• halfmoon

Bim i början av februari 2016! <3

Hallå alla!! :)

Jag har ägglossning idag och har precis gjort en insemination så jag hoppas att spermier och ägg hinner leva lite ihop och att de gillar varandra så bra så att det blir nåt av det! :)

Vi håller på att försöka få till nr 1 och detta var fjärde inseminationen sedan vi började i juni. Blev gravid vid andra försöket men fick missfall.

BIM 3/2.

• halfmoon
    mkess skrev 2016-01-21 14:21:40 följande:

Spännande med insemination! Vet du nåt om hur stora chanserna är att bli gravid genom insemination jämfört med att ligga? Visst typ tvättar de spermierna eller nåt? Håller tummarna för dig hursomhelst! Har bim dagen innan dig så vi kan ju stressa tillsammans.

Vi gör ju insemination med donatorsperma son är tvättad och fixad innan. Det svåra med insemination är ju timingen. Ägget lever 12-24 timmar och spermierna likaså. Så med lite otur så inseminerar man för tidigt och då hinner ju spermierna dö innan ägget släpper, eller lite försent så ägget dött innan spermierna hinner fram. En enda stor chansning. När man ligger i som vanligt är det ju ingen risk för fel tidpunkt om man ligger i. :)

Har sett statistik på allt mellan 15-25% chans att bli gravid per insemination.

Ja, då kan vi börja klura och känna efter om nån vecka!! ;) Håller tummarna för dig med!
  • halfmoon
    mkess skrev 2016-01-22 09:36:19 följande:

Åh! Hade ingen aning om att de lever så kort tid. Är det för att de varit frysta? Men ni har förmodligen prickat bra nu då? Görs det vul eller någonting för att se hur ägget släpper eller är det bara att tuta, köra och hålla tummarna?

Joinar du oss som börjar gravtesta jättetidigt då?!

Ja, tror det handlar dels om att de varit frysta och dels om att de blir tvättade. Läste på en sida att spermierna måste träffa på ägget inom 6 timmar annars dör de. Vid vanligt samlag så hamnar ju inte spermierna i livmodern direkt utan ligger längre ner och lurpassar. :)

Vi gör inga vul. Bara glad gubbe på clearblue, inseminera och hoppas på det bästa. De kan visst inte se så mkt mer än om ägget släppt eller inte släppt, vilket ju inte säger så mycket om tidpunkten. Den månaden jag blev gravid gjorde vi dock ett vul. Då hade en äggblåsa släppt och en skulle släppa, så dubbla chanser den gången. :)

Ska försöka hålla mig från att testa tidigt. Är rädd för hur ledsen jag skulle bli om jag fick ett till missfall så tänker att jag hellre möts av mens än riskerar att få upp hoppet om det är en kemisk graviditet.
  • halfmoon
    mkess skrev 2016-01-25 20:59:34 följande:

I see! Härligt att du släppte två ägg ändå, kanske händer igen och blir tvillingar för er?!

Hellre mens än tidigt missfall, håller helt med. Ändå impad över att du kan hålla dig, jag har redan testat sedan äl+6...

Ja, ja hoppas på det så är det klart sen! :) Haha!

Höll på att testa en massa vid de två första försöken! Visst är det spännande. Jag hade tänkt köra taktiken att bara försöka glömma att vi gjort detta men det är svårt! :D

Känner du av någonting ännu? :)
  • halfmoon

Med stickor som mäter LH brukar jag få högst utslag mitt på dagen. Med clearblue digital (ej dubbel hormonindikator)har jag fått glad gubbe på kvällen de flesta gångerna. En gång har glad gubbe kommit först med morgonurinet (inget utslag på kvällen innan). Så det kan nog variera från person till person och från cykel till cykel.

• halfmoon
    mkess skrev 2016-01-26 15:32:24 följande:

Haha! Känner samma, tar gärna två på en gång så slipper man detta igen!

TÄNK om man kunde ta ett piller för att glömma ändå! Och få en påminnelse vid bim typ. Jatack. Vilken dag efter äl är du på nu? Några symptom än?  Här blev det inget denna månad, tyvärr lång lutealfas så blir en lång jäkla väntan på mensen nu! Men hinner med ett till bim i februari!

Ja, gud så skönt att aldrig mer behöva oroa sig över ägglossning, stickor och missfall. Två på en gång hade varit optimalt.

Jag är på äl+6, känner ingenting mer än ryggont vilket nog beror på kass rygg och inget annat. :D Sist började jag märka av nåt på äl+9 så jag väntar spänt på helgen. :)

Hur vet du att det inte tagit sig denna gången? Jag kanske missat nåt i flödet.
  • halfmoon
    mkess skrev 2016-01-26 15:57:33 följande:

Spännande! Vad började du märka av på äl+9 då?

Kan se på min tempkurva, har enbart menssymptom och så dödsstöten då: negativa test.

Blev konstigt illamående och tappade matlusten, utöver det hade jag vanliga innan menssymtom (svullna bröst och lite smådeppig). Var illamåendet som var annorlunda mot hur det brukar vara. Hoppas dock på att inte bli så illamående nästa gång. Sist låg jag och kräktes redan i v 4+2.
  • halfmoon
    mkess skrev 2016-01-26 15:57:33 följande:

Spännande! Vad började du märka av på äl+9 då?

Kan se på min tempkurva, har enbart menssymptom och så dödsstöten då: negativa test.

Tråkigt att det inte verkar bli nåt! :( Vilken dag är du på idag då?
  • halfmoon

Hur går det för er andra med bim i nästa vecka? Känner ni av något?

Jag är på äl+9 och har inga känningar mer än lite ömma bröst. Trist! Hade hoppats på molvärk och illamående men det verkar inte bli nåt denna gången. :(

• halfmoon

Fick ett litet sammanbrott igår kväll när det kom lite blod i flytningarna. Så för min del är det nog kört denna månaden.

Känner för att skita i allt nu! Orkar inte hålla på att tajma ägglossning, vara borta från jobbet med kort varsel och kasta mig på tåg för att hoppas att en insemination för cirka 8000 tajmar rätt i tiden. Ett slöseri med pengar, tid och onödigt hopp. Försöker att inte känna så men just nu känns det jävligt orättvist.

Gjorde testet från kliniken imorse i ren protest, inte testdag förrän torsdag egentligen. Testet var negativt inom tid men nu på eftermiddagen när jag kikade på det igen så var där en svag rosa skugga. Mest troligt ett torkstreck men dum som man är så väcks ju det där lilla hoppet igen. Graviditeten i somras började med ett test som blev positivt först efter utgången tid. :(

• halfmoon

Ge inte upp tjejer!! Jag fick också spottings som vanligt innan mensen... Började söndags kväll och slutade tisdag morgon. Fick positivt graviditetstest igår på BIM.

Jag trodde verkligen att det var tvärkört när jag såg blod på söndagen, sist jag blev gravid var nämligen ett säkert tecken att spottarna uteblev.

• halfmoon
    frestelsen skrev 2016-02-05 06:05:46 följande:

Idag gick tempen upp igen o för lite blod för att kalla mens.. neg gravtest från testlagret

Håller tummarna! Jag tror att mina spotting kanske kom för att ägget fäste sent och Kroppen inte hann fatta, testade dessutom rätt svagt på BIM. Så hoppas att det är nåt liknande för dig!
  • halfmoon

Och där började jag blöda. Så två dagars glädje sen var det dags för missfall igen.

• halfmoon
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-07 07:22:35 följande:

Oj, jag tänkter snarare att jag är bim-3 och äl + 8-9 så det lär inte visa pga det men konstigt att man själv kan känna av, eller så inbillar jag mig bara :)

Förra gången jag var gravid kände jag det på äl+9, bim-5. Konstig i kroppen och vagt illamående hela tiden + sömnbesvär. Fick positivt först efter tiden gått ut på test på äl+11 och inom tiden på ett extra känsligt test på äl+12 (bim-2). Så man kan känna det innan! :)
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3