• mkess

Bim i början av februari 2016! <3

halfmoon skrev 2016-01-20 16:08:36 följande:

Hallå alla!! :)

Jag har ägglossning idag och har precis gjort en insemination så jag hoppas att spermier och ägg hinner leva lite ihop och att de gillar varandra så bra så att det blir nåt av det! :)

Vi håller på att försöka få till nr 1 och detta var fjärde inseminationen sedan vi började i juni. Blev gravid vid andra försöket men fick missfall.

BIM 3/2.

Spännande med insemination! Vet du nåt om hur stora chanserna är att bli gravid genom insemination jämfört med att ligga? Visst typ tvättar de spermierna eller nåt? Håller tummarna för dig hursomhelst! Har bim dagen innan dig så vi kan ju stressa tillsammans.
  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-21 14:38:10 följande:
    Aa tänker mer på att om man ligger för ofta blir de inte lika bra. Har hört att det blir ju fler simmare så:) men man ska ju inte ligga för lite heller.

Åh snart testdags yeeey!!

Ja en tydligare sak är törst. Sen framåt bim feber kännsla och överdrivet trött. Sist trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Tog ett test som va neg. Dagen efter så kändes det som det rann till i ena tutten o då tänkte jag va fan måste ta ett test till. Så fick jag svagt på cb plus men inte på digitala så åkte till apoteket och fråga om de va spök. Hon sa nej, så jag vänta i 5 h kissa på väg hem i en buske på ett digitalt och fick gravid 1-2. Haha maken stod med ett glas rött till mig men då gav jag han testet :). Tyvärr vart de ju ma i november.
    Ah, ja jag tror nog det är lite sak samma det där, OM det nu inte är så att mannen har lite spermier. Ligger man varje dag blir ju satsen mindre, men däremot blir spermierna piggare. Ligger man varannan dag får man större sats, men det bör bli ungefär samma antal spermier i äggledaren i slutändan för man får ju fler satser per ägglossning med varje-dag-ligg. Enligt en stor undersökning var det ingen skillnad på antal graviditeter per varje dag vs varannan dag-ligg (ok googlat alldeles för mycket kring detta, ska sluta nu)... Men är ju kanske roligare att ligga varannan dag så man blir lite mer sugen!

Hahaha! Kissade du i en buske??! Gud vad roligt! Tänk om någon sett dig stå där i en buske och kissa på ett gravtest som att det är någonting alla gör. Men skönt ändå att få så tydliga symptom, hoppas du får känna allt det snart igen då! Känt av någon ägglossning än?
  • mkess
    halfmoon skrev 2016-01-21 18:55:45 följande:
    Vi gör ju insemination med donatorsperma son är tvättad och fixad innan. Det svåra med insemination är ju timingen. Ägget lever 12-24 timmar och spermierna likaså. Så med lite otur så inseminerar man för tidigt och då hinner ju spermierna dö innan ägget släpper, eller lite försent så ägget dött innan spermierna hinner fram. En enda stor chansning. När man ligger i som vanligt är det ju ingen risk för fel tidpunkt om man ligger i. :)

Har sett statistik på allt mellan 15-25% chans att bli gravid per insemination.

Ja, då kan vi börja klura och känna efter om nån vecka!! ;) Håller tummarna för dig med!
    Åh! Hade ingen aning om att de lever så kort tid. Är det för att de varit frysta? Men ni har förmodligen prickat bra nu då? Görs det vul eller någonting för att se hur ägget släpper eller är det bara att tuta, köra och hålla tummarna?

Joinar du oss som börjar gravtesta jättetidigt då?!
  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-22 09:42:30 följande:
    Aa jag vet. När jag kom ut ur busken hadde jag testet i tröjarmen o mötte ett par med barnvagn. Precis när jag gått förbi så tog jag ut testet och såg då gravid. Tjöt till så de vände sig om o glodde på mig som jag va knäpp haha
    Ahahahah! Kan bara föreställa mig vilken konstig upplevelse det måste ha varit för dem...
  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-22 09:59:06 följande:
    Är du på äl+5 eller 6 idag?
    Äl+5! Haft lite mensvärk sedan ägglossning, när jag blivit gravid brukar jag inte känna nåt i magen förrän efter ägget fäst, så har väl inga jätteförhoppningar.
  • mkess
    frestelsen skrev 2016-01-22 10:24:39 följande:

Fast äl+5 är möjligt att ägget nått livmodern och nu är på g att fästa därav värk :)

Haft mensvärk varje dag sedan äl, brukar ha så när det inte tagit sig tyvärr. :/ Känner dock tydliga getingstick när ägget fäster, jättepraktiskt. Får peppa för ditt gravtestande istället!
  • mkess
    halfmoon skrev 2016-01-25 16:01:20 följande:

Ja, tror det handlar dels om att de varit frysta och dels om att de blir tvättade. Läste på en sida att spermierna måste träffa på ägget inom 6 timmar annars dör de. Vid vanligt samlag så hamnar ju inte spermierna i livmodern direkt utan ligger längre ner och lurpassar. :)

Vi gör inga vul. Bara glad gubbe på clearblue, inseminera och hoppas på det bästa. De kan visst inte se så mkt mer än om ägget släppt eller inte släppt, vilket ju inte säger så mycket om tidpunkten. Den månaden jag blev gravid gjorde vi dock ett vul. Då hade en äggblåsa släppt och en skulle släppa, så dubbla chanser den gången. :)

Ska försöka hålla mig från att testa tidigt. Är rädd för hur ledsen jag skulle bli om jag fick ett till missfall så tänker att jag hellre möts av mens än riskerar att få upp hoppet om det är en kemisk graviditet.

I see! Härligt att du släppte två ägg ändå, kanske händer igen och blir tvillingar för er?!

Hellre mens än tidigt missfall, håller helt med. Ändå impad över att du kan hålla dig, jag har redan testat sedan äl+6...
  • mkess
    glittersol skrev 2016-01-25 18:19:06 följande:

Börjar tro att jag inte haft äl denna gången eller verkligen missat toppen

Det längst upp är från idag.

Men hade riktigt ont igår, kändes som jag sträckt mig /hade världens håll och jäkligt om vid sen!

Jaja nu är det eviga väntandet!

Har du bara testat en gång per dag? Tycker det ser ut som att du hade kunnat få ett positivt test om du testat igen efter 2:a testet från botten!

Isåfall stämmer det ju bra med att ägget släppte igår när du hade ont! Jag brukar bli jätteuppblåst och behöva gå runt som en fällkniv när ägget släpper.
  • mkess
    halfmoon skrev 2016-01-25 21:08:02 följande:
    Ja, ja hoppas på det så är det klart sen! :) Haha!

Höll på att testa en massa vid de två första försöken! Visst är det spännande. Jag hade tänkt köra taktiken att bara försöka glömma att vi gjort detta men det är svårt! :D

Känner du av någonting ännu? :)
    Haha! Känner samma, tar gärna två på en gång så slipper man detta igen!

TÄNK om man kunde ta ett piller för att glömma ändå! Och få en påminnelse vid bim typ. Jatack. Vilken dag efter äl är du på nu? Några symptom än?  Här blev det inget denna månad, tyvärr lång lutealfas så blir en lång jäkla väntan på mensen nu! Men hinner med ett till bim i februari!
  • mkess
    halfmoon skrev 2016-01-26 15:46:07 följande:
    Ja, gud så skönt att aldrig mer behöva oroa sig över ägglossning, stickor och missfall. Två på en gång hade varit optimalt.

Jag är på äl+6, känner ingenting mer än ryggont vilket nog beror på kass rygg och inget annat. :D Sist började jag märka av nåt på äl+9 så jag väntar spänt på helgen. :)

Hur vet du att det inte tagit sig denna gången? Jag kanske missat nåt i flödet.
    Spännande! Vad började du märka av på äl+9 då?

Kan se på min tempkurva, har enbart menssymptom och så dödsstöten då: negativa test.
  • mkess
    Mammatillenliten skrev 2016-01-26 15:50:35 följande:

Jag tog nu vid 15 och fick det här resultatet. Är det positivt eller inte? :) svårt o veta när man aldrig äl testat innan.

Teststrecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket. Så snart!
  • mkess
    halfmoon skrev 2016-01-26 16:15:25 följande:
    Blev konstigt illamående och tappade matlusten, utöver det hade jag vanliga innan menssymtom (svullna bröst och lite smådeppig). Var illamåendet som var annorlunda mot hur det brukar vara. Hoppas dock på att inte bli så illamående nästa gång. Sist låg jag och kräktes redan i v 4+2.
    Herregud, det var tidigt! Förvånad Man får väl hoppas att du kanske mådde så illa för att det inte utvecklades som det ska, om det nu fungerar så? Jag spydde i alla fall som mest den graviditet då det inte ens fanns något foster, den enda graviditet som gått väl för mig började jag inte må illa förrän v11 och spydde typ 4 gånger allt som allt.
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3