även ha med fruktpuré, barndryck, vällingtetra etc - dessa är undantagna vätskereglerna, men de kan be dig öppna någon och provsmaka. 

men jag tror att du fortfarande måste hålla dig inom de viktgränser som finns för handbagage. 

• Dixie
    Miss Happiee skrev 2016-01-11 04:45:51 följande:

Tack för svaren! ? Min lille är lite kinkig med sin mage så jag tänkte ge honom den mat som jag vet påverkar magen minst. Han äter mest semper och jag vet att det inte finns att få tag på där vi ska så tänkte ta med 16 burkar då han äter 2 lagad mat 2 ggr per dag. Vi ska åka till Teneriffa.

jag har även tagit med burkar i det incheckade bagaget (väl inpackade).

äter han ingen "vanlig" mat - typ pasta? för jag hade nog inte tagit med så många burkar, jag hade nog tagit med en per dag och kompletterat med mat på plats.  
  • Dixie
    MeEmmA skrev 2016-01-11 08:30:15 följande:

Din bebis får ju ha eget handbagage, det är helt ok att ta med sig tex två burkar mat, något mellanmål och välling i handbagaget utan att bli ifrågasatt. Bättre att ha lite för mycket med än att barnet ska bli hungrig på flygresan eller om det blir förseningar osv. Sen om du vill ha med sig mat för alla dagar i vanliga bagaget för att han har känslig mage, så ta med det! Ingen rolig semester med ett barn som har ont i magen. Det tråkiga är bada att det tar mycket vikt från ditt incheckade bagage, men å andra sidan väger det mindre när du ska hem och då finns det plats kvar för shopping :)

det beror på vem man åker med - alla flygbolag tillåter inte eget handbagage för bebisar. 
  • Dixie
    Mellanmjölkens land skrev 2016-01-11 21:12:19 följande:

Skötväska är väl tillåtet med alla flygbolag? Om man kallar det för handbagage eller ej kvittar väl egentligen.

det är inte alla flygbolag som tillåter en egen väska för bebisar - det var min poäng - att man kan inte skriva att alla tillåter ngt, det är olika för olika bolag. 
Svar på tråden Mat till 11 månaders bebis i handbagage