• Fian88

BIM februari 2016

Mensen kom nu så hoppar in här. Vi har försökt i 1,5 år nu med barn nr två. Fick plus i september men slutade i missfall tyvärr:'(. Har tydligen väldigt svårt att få äl av mig själv (fick veta detta i december) så nu blir det att prova pergotime:). Så så fort mensen är slut så börjar jag ta tabletterna. Bim borde bli 9-11/2.

• Fian88
    soofa skrev 2016-01-12 18:46:28 följande:
    karinjanson skrev 2016-01-12 02:35:37 följande:

Nu har jag hämtat mig lite från besvikelsen när mensen kom så jag vill vara med här också! BIM 3/2, nionde försöket, första barnet.

Om det inte tar sig den här månaden har jag bestämt mig för att kontakta gyn, mest för att jag får såna fruktansvärda menssmärtor, men också för att få se om allt står rätt till. Men jag hoppas att jag slipper det :)

Fian88 skrev 2016-01-12 11:13:37 följande:

Mensen kom nu så hoppar in här. Vi har försökt i 1,5 år nu med barn nr två. Fick plus i september men slutade i missfall tyvärr:'(. Har tydligen väldigt svårt att få äl av mig själv (fick veta detta i december) så nu blir det att prova pergotime:). Så så fort mensen är slut så börjar jag ta tabletterna. Bim borde bli 9-11/2.

sebbejonte skrev 2016-01-12 18:41:35 följande:

Äsch kan inte låta bli att sitta på FL så hoppar väl på denna bim-listan också :D

Jag har Bim 3/2, femte försöket

Välkomna hit! Skrattande

Tack:)
  • Fian88
    nepe skrev 2016-01-20 21:35:40 följande:
    Vad ledsamt att höra :(
    Får jag bara fråga, ska man inte börja ta pergotime cd 3-5? Jag har precis börjat med letrozol och trodde att de var ganska lika.. :)
    Jag har mens i fyra dagar bara så för mig blir det när mensen är slut;). Man ska ta dom cd 5-9:). Tog sista tabletten idag, ul på måndag:)
    Är letrozol också äl stimulerande?
  • Fian88
    nepe skrev 2016-01-21 19:13:01 följande:

Haha jag förstår :) Jag började också när mensen var slut men det var ju också bara pga min cykel :P Kul att det var lika för dig, var inte meningen att verka översittig :) åh vad kul! Jag tar sista tabletten imorgon och har ul på torsdag! Så spännande! :D Japps, letrozol är också äl-stimulerande.. Trodde jag skulle få pergo men fick detta. Egentligen en hormonsänkare vid bröstcancer. Lite läskigt att läsa det  i innehållsförtecknings men jag var förberedd :P

Kul att följas åt på "samma sätt" :)

Du lät inte alls översittig!:)
    Ja men eller hur! Hoppas tabletterna gör susen för oss!:)
  • Fian88
    Sandrisen92 skrev 2016-01-21 21:08:13 följande:

Hej!

Kan  ni inte berätta om de pergotime? Varför äter man de? Om man är osäker på om man har ägglossning? Är de receptbelagd:)?

Ägglossningen börjar närma sig 5-7 dagar kvar gissar jag, så tänkte börja sexa på varannan dag från nu och hoppas på det bästa:)

Man äter pergotime om man inte får äl. Man vet om man får äl eller inte genom att ta ett progesteronprov, progesteron är det hormon som ökar efter äl. Pergotime är receptbelagt och man ska helst inte ta det, eller liknande läkemedel, utan att ha kontakt med sjukvården. Man kan nämligen bli överstimulerad och släppa för många ägg. Risken för flerbörd ökar ganska markant. Så går man till en seriös läkare/gynekolog så kollar man med ultraljud hur många ägg som mognat innan man kör på med oskyddat sex.
    Googla på det så hittar du massa info:). Och är du osäker på om du får äl så kontakta gyn.
  • Fian88
    HCS skrev 2016-01-23 11:39:33 följande:

Hänger på er här. Mens idag!  trots svaga streck nu dagarna innan bim. :( 

Ny bim blir 21/2. Om ni har någon bimlista?

Så tråkigt att se dig här! I fortsättningen får du kanske tänka att är inte strecken betydligt starkare än de du fått hittills så är det inget där, så tänker jag efter alla spök jag fått.
  • Fian88
    HCS skrev 2016-01-23 12:45:51 följande:
    Ja, ska verkligen försöka hålla mig till att testa två veckor efter äl om inte mensen dyker upp. Peppa mig gärna! Har så jäkla lätt att falla ner i test-träsket.. :-/

Hur går det för dig? När har du bim?
    Har tagit första kuren pergotime nu och har ul på måndag för att se hur många ägg som mognat. Vi hoppas på ett eller två så vi kan börja ligga oskyddat igen. Bim blir typ 9-11/2.
  • Fian88

Idag ska jag till gyn för att se om min kur med pergotime gett någon effekt! Håll tummarna att där är 1-2 stora fina ägg!:)

• Fian88

Ni kan ta bort mig från listan redan nu! Var hos gyn för en stund sen och hade reagerat lite väl bra på behandlingen, fyra stora fina ägg blev det. Vi kommer inte riskera fyrlingar så får köra med skydd denna månaden. Lycka till allihopa! Hoppas vi inte ses i mars-tråden:)

• Fian88
    Flurriburr skrev 2016-01-25 19:12:06 följande:
    Så, om man har fler ägg som släpper samtidigt, tex 2, är det då det blir tvillingar? Fattade inte det där jag :)
    Precis, behöver ju inte bli fyrlingar bara för att jag har fyra ägg som antagligen släpper men risken finns ju. Gynekologen avrådde oss från att försöka i alla fall. 
Svar på tråden BIM februari 2016