mkess skrev 2016-01-22 09:36:19 följande:
Åh! Hade ingen aning om att de lever så kort tid. Är det för att de varit frysta? Men ni har förmodligen prickat bra nu då? Görs det vul eller någonting för att se hur ägget släpper eller är det bara att tuta, köra och hålla tummarna?
Joinar du oss som börjar gravtesta jättetidigt då?!
Ja, tror det handlar dels om att de varit frysta och dels om att de blir tvättade. Läste på en sida att spermierna måste träffa på ägget inom 6 timmar annars dör de. Vid vanligt samlag så hamnar ju inte spermierna i livmodern direkt utan ligger längre ner och lurpassar. :)
Vi gör inga vul. Bara glad gubbe på clearblue, inseminera och hoppas på det bästa. De kan visst inte se så mkt mer än om ägget släppt eller inte släppt, vilket ju inte säger så mycket om tidpunkten. Den månaden jag blev gravid gjorde vi dock ett vul. Då hade en äggblåsa släppt och en skulle släppa, så dubbla chanser den gången. :)
Ska försöka hålla mig från att testa tidigt. Är rädd för hur ledsen jag skulle bli om jag fick ett till missfall så tänker att jag hellre möts av mens än riskerar att få upp hoppet om det är en kemisk graviditet.