• Amee91

BIM februari 2016

Hoppar in här då jag med ^^ Jag testade min ÄL i helgen och (tro) jag lyckades pricka in ÄL i söndags. Gubben timade så klart in det med en dunderförkylning men fick i alla fall till ett mys under helgen, hoppas på att det skall vara tillräckligt nu! :) 

• Amee91

Jag blir också illamående runt ÄL. Det illamåendet håller sedan i sig av och till fram tills mensen kommer, lagom kul :p

• Amee91
    Mammatillenliten skrev 2016-01-25 09:11:38 följande:

Kan ni hjälpa mig att tyda? Det översta är dagens ägglossnings test. Om hur många dagar tror ni jag får positivt? :)

Hur lång brukar din cykel vara? Jag testade också med ÄL-test denna månad, hade positivt på CD15 och har en cykel på 30 dagar +/- 1.
  • Amee91
    Mammatillenliten skrev 2016-01-25 12:28:49 följande:

Den är så olika så det är därför jag testar. Allt mellan 28-31 dagar...

Ok :) Med tanke på att strecket ändå är lite starkare än föregående dagar på CD13 så skulle jag tippa på ÄL CD14 eller CD15. Inga andra tecken på intågande ÄL?
  • Amee91

Jag funderar så å det här med ÄL tester. Testade positivt 17 januari, lite svagare på morgonen och starkt på em. På morgonen 18 januari var strecket supersvagt. Har läst massor på google om ÄL test men det känns så olika till varje grej man läser. Sambon och jag hade sex natten mellan 17/18. Vågar jag hoppas på att det kan ha tagit sig eller var det för sent? Vill ju så otroligt gärna plussa nästa vecka!

• Amee91
    Loncelot skrev 2016-01-27 17:02:53 följande:

Jag skulle väl säga att du pricka ägglossningen ganska klockrent..

Åh hoppas verkligen det, denna väntan är ju det värsta! Har de två senaste månaderna alltid haft alla möjliga spöksymtom mellan ÄL och mens. Denna månad har jag inget annat än ömma bröst.
  • Amee91

Idag under eftermiddagen började det värka precis som mensvärk i svanken. Hoppas innerligt att det är pga att det är något som börjat växa och inte någon mens på intågande. Får ju sådan värk i svanken ibland innan mensen, men den är tidig i så fall då BIM är på på tisdag 2/2...

• Amee91

Jag kan nog strykas från listan. Mensen kom för tidigt redan idag. Osäker på om nästa BIM kommer falla inom februari eller mars.

• Amee91
    karinjanson skrev 2016-02-01 08:38:27 följande:

Som jag trodde, inte den här månaden heller.. mens imorse, två dagar för tidigt. Tänk att man är 99% säker på att det inte lyckats, men ändå blir så besviken...

Precis samma här. Mensen kom igår, också 2 dagar för tidigt. Hade det på känn men ändå så oerhört besviken. "plusset" med det är ju att vi kanske kan hinna med en BIM till i februari :)
  • Amee91
    mininiss skrev 2016-02-01 13:08:27 följande:

Hej på er! Igår åkte ja in till akuten med buk smärta och på gyn så sa dom att ja har en cysta på höger sida och blev hem skickad med Alvedon och ja skulle få en ny tid om 3 månader för kontroll behöver jag va orolig någon som också varit med om något sån som vill dela av sig är så orolig :(

Min syster åkte in akut för liknande buksmärta för ett tag sedan. Det visade sig att hon hade en cysta på äggstocken och att hon hade endometrios. Då hon redan har två barn valde hon att operera bort den ena äggstocken i samband med att de tog bort cystan. Hon är helt återställd och mår toppen idag :)
  • Amee91
    frestelsen skrev 2016-02-03 08:13:56 följande:

Det är ju tomma ringar på din graf så samma tid kan du inte ta? Sen om du är sjuk så påverkar det tempen. När brukar du ha äl?

Tiden bör inte spela roll. Min graf har också tomma ringar nu för andra dagen i rad och jag tar alltid temp vid samma tid. Det är om tempen är "lägre än förväntat". Jag är lågtempad och den tycker väl att vi inte borde ligga under 36°C antar jag :p
  • Amee91
    frestelsen skrev 2016-02-03 09:01:01 följande:
    Det är ju för att tiden inte är samma tid som man får tomma ringar o då tycker inte ff att man riktigt gör rätt. Nej om tempen är lägre har man inte tomma ringar. Pröva skriv in samma tid får du se att den ändras
    Men jag skrev ju det. Jag får tomma ringar trots att jag skriver in tempen samma tid varje dag. Ställer ju klockan och tempar samma tid varje dag. Det diffar bara minuter i mitt fall. Så det KAN inte enbart hänga på tiden.
  • Amee91
    Elinm95 skrev 2016-02-04 13:04:29 följande:
    Idag plussade jag:)
    Grattis! :D
  • Amee91
    halfmoon skrev 2016-02-05 07:58:45 följande:

Nån kan stryka mig från plus-listan. Började blöda nyss så tidigt missfall på gång. Det är visst meningen att vi ska förbli barnlösa.

Ge inte upp hoppet än! Det behöver inte vara missfall på g. En vän till mig blödde ordentligt under graviditeten två ggr. I v 6 och i v 14. Men nu hon har en liten tös som blir två i sommar.
  • Amee91
    SSK13 skrev 2016-02-05 10:37:17 följande:
    Jättekonstigt... Lägger in en bild. Övre bilden är ÄL + 7 och andra ÄL + 11.
    Kan ju hoppas på att de visar en tidig graviditet! :)
  • Amee91
    Lilla Luna skrev 2016-02-12 22:36:42 följande:
    Glömde posta bilden.
    Utifrån bilden sett så skulle jag om det var mina test tolka det som att det var ÄL 8/2.
  • Amee91
    Lilla Luna skrev 2016-02-13 09:10:12 följande:
    Tack för titten! Det är lite så jag tolkar det också. Enligt ena appen skulle jag ha äl då. Enligt en annan ska jag ha det idag. Hade sen äl förra månaden, därför de visar så olika. Aldrig fått fullt utslag på ältest. Tyvärr funkar inte tempning för mig.
    Nä men det är lite samma här...jag tempar men vet inte riktigt hur jag ska tolka tempen än då jag inte hållt på så länge, bara två fulla cyklar. Är på tredje försöket nu och ska enligt den ena appen ha ÄL på måndag och den andra säger onsdag. Men mina egna beräkningar säger idag eller imorgon. Haha, det är fan inte lätt det här! 
Svar på tråden BIM februari 2016