Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Bim i början av februari 2016! <3

glittersol skrev 2016-01-31 14:05:19 följande:

Hur går det för alla?

Har händer det inte mycket!

Lite mol ibland men inget märkvärdigt.

Om man ska börja tempa vad behöver man tänka på då? Typ vilken termometer ska man köpa?

Är på Äl+6 idag:)

Jag har en vanlig som jag beställt på apotea.com som mäter snabbt o har minne. De är bra för man ska mäta samma tid varje dag. Ladda ned Fertility friend :)
  • frestelsen
    SSK13 skrev 2016-01-31 15:28:44 följande:

Åh jag är också på ÄL + 6 idag! När har du BIM? Baserat på mina cykler före MA så har jag BIM 8/2.

8/2 med:)
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-02-01 08:48:50 följande:

Hade världens kramp i magen inatt, var bombsäker på att mensen skulle komma en vecka tidigare men icke!

Denna väntan

Ägget kanske fäste:)
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 19:23:27 följande:

Alltså. Jag är som sagt på äl +4 och nu ikväll har jag fått typ som träningsvärk i "tjejmagen". Det stramar och känns hårt. Men det kan ju inte vara träningsvärk när jag inte ens har tränat? Måste ju vara skengravid, så här tidigt kan man väl inte känna av något.

Slemhinnan gör sig redo för ett ägg och växer sig tjock det är det du känner :) om inget ägg blir befruktat kommer Slemhinnan spricka och åka ut som mens.

Ägget fäster efter det blivit en blastocyst. De är ca 5-10 dagar.
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 19:23:27 följande:

Alltså. Jag är som sagt på äl +4 och nu ikväll har jag fått typ som träningsvärk i "tjejmagen". Det stramar och känns hårt. Men det kan ju inte vara träningsvärk när jag inte ens har tränat? Måste ju vara skengravid, så här tidigt kan man väl inte känna av något.

Slemhinnan gör sig redo för ett ägg och växer sig tjock det är det du känner :) om inget ägg blir befruktat kommer Slemhinnan spricka och åka ut som mens.

Ägget fäster efter det blivit en blastocyst. De är ca 5-10 dagar.
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:10:17 följande:

Okej! Ja jag har aldrig känt av det här innan...

Det kanske för ägget är på väg ned. Än kan ingen normal graviditet landat i livmodern. Det tar 5 dagar för celldelningen. Om ett ägg fäster tidigare än dag 5 kommer det vara fel på det. Tror att när man vill bli gravid känner kroppen av allt och alla hormon lite extra. Men det är helt normalt att känna spänning i livmodern efter äl. Sen kan man få många symtom som liknar en graviditet. Det är också normalt och visar på att man haft ägglossning :)

Jag har själv massa ilningar och stickningar sen äl+3. Är på äl+7 idag:)
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:10:59 följande:

Jag kan även vara på äl +5 idag.

okej, då kan ett ägg ha kommit ner i livmodern för att fästa. Men det är helt normalt med molvärk.
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:42:49 följande:

Ja det känns bara inte som det brukar göra. Brukar inte få molvärk förs typ tidigast en vecka innan mensen ska komma. Men det här är inte direkt molvärk heller det känns mer som träningsvärk.

Okej ja du.. har själv väldigt olika varje månad o de gånger jag vart gravid har varit som vanligt förutom ca en vecka efter äl då har jag varit törstig och haft som feber kännsla. Sen mensvärk fast inge mens kommer
  • frestelsen

Fick oranga/rosa spotings idag äl+8.. kan va mensen som är tidig. Blöder inte så de behövs skydd utan kommer när jag torkar mig.

• frestelsen
    Itke skrev 2016-02-02 14:29:12 följande:

Brukar du ha spottings innan mens? Annars kan det väl kanske vara nidblödning!

Nja kan haft nån gång o nån dag innan mens känns för tidigt med det nu bim-6 men aldrig haft nidblödning heller.
  • frestelsen
    Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-02 18:13:32 följande:

JAG PLUSSADE IDAG!! PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET!! 

Vi är så otroligt glada.. nu väntar det att som gravid snart 18-åring berätta för släkt och vänner. Önskar er all lycka <3

Grattis :) fick min dotter när jag va 19:) det är mitt bästa beslut :) hon är 15 år o vi har jättekul ihop:)
  • frestelsen
    Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-02 18:26:05 följande:

Åh vad roligt! Mindre roligt att berätta för föräldrarna att man ska ''skita bort'' sin skoltid. Jag fyller 18 år den 24 augusti och borde vara beräknad ca den 12 oktober :))

Förstår att det är jobbigt. Vänta med att berätta till v. 12. Jag läste upp mina betyg på folkhögskola sen kom jag in på universitet. Har svårt att fåtill en sladdis nu. 3 mf är 34 o är superglad för min dotter o framförallt hur kul hon o jag har. Njut av ditt liv och gör det du tycker känns bra:) du kan ta igen studier sen:)
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-02-04 19:22:27 följande:

Vad tråkigt att höra vännen!

Den är fortfarande kvar?

Den är väldigt konstig mest brunt o lite:/ men kan inte kolla med tempen helt 100 för jag är sjuk. Men neg gravtest idag äl+10.
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-02-04 21:54:23 följande:

Kanske inte är kört ändå då! Jag håller tummarna för dig!

Idag gick tempen upp igen o för lite blod för att kalla mens.. neg gravtest från testlagret
  • frestelsen
    halfmoon skrev 2016-02-05 06:28:26 följande:

Håller tummarna! Jag tror att mina spotting kanske kom för att ägget fäste sent och Kroppen inte hann fatta, testade dessutom rätt svagt på BIM. Så hoppas att det är nåt liknande för dig!

Ganska säker på att jag inte är gravid. Lutar mer åt att min cykel är knäpp från ma:t.

tror det tar en stund för kroppen att haja
  • frestelsen
    klaraanders skrev 2016-02-05 22:13:08 följande:

där kom min mens. mycket sparsammare än vanligt men ändå mens. FAN. Blir så ledsen. Är det någon som har testat ProgesterAII kräm?

Jag, tycker inte det funkat än iaf. Denna månad hade jag en lutealfas på 8 dagar :/
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-06 07:50:43 följande:

Äl +9-10. Det här kom upp efter 5 minuter. Ser ni vad jag ser?

Jag ser:) o med tanke på hur tidigt äl+9-10 ser de väldigt bra ut:)
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3