• Itke

Bim i början av februari 2016! <3

Hittade denna perfekta tråd precis! :)

Bim 5 februari men troligtvis egentligen lite senare, kanske 8-10, har lite förvirrad cykel..

Är på ägglossning +4 idag och har känt lite som mensvärk/ont i äggstockarna idag, är det ett gott eller dåligt tecken..? :/

Det här är vårt 6 försök, men troligtvis första försöket då vi faktiskt lyckats pricka in ägglossningen helt..

• Itke

Kan man verkligen känna om ägget fäster? Det högg till rejält här inatt!!

• Itke

Vad sägs om en BIM-lista? :)

Jag kan börja:

BIM:

Itke: 5/2

• Itke
    frestelsen skrev 2016-02-02 14:23:24 följande:

Fick oranga/rosa spotings idag äl+8.. kan va mensen som är tidig. Blöder inte så de behövs skydd utan kommer när jag torkar mig.

Brukar du ha spottings innan mens? Annars kan det väl kanske vara nidblödning!
  • Itke
    Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-02 18:13:32 följande:

JAG PLUSSADE IDAG!! PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET!! 

Vi är så otroligt glada.. nu väntar det att som gravid snart 18-åring berätta för släkt och vänner. Önskar er all lycka <3

Grattis!! Lycka till med allt!
  • Itke

Alltså nu är jag på ÄL + 6 och har mensvärk... För tidigt för mens egentligen, kan det vara ett gott tecken? :/

• Itke
    glittersol skrev 2016-02-03 18:28:38 följande:

Svårt att säga, det får tiden avgöra!

Men jag vill ju veta NU!!! ;)
  • Itke
    frestelsen skrev 2016-02-03 19:23:10 följande:

Fick mens nu 5 dagar för tidigt.

Åh. Kramar. <3
  • Itke
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-04 08:06:15 följande:

När ska du testa då?

Tänkte försöka hålla mig tills den 9, då är det 12 dagar efter ägglossning.
  • Itke
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-04 13:37:12 följande:

Oj vad duktigt jag är bara 7 dagar efter vad jag tror var äl, men har bim på äl+12, och tänkte kolla redan på äl+ 10 el 11, dvs någon dag före bim. Annars väntar jag till äl + 15 om inget annat händer. Idag är jag ju på bim -6 så rent tekniskt sett borde jag börja kunna kolla om 3 dagar, men då är Jag bara äl + 10 alltså.

Jag är också 7 dagar efter ÄL, kanske 6. Känns som en evighet till ÄL+12 så får väl se om jag klarar det, har bara ett test kvar hemma så annars får jag ju köpa fler...
  • Itke
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-04 13:54:17 följande:

Jag har bara ett sånt rött RFSU som jag hört ska vara jätteokänsliga så man i princip ska vänta till efter bim med (tror de mäter först vid 50)... Vet inte vilka som är bättre och börjar mäta vid 10, så antagligen får jag vänta en vecka till också. Så du väntar alltså till på tisdag?

Aha, visste inte det, har haft såna också.

Ja precis! Planen är att vänta tills på tisdag och då har jag ett digitalt CB som jag tänkte ta. Så är det bara att hoppas och hålla tummarna att mensen inte dyker upp innan dess!! Tänkte du också vänta till tisdag? :)
  • Itke
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-04 14:30:11 följande:

Jag vet inte, velar mellan att testa så tidigt det bara går för att få veta och att vänta, för att vara säker. Så länge är delmålet att stå ut över helgen i alla fall!

Ja, det är mitt delmål också! Hoppas vi klarar det! :)
  • Itke
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-04 15:02:36 följande:

Fast kan med stor sannolikhet säga att jag redan tror det är ett plus med tanke på magkänsla och symptom, och egentligen borde väl ett test kunna registrera det om man redan själv gör det, då har väl hcg börjat gå ut i kroppen kan man tycka, men vad vet jag, inom en vecka blir det en koll i alla fall och annars efter en vecka, som sagt :)

Spännande!! Vad har du för symptom redan? Jag har mest lite ont i magen och det kan ju lika gärna vara mensvärk tyvärr..
  • Itke

Usch ja, det är så jobbigt när mensen kommer, jag är typ djupt deprimerad varje mens och fram till ägglosning ungefär, varje månad.. :(

• Itke
    Mammatillenliten skrev 2016-02-07 12:07:36 följande:

Idag plussade jag :) på BIM -4 :) kan knappt fördtå att det är sant <3 sån stor skillnad mot förra graviditeten som tog 18 månader att få till. Denna tog 5 månader! Så vi är lite chokladen nu faktiskt.

Strecket ser grått ut på bilden men är rosa och fint i verkligheten. Svagt men det finns där :)

Grattis! :)
  • Itke

Nu är jag på ÄL +9-10, och har fått riktigt ont i äggstockarna, och magen känns liksom tung på nåt sätt. Ingen klassisk mensvärkskänsla men jag vet varken ut eller in. Vad tror ni om ont i äggstockarna? Kan det vara ett gott tecken?

Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3