Inlägg från: ensamärstark |Visa alla inlägg
  • ensamärstark

BIM februari 2016

Hoppar in här, mensen kom imorse.. Tänkte med testa grapefruktsjuice denna månad, då jag får dåligt med ägglossningssekret. Vart köper ni eran? Någon speciell sort?

Detta blir nu försök nummer 18 för oss. Skam den som ger sig.
    Jag har två barn sedan innan. Men detta blir vårat första gemensamma o hans första.
    BIM 23/2. Men det kan ändras då jag har cykler på allt mellan 28-32 dagar.

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-24 14:12:48 följande:
    Jag köpte grapefrukt juice på ica. Röd frukt har jag hört de ska va. Ju renare juice ju bättre. Fick massa äl flytningar t.o.m mannen sa att han kände skillnad :)så de hjälper ju spermier in i ledarna med:) prova det och börja redan nu:)
    Tack för tipset! Det ska inhandlas! Är det ett glas per dag fram till ägglossning eller genom hela cykeln?
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-24 16:07:29 följande:
    Jag körde ett sista glas idag då jag fick positivt på ältest igår och tempdipp idag:) men sen körde jag bidrottninggele och ska äta några dagar till typ äl+5. Kan verkligen tipsa om det med som gjorde att min äl kom cd 15 istället för cd 17:)
    Bidrottninggele alltså? Vad är det o vad gör den? När äter man den ? Köper?... Osv osv?
    Haha
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-24 17:39:27 följande:
    Beställ på apotea.com har bra priser:) det är bidrottninen som producerar och den gynnar äl och ger bra ägg:) du tar varje dag fram till äl eller lite till men inte om du blir gravid. Därför slutar jag om nån dag då jag är helt 100 på äl vart:) så om man vill pröva lite egna saker o "boosta" är då bim->äl bidrottninggele och grapefruktjuice äl->till mens progesterall (ska man inte sluta med om man blir gravid förns v. 12. Progesterall kan man köpa på graviditetskollen. Så kör jag:) men ska ta albyl minor med MEN det är för jag får proppar i livmodern som ger mf så jag rekommenderar det inte om man inte har lät för mf. Då är det värt att pröva :) väntar på att läkaren ska ringa så får jag sprutor som gör att blodet inte koagulerar i livmodern. Om man gör ivf brukar kvinnan få trombyl som är som albyl minor fast trombyl är receptbelagda. Så det gör att det blir ett bättre flöde i livmodern.
    Det låter ju värt att testa faktiskt! Tack för tipset!!
    Progesterall är det okej att använda då även om
    Man inte "behöver". Det är inget som kan gå fel om man använder?
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-24 18:44:15 följande:
    Nej då:) det är bara bra. Men den FÅR man inte glömma o smörja med isåfall. Fast du har väl normal lutealfas va? Pröva bidrottninggele o grapefrukt bara denna månad:) sen fast du får positivt äl test kör sex en vecka till efter typ varannan till var tredje dag.
    Tack för tipset! Jag äter för tillfället bara. Multivitamin kvinna. Så lägger till apiforce och grapefruktsjuice denna månad med! Finns apiforce på vanliga Apoteket? Jag vill ju börja äta direkt nu!
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-25 06:55:52 följande:
    Finns på naturapotek:)
    Rackamaja skrev 2016-01-24 23:56:15 följande:

Tack så himla mycket för svaret! :) Vad kul att grapefruktjuicen hade så stor effekt på dig. Blir spännande att se om det funkar på mig med (och er andra som jag ser också tänker prova!).

Undrar om bidrottninggelé och nattljusolja fungerar på liknande vis? Jag började med nattljusoljan förra cykeln och fick precis som dig ÄL på CD 14 (normalt kommer den kring CD 19).

Hoppas:) vet inte riktigt vad nattljusolja är.
    Såhär nu klickade jag hem 90 kapslar apiforce. Så dom skulle tas typ från första Mensdag till någon dag efter ägglossning?
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-25 07:58:54 följande:
    Ja så gör jag. Du tempar med va? Så ta typ äl+5 de ska tydligen hjälpa ägget att fästa med:) man kan nog äta det hela månaden men sluta om man blir gravid då man inte vet va de gör sen. Därav så slutar jag nån dag efter min temp gått upp.
    Nej jag tempar inte. Tänkte börja men kände att Jag jobbar så oregelbundet o sover oregelbundet så känns som det inte skulle vara då rättvisande för mig?

Nu köpte jag grapefruktsjuice. Men såg när jag kom hem att det var från koncentrat! Ger det samma effekt tror du?
  • ensamärstark

[quote=76266965][quote-nick]frestelsen skrev 2016-01-25 11:55:22 följande:[/quote-nick]

Klart ren frukt är bäst men den här gick ju för mig:)

[/

Jag tittade på den med men tyckte det var så låg precent med just grapefrukt. Men det kanske räcker ändå? Får bli den nästa gång

• ensamärstark
    mkess skrev 2016-01-25 13:59:40 följande:
    Ta ett till??!? Förvånad
    Tog nyss ett till. Det var negativt som väntat :/ inte första gången jag får sådana här konstiga resultat från testlagret så hädanefter blir det från billigatester tror jag
Svar på tråden BIM februari 2016