Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Bim i början av februari 2016! <3

mkess skrev 2016-01-19 22:16:04 följande:

Ja, känns inte som att det är på riktigt innan man får ta ett CB!

Vad roligt, jag äter bidrottninggelé med! Visste inte att det kan göra att äl kommer tidigare, men antar att det har att göra med att bdg kan förbättra äggkvalitén så det mognar tidigare då? Jag äter det för att jag misstänker att jag har dåliga ägg efter 4 missfall förra året. Är det första månaden du äter det? Hoppas du prickar in äl till helgen, perfekt för lite liggande ju!

Jag använder stickor som heter "Cassanovum" som jag hittat på amazon, använt one step förut men de gav aaalltid spökstreck. Ska kolla upp om jag kan hitta samma 5miu-test här, känner att man kan ju inte vara testmissbrukare utan att ha testat dessa?!

Jag började sent med dem förra. Hade fått ma o fick inte i gång äl. Äl kom efter några dagar men vart inget. Jag har med fått en del mf. Nu ska jag ta progesterall och albyl minor efter äl med. Albyl är som trombyl o ska göra att det inte bildas proppar i livmodern som stöter ut. Jag har gjort blodprov o de misstänker lupus antikoagulans som just bildar blodproppar.

Ah spännande test, bra pris om man vill testa mycket? Ska jag kolla upp:)
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-21 10:59:28 följande:

Jobbigt med proppar, men skönt ändå att de hittat felet och att det är relativt lätt ordnat! nu är det bara att hoppas på ett bra ägg och spermie nästa gång så bör det ju vara stor chans att det går bra! Vi har också gjort utredning men inga fel hittades så läkaren säger att vi bara haft otur, men finns ju saker de inte utrett som typ NK-celler. Vi försöker året ut i alla fall och har vi inte blivit gravida igen så får vi fundera på ny utredning och sen ivf.

Ja, just över 100kr för 60st test, så det är ju inte fy skam! Testade ett precis efter ägglossning för att se om de gav spökstreck eller ej, men var helt blankt så jättebra test!

Vad är nk? Aa skönt utan spök. Kan du länka sidan till dina test?

Jag börjar närma mig äl nu:) men en sak som vi testar är att ligga varannan dag till typ en vecka efter äl och jag säger inte till maken när jag har äl heller. Så vi ska inte ligga varje dag. Jag vart gravid sist när jag sket i o kolla äl o sånt. Vi låg inte överdrivet heller. Så kör verkligen på max denna månad:) vilken dag är du på nu?
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-21 14:18:07 följande:

Det är natural killer-celler (härligt namn! ), har något med immunförsvaret att göra. Visst, köpta här: www.amazon.co.uk/Cassanovum-Early-Detection-Pregnancy-Test/dp/B00BWYCAS8/ref=pd_sim_121_2&dpID=51pvUjB3bJL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_&refRID=1FVFFVA0AN4EWF7VQ9KA

Låter som en bra plan, slipper man trötta ut sig och så missar man ju garanterat inte äl! Vad skönt att inte ha koll på äl heller och bli gravid, är typ min stora dröm att plussa bara sådär, haha. Vi kör på smep, blir oftast gravid när vi legat några dagar i sträck men borde ju inte spela så stor roll egentligen. Men har lite svårt med kontrollbehovet här och att ligga typ varannan dag.

Jag är på äl+4 idag, så några dagar av frid kvar innan man måste börja stressa över symptom igen. Brukar du känna tydlig skillnad på gravsymptom och pms?

Aa tänker mer på att om man ligger för ofta blir de inte lika bra. Har hört att det blir ju fler simmare så:) men man ska ju inte ligga för lite heller.

Åh snart testdags yeeey!!

Ja en tydligare sak är törst. Sen framåt bim feber kännsla och överdrivet trött. Sist trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Tog ett test som va neg. Dagen efter så kändes det som det rann till i ena tutten o då tänkte jag va fan måste ta ett test till. Så fick jag svagt på cb plus men inte på digitala så åkte till apoteket och fråga om de va spök. Hon sa nej, så jag vänta i 5 h kissa på väg hem i en buske på ett digitalt och fick gravid 1-2. Haha maken stod med ett glas rött till mig men då gav jag han testet :). Tyvärr vart de ju ma i november.
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-22 09:32:10 följande:

Ah, ja jag tror nog det är lite sak samma det där, OM det nu inte är så att mannen har lite spermier. Ligger man varje dag blir ju satsen mindre, men däremot blir spermierna piggare. Ligger man varannan dag får man större sats, men det bör bli ungefär samma antal spermier i äggledaren i slutändan för man får ju fler satser per ägglossning med varje-dag-ligg. Enligt en stor undersökning var det ingen skillnad på antal graviditeter per varje dag vs varannan dag-ligg (ok googlat alldeles för mycket kring detta, ska sluta nu)... Men är ju kanske roligare att ligga varannan dag så man blir lite mer sugen!

Hahaha! Kissade du i en buske??! Gud vad roligt! Tänk om någon sett dig stå där i en buske och kissa på ett gravtest som att det är någonting alla gör. Men skönt ändå att få så tydliga symptom, hoppas du får känna allt det snart igen då! Känt av någon ägglossning än?

Aa jag vet. När jag kom ut ur busken hadde jag testet i tröjarmen o mötte ett par med barnvagn. Precis när jag gått förbi så tog jag ut testet och såg då gravid. Tjöt till så de vände sig om o glodde på mig som jag va knäpp haha
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-22 09:57:29 följande:

Ahahahah! Kan bara föreställa mig vilken konstig upplevelse det måste ha varit för dem...

Är du på äl+5 eller 6 idag?
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-22 10:18:58 följande:

Äl+5! Haft lite mensvärk sedan ägglossning, när jag blivit gravid brukar jag inte känna nåt i magen förrän efter ägget fäst, så har väl inga jätteförhoppningar.

Fast äl+5 är möjligt att ägget nått livmodern och nu är på g att fästa därav värk :)
  • frestelsen
    mkess skrev 2016-01-22 10:18:58 följande:

Äl+5! Haft lite mensvärk sedan ägglossning, när jag blivit gravid brukar jag inte känna nåt i magen förrän efter ägget fäst, så har väl inga jätteförhoppningar.

• frestelsen

Med äl test ska de som mäter bara lh tas 10-20 men de med dubbel hormonindikator från clearblue ska tas med första kisset. Sen får man pröva sig fram vad som funkar. Vissa får högt lh på morgon andra kväll.

Jag fick starkast vid 15 tiden och hade då tagit ett clearbluetest på morgonen som gav en blinkande gubbe. Tog sen ett till clearblue i samma urin som jag fick starkt på stickan o fick då fast gubbe. Så man leta runt lite efter sin höjning

• frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-26 15:50:35 följande:

Jag tog nu vid 15 och fick det här resultatet. Är det positivt eller inte? :) svårt o veta när man aldrig äl testat innan.

Inte riktigt men jag tror imorgon.
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-26 16:07:28 följande:

Okej! Då är ju frågan om vi ska ligga ikväll eller vänta tills imorgon kväll....

Ligg ikväll o imorgon om ni orkar. Ta ett nytt test imorgon o se om de är starkare eller svagare. Dumt om du missar och har sex för tidigt.

Det översta är mitt starkaste o dagen efter betydligt svagare.
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3