• halfmoon

BIM februari 2016

Hakar på här jag också!! :) Glad gubbe på clearblue i tisdags kväll och vi gjorde insemination igår. Snustorrt idag så ägglossningen borde ha skett igår (då var det gott om fertilt sekret enligt sköterskan).

BIM 3/2, 2:a försöket efter MF, första barnet

• halfmoon
    SamsonS skrev 2016-01-23 22:56:34 följande:

Någon som blir lite konstig i magen runt äl? Har aldrig reflekterat över det tidigare, men sen vi började försöka har jag kommit på att jag blir lite orolig i magen och illamående dagarna innan äl. Började känna av det imorse och jag beräknas ha äl på onsdag, ikväll har flytningarna börjat förändras.

Mest intressant och se ifall någon mer känner av liknande :)

Jag brukar inte märka någon skillnad på magen däremot så brukar jag bli lite lätt illamående lite innan och under. :)
  • halfmoon
    Esls skrev 2016-01-28 06:29:55 följande:

Jag vaknade imorse och hade ÄL-sekret.

Jag är på dag 14 i cykeln. Vad tror ni då? Har jag ägglossning idag?

Jag brukar ha sekret cirka 4-5 dagar per cykel och då infaller ägglossningen i slutet av den perioden. Brukar va 3-4:e dagen med sekret som jag får utslag på ägglossningstest. :)
  • halfmoon

Tror det redigerat sig in ett fel i BIM-listan. Jag har inga barn sedan innan, tyvärr. Så vi kämpar på med 1:a barnet! :)

Kan inte uppdatera den från mobilen.

• halfmoon
    Esls skrev 2016-01-28 12:20:02 följande:

Oj så länge? Förra månaden hade jag det i två dagar bara! Jaja, man får hoppas att det blir någorlunda bra tajmat! :)

Ja, med två dagar är det lite lättare att veta då ju!! :)

Jag brukar ta början på trådigt sekret som att det är dags att börja testa med äl-tester. Är mindre i början för att öka i mängd mot slutet.
  • halfmoon
    Sajocawa skrev 2016-01-28 17:57:16 följande:

Hej alla. Jag har varit lite frånvarande från familjeliv denna månad.. Sen har jag mest bara gått och väntat på ägglossning som inte kom förrän på cd 24 så äntligen har jag en BIM att längta efter, 8 februari om någon vill lägga till mig på listan. Detta blir tredje försöket efter MA, andra barnet.

Ni som börjar närma er BIM, hur känns det?

Kroppen blir lite knasig av missfall, hade också ett par långa cykler efter min ofostriga graviditet i september. Frustrerande att vänta!

Jag är på äl+8 idag och känner inte ett smack som skiljer sig från vanliga månader då jag vetat att det är noll och inga chanser för graviditet. Lite ömma bröst och ibland lite känningar i magen. Så det känns inte så lovande. :)
  • halfmoon

Nähä! Äl+9 och jag känner inte av något alls mer än brösten som ömmar litegrann. Precis som vanligt innan mens med andra ord. Så det blir nog inget denna månaden! Aja, nån insemination till och sen får det väl bli ivf då (hemska tanke). :(

• halfmoon
    frestelsen skrev 2016-01-29 15:27:38 följande:

Varför tycker du ivf är hemskt? Efter 3 mf och snart 2 års försök skickade min läkare remiss för ivf. Tycker de känns ok med tanke på hur jobbigt det är få minuspå stickan eller mf. Känner inte till ivf så bra

Missfall och negativa test är också hemskt. Inte alls sugen på att hålla på och trixa med hormoner, sprutor, ultraljud, resor och äggplock. Känns som det är svårt att få det att klaffa där också, mycket som kan gå fel och så har man utsatt kroppen för en tuff tid och kanske inte ens får ett försök för det. Min sambo har håll på med det under en längre tid i ett tidigare förhållande och utifrån hans beskrivning så verkar det väldigt påfrestande både psykiskt och fysiskt.

Tänk att de ska va så omständigt att få till en unge! :)
  • halfmoon
    frestelsen skrev 2016-01-29 15:57:18 följande:

Oj lät jobbigt. Ja nä skaffa barn är inte kul i alla lägen.. blä

Jag har nog blivit mer att allt är ok bara de blir en unge snart. De värsta jag vet är när folk säger äh släpp det så blir ni gravida.. då vill jag skrika.. NÄÄÄ för jag är 350 år gammal (34) o min man är 700 år gammal (43) vi har legat 10 000 gånger på 2 år och allt vi fick va 3 missfall. Nä jag är inte bitter haha

Folk är så dryga med sina kommentarer. Jag tyckte det var lite roligt och spännande fram tills missfallet jag fick i september. Sedan dess känns hela biten rätt dryg. Inte nog med att vi måste ha hjälp (dyr hjälp) för att ens ha en chans, när vi sen lyckas så skiter det sig. En kompis blev oplanerat gravid samtidigt som mig och ska ha om ett par månader nu. Jag är inte heller bitter! ;) Men jag tror nog att vi ska lyckas få till det nån gång.
  • halfmoon

BIM idag. Haft spottings sen söndags kväll. Igår försvann dem och nu är det liiite färg i flytningen.

Tog inga test imorse men fick hem med posten nyss. Här med urin som jag hållit mig 3 timmar.

Ser någon ett par svaaaaaaaagt rosa streck? Testlagrets stickor.

• halfmoon
    miilap skrev 2016-02-03 16:03:34 följande:

Jag tycker mig kunna se svaga streck :) Speciellt när jag vinklar skärmen på laptopen. 

Ungefär så har mina streck sett ut i tre dagar nu, också med stickor från testlagret :)  BIM idag, ingen mens. Testade med clearblue plus idag, ej morgonurin, och tyckte mig ana ett svaaagt streck. Men har hört så mycket om spökstreck med de testen så det gör mig osäker.

Gjorde ett av samma test med bara vatten och det är kritvitt. Jag gjorde ett test i måndags med ett annat märke, såg inget inom tiden men hade ett svagt streck på det torkade testet. Vi får hoppas att de ökar!! :)

Kanske syns bättre på denna! Ska testa med lloyds imorgon.

• halfmoon
    miilap skrev 2016-02-03 16:21:37 följande:

Jag ser något svagt på den bilden också :)

Haha vad roligt! Jag testade också med vatten. Tänkte att det kanske va fel på dessa tester för mina streck har inte riktigt ökat i färgstyrka så mycket dessa dagar. Men när det är torkat så syns fortfarande de svaga strecken. Men när jag testade med vatten såg jag ingenting, inte en liten skugga ens.

Ska testa med morgonurin med clearblue igen imorgonbitti.

Uppdatera gärna imorgon hur det gick för dig. Roligt att vi båda har BIM idag och har ungefär samma streck :)

Haha! Vi tänker likadant! Då är det ju förmodligen inte fel på testen. Ska göra ett ikväll till och försöka hålla mig lite längre denna gången, klarade bara 3 timmar i förmiddags. Siktar på 4-5 nu ikväll + inte dricka. Knasig man är och löjligt otålig.

Jag har ju haft spottings så trodde verkligen mensen var på gång. Idag har både mens och spottings lyst med sin frånvaro. Så antingen är det nåt på g eller så brakar mensen igång vilken sekund som helst.

Jag ska uppdatera! Du får också säga hur det gått med clearblue. Spännande! :)
  • halfmoon
    ollieboll skrev 2016-02-03 17:37:06 följande:

Måste bara fråga, ser era test från testlagret oxå ut såhär?? De översta är från igår och de under imorse, de från imorse är ju ett rosa streck på men på "fel" ställe... Är på bim+6 idag, fattar ingenting just nu

Du ser en bild på mitt från testlagret i inlägget här ovanför. Är det nåt fel på dem så förvånar det mig inte. Har inga graviditetssymtom men testen fick mig att hoppas. Har svårt att se vart du menar med det rosa strecket på dina där? Är det där du har krafsat? Är det samma ställe som på mitt?

Såklart det vore för bra för att va sant att jag skulle bli gravid denna månaden. :'(
  • halfmoon

Kunde inte hålla mig längre (rent kissenödighetsmässigt så hade det nog lite till).

Hållit mig i 4 timmar! Ett test från testlagret och ett Lloyds tidigt graviditetstest.

Jag är nog gravid trots att jag in känner nåt.

• halfmoon
    frestelsen skrev 2016-02-03 18:11:22 följande:

Grattis :)

Tack! Är lite orolig över de små blödningarna jag haft, men en dag i taget.
  • halfmoon
    Mammatillenliten skrev 2016-02-03 18:24:06 följande:

Grattis!!! :) vilken dag är du på?

Tack! :) Jag har BIM idag, äl+14.
    frestelsen skrev 2016-02-03 18:33:09 följande:

Kanske va nidblödning :)

Började på äl+11 på kvällen. Samma tid som mina spottings brukar börja som tidigast. Men kanske, kanske därför jag inte känner av det något ännu.
    Esls skrev 2016-02-03 18:56:47 följande:

Grattis! Hur många försök tog det?

Vi kan inte få barn på egen hand (manlig faktor) så vi har gjort inseminationer med donator, lite utspritt. Började med utredning av mig för ett år sedan och gjorde första inseminationen i juni. Blev gravid vid andra försöket i juli men fick missfall i september. Detta var fjärde försöket fast det känns som vi håll på med det länge. Långt svar på kort fråga. :)

Tack alla för grattisen! :)
  • halfmoon

Nån kan stryka mig från plus-listan. Började blöda nyss så tidigt missfall på gång. Det är visst meningen att vi ska förbli barnlösa.

• halfmoon

Grattis till alla som plussat! :)

Blödningen jag fick igår slutade efter nån timme och det kom bara ett par droppar, varit lite brunfärgat i flytningen idag på morgonen men annars lugnt.

Testet blev starkare igår och inatt började brösten att ömma ännu mer så jag hoppas att det bara var nåt litet blodkärl som sprack och att det inte behöver betyda det värsta. Bara att vänta och se! Hoppas så att jag inte behöver gå igenom ett missfall till!

Svar på tråden BIM februari 2016