• SamsonS

BIM februari 2016

Hoppar över i denna tråden, fick mens precis på dagen i torsdags. Detta blir vårt 6e försök till ett syskon till vår dotter. Känner mig riktig sliten efter en hektisk höst med mycket jobb och annat. Så det bidrar väl säkert till att det tar lite tid.

Har bim 10/2 som det ser ut nu, om någon skulle vilja vara snäll och lägga till mig på listan.

• SamsonS

Börjar också få äl flytningar nu,dock inga känningar än :) vi skippar testerna denna månaden, vi äter rosenrot båda så hoppas det gör någon nytta :)

• SamsonS
    karinjanson skrev 2016-01-22 08:02:11 följande:

Jag kan nog lämna den här tråden redan nu. Sambons sexlust har varit i stort sett obefintlig, låg i måndags men det är det enda på en vecka. Med ägglossning i onsdags, och med tanke på alla de månader vi haft sex minst varannan dag runt ÄL och det inte tagit sig, så lär det nog inte ta sig nu.

Förstår hur du känner. Vi har lite samma problem här hemma. Skillnaden för oss är väl att vi faktiskt har sex, men mannen blir inte klar så att säga.... Så har vi haft det i ett år snart mer eller mindre, så press för att vi försöker få till en bebis har jag svårt att tänka mig i vårt fall. Men otroligt frustrerande, och fast att man vet att det omöjligen kunnat bli något hoppas man ändå in i det sista tills mensen kommer.
  • SamsonS

Någon som blir lite konstig i magen runt äl? Har aldrig reflekterat över det tidigare, men sen vi började försöka har jag kommit på att jag blir lite orolig i magen och illamående dagarna innan äl. Började känna av det imorse och jag beräknas ha äl på onsdag, ikväll har flytningarna börjat förändras.

Mest intressant och se ifall någon mer känner av liknande :)

• SamsonS
    mkess skrev 2016-01-24 07:55:45 följande:
    Haha ja, samma här! Man känner sig lagom sexig och redo att ligga när det känns som att man ska skita ner sig ungefär.
    Haha eller hur ???? skönt att det inte bara är jag sin känner så iaf ;)
  • SamsonS

Inga äl tester denna gång. Så vad tror ni? Jag är ändå lite osäker på min äl, den har följt appen de sista 2 månaderna, men har varit oregelbunden tidigare. Fick äl flytningar förra helgen som varade i 2 dagar. Så vi borde kunnat pricka in va?
    Nu börjar denna långa väntan på bim. Är säkert "sviterna" efter äl, men får molvärksattacker till och från, bara att hålla tummarna...

• SamsonS

Hallå tjejer!

Hade hoppats på att rosenroten skulle rätta till min cykel lite. Hade enligt appen äl för ca en vecka sen, fick äl flytningar 2 dagar innan som vanligt och myste på varannan dag hela veckan. Men igår fick jag äl flytningar igen, och har haft riktiga känningar idag-hugg, molvärk och samma ryggont som jag brukar ha vid äl. Tog ett random äl test idag men som såklart var negativt. Så nu vet jag varken ut eller in. Hade sex i förrgår och kör ikväll igen och hoppas på det bästa.

Funderar dock på om det skulle mot all förmodan vara symtom på graviditet jag känner? Om det stämmer att jag hade äl förra veckan så borde väl ägget isf fästa typ nu eller om några dagar. Kan det kännas som vid äl? Någon som vet?

• SamsonS
    Loncelot skrev 2016-02-02 22:27:35 följande:
    En app kan ju omöjligt säga när du har ägglossning, den kör ju på ett ungefär, men allt är möjligt, har du testat ägglossningstest?
    Såklart! Dock har jag ganska bra koll på min kropp och brukar känna när jag har äl, vilket jag gjorde förra veckan när jag borde ha haft den, och nu känner likadant fast mycket mer. Har ordentlig molvärk, mer än vanligt. Har kört med tester de andra månaderna men tänkte köra utan denna gången.
  • SamsonS

Kunde inte hålla mig, så jag tog ett test. Bim -5 och ned kvällsurin, givetvis negativt. Dock kunde jag se var strecket ska vara, har jag aldrig upplevt med de testerna jag använder.
    Har varit så otroligt trött de sista dagarna, somnar i pirincip bara jag sätter mig i soffan, oavsett tid på dygnet.

• SamsonS
    Agge83 skrev 2016-02-05 22:03:09 följande:
    Samma här äl+9 idag, gjorde ett test där det är vitt där strecket skall vara, samt att man ser det när man lyser bakom, aldrig vart med om det heller innan, alltid vart helt blankt..
    Håller tummarna för oss att det betyder något! :) när ska du testa nästa gång?
  • SamsonS
    Agge83 skrev 2016-02-05 22:19:47 följande:
    Trodde jag skulle få nya test idah, men ikke.. Så får vänta tills de kommer på måndag, bor på sån liten ort där alla vet allt om alla så vågar inte gå till Apoteket å köpa nya heller.. Men kanske är bra att vänta tills dess är ju iaf +12 då :) du?
    Är samma här :P jag har 3 test kvar, men ska verkligen försöka hålla mig tills iaf måndag eller tisdag. Om jag klarar det är ju en annan femma, haha!
  • SamsonS

Bim idag. Har redan testat ett par gånger, negativt såklart så hade fram tills idag gett upp hoppet helt. Har haft sån himla värk i ländryggen i ett par dagar, lite ilningar då och då i magen och har varje gång jag gått på toa trott att mensen skulle dyka upp, men ingen mens i sikte. Ikväll efter jobbet tog jag ett test bara för att det är bim såklart. Tycker mig ana ett super super svagt streck, och nu när det torkat helt tyckte jag mig se det liiite bättre. Nu kom en smula hopp tillbaka så det får väl bli ett nytt imorgon och hoppas på att det är starkare med morgonurin. Misstänkte att min äl var lite senare än vanligt och det verkar ju onekligen så, vare sig mensen kommer eller det blir ett plus :)

• SamsonS
    nepe skrev 2016-02-09 21:40:37 följande:

Jag tror jag har plussat?!

Wow, grattis Nepe!!! :)
  • SamsonS

Någon som vill ändra mig på bim listan?

Som jag misstänkt verkar det som att min äl kom en vecka senare än vanligt,enligt appen hade jag bim i onsdags, men fortfarande varken mens eller plus.

Så nytt bim blir 17/2 :)

• SamsonS
    SSK13 skrev 2016-02-15 12:16:49 följande:

Hej!

Jag har varit lite i bakgrunden ett tag nu känner jag. Är lite deppig pga mina jätteoregelbundna cykler Är på cykeldag 35 idag, trolig ÄL förra lördagen så ÄL + 9. BIM på lördag.

Haft svag mensvärk varje dag sen ÄL. Väntat och trott att mensen ska komma varje toalettbesök.

Aldrig haft en cykel som denna... :/ Jag hade hög feber när ÄL "borde" varit, och någon berättade att om man är sjuk kan ÄL skjutas upp. Och ja, jag fick positiva ÄL-stickor på cykeldag 25/26. Samt väldigt mycket ÄL-värk. Och äggvitesekret. 

Har såklart testat med vanliga graviditetstest för att se så jag inte är gravid ändå, BIM var egentligen för en vecka sen och vi hade sex vid det jag trodde var ÄL (trots att jag var sjuk). 

Nåväl. Önskar mig helst av allt ett positivt graviditetstest och en bebis i höst, andra önskningen om den första inte slår in denna veckan är en regelbunden menscykel som jag hade innan. Nu är det omöjligt att pricka in ÄL lite casual sådär, utan måste ha koll på kroppen och med älstickor. Jobbar treskift så regelbundet sex har vi inte riktigt annars då jag är väldigt trött beroende på hur jag jobbat, men är det ägglossningstider vill jag ju ändå såklart :)

Känns som vi är i precis samma sits! Är på cykeldag 39 idag. Skulle enligt appen haft bim i onsdags den 10/2. Men kände riktiga äl känningar en vecka senare än jag borde haft äl. Vi försökte pricka in då också, så nytt bim blir väl runt onsdag-torsdag. Så otroligt frustrerande med långa och oregelbundna cykler. Känner verkligen ingenting denna gången och är inställd på att mensen dyker upp i veckan. Men vill inget hellre än att få ett plus på den där stickan. Och om det nu inte blir något så kan väl åtminstone mensen komma igång så man kan börja om....
  • SamsonS

Alltså jag blir galen!! Cykeldag 42 idag, inget plus och inte ens en antydan till mens. Har Ganska mycket vita krämiga flytningar. Inga känningar på något överhuvudtaget...
    Visst att det inte blir något plus, men då kan väl mens hel****t komma åtminstone så man kan få försöka igen...

• SamsonS

Jag tror min kropp har hoppat över en hel cykel. Har normalt sett en cykel på ca 33-34 dagar. Är idag på dag 43, fortfarande varken mens eller plus och nu börjar jag få äl känningar igen. Får köra med äl test och hoppas att jag får positivt i helgen eller början på nästa vecka. Avvaktar lite innan jag hoppar ur denna tråden, men är nog mest troligt att det inte blir någon oktober bebis.

• SamsonS

Inte positivt, men en stegring på äl testet sen igår. Testar nog senare i eftermiddag igen. Har världens äl flytningar, molvärk i både rygg och mage, så nu hoppas jag på att det faktiskt blir en rejäl äl denna gången, eftersom min kropp tydligen hoppat över en hel cykel nu.

• SamsonS

Nu kommer ju inte jag ha bim i februari, men hänger kvar lite här ändå :) min kropp har ju hoppat en hel cykel, och äl har jag nu i dagarna. Har massa äl flytningar och haft molvärk i ryggen ett par dagar.
    Började med rosenrot förra cykeln, men då hade jag ju ingen äl alls. Nu däremot, har jag så sjukt ont runt äggstockarna/ledarna. Kan knappt stå och gå upprätt, gör ont varje gång man sätter sig ner. Ni som kört ned rosenrot, har ni märkt stor skillnad på er äl? Brukar aldrig ha såhär ont och inte såhär mycket flytningar heller....

Svar på tråden BIM februari 2016