• Bananen92

BIM februari 2016

Har också letat februaritråden! BIM 1/2. Tredje försöket, första barnet. Köpt ett bättre glidmedel till denna månad, då jag läste att många glidmedel minskade chanserna för en graviditet (svårare för spermierna att simma). Eftersom vi 9 av 10 gånger har glidmedel så vill jag inte riskera något :)

• Bananen92
    Emmabo skrev 2016-01-08 23:46:51 följande:

Samma sak här! Använder i princip alltid glidmedel men efter att jag läste att det tydligen kan försvåra, för bara någon vecka så har jag beställt fertilitetsglidmedel (Sasmar Conceive plus från graviditetskollen) till denna månaden. Hoppas det går vägen nu, vi får hålla tummarna! :D

Har också köpt Conceive plus! :) Tjoho, nu hoppas vi att det är det som behövs för att få till ett plus! Vilket försök är du på?
  • Bananen92
    879214 skrev 2016-01-09 12:10:00 följande:

Första försöket, andra barnet kanske ska tilläggas. 23 år. Intressant att höra mer om er. Fyll gärna på med info :) kanske kan läggas på BIM-listan?

Jag fyller 24 år, min sambo är 26 år. Båda har fast jobb och vi bor för tillfället i en hyresrätt men är på jakt efter en bostadsrätt nu när vi tänker skaffa familj :)
  • Bananen92

Frustrerad. Äl på måndag den 18:e, men har ännu inte fått någon blinkande smiley. Fast hakar inte upp mig på en liten sticka, vi myser på ändå och håller tummarna.

• Bananen92
    879214 skrev 2016-01-16 14:54:48 följande:

Jag körde också de med dubbel horminindikator först men blev så irriterad när inte testet "sa" som jag förväntat mig, fick tex fast smiley helt fel tidpunkt på månaden o då va testet bara att slänga eftersom de inte går att använda mer. Återgick till clearblues "original-ältest" dvs de rosa med endast tom ring eller smiley.

Ja jag tänkte testa vanliga stickor nästa månad om det inte tar sig denna månad :) Om jag inte kör helt utan det vill säga.
  • Bananen92
    sebbejonte skrev 2016-01-17 20:44:43 följande:

Idag åkte min sambo till Norrköping igen. Har haft så mycket sex vi kunnat i helgen o hoppas dom överlever tills onsdag. Men vi hade tur i dubbel bemärkelse. Han ska på anställningsintervju på onsdag vilket innebär att han kommer hem tisdag kväll så vi kan ha lite till sex dagen innan :D

Låter som en win-win-situation! :)
  • Bananen92

BIM -6 idag. Pissont i brösten och molvärk i äggstockarna och tjejmagen. Hade samma symptom även förra månad, och då kom såklart mensen, så känns som att det blir mens även denna månad. Känner mig sjukt ogravid, men vet samtidigt inte hur det ska kännas när det tagit sig ;)

• Bananen92
    nelpo skrev 2016-01-28 21:00:16 följande:

Hej!Jag skriver detta lite i chock.De senaste dagarna har jag känt på mig att jag är gravid, inga supertydliga symtom utan bara en stark känsla. Kan tillägga att jag är 30+ och att jag aldrig varit gravid tidigare.Trots att jag inte ska ha mens förrän på måndag (1/2) så kunde jag inte motstå att göra ett grav.test imorse, mest för att få ett negativt resultat och därmed "slå bort" övertygelsen att jag är gravid.Jag använde testlagrets sticka och blev förvånad när jag såg ett svagt positivt resultat. Dock såg jag att bäst före-datumet var oktober 2015 och när jag googlade såg jag att utgångna gravtest kan ge felaktiga positiva resultat.Jag kunde inte sluta tänka på det så på eftermiddagen gjorde jag ett CB med veckoindikator - och fick "gravid 1-2".Är det möjligt att testa positivt så många dagar innan mens?

Visst gör det det! Cb brukar stämma :) Vågar mig nog på ett grattis till dig!
  • Bananen92
    Sajocawa skrev 2016-01-28 17:57:16 följande:

Hej alla. Jag har varit lite frånvarande från familjeliv denna månad.. Sen har jag mest bara gått och väntat på ägglossning som inte kom förrän på cd 24 så äntligen har jag en BIM att längta efter, 8 februari om någon vill lägga till mig på listan. Detta blir tredje försöket efter MA, andra barnet.

Ni som börjar närma er BIM, hur känns det?

Känner mig inte så värst gravid. Molvärk, extra känslig i humöret, och faktiskt piggare än vanligt. Men det kanske är då det händer.

Håller tummarna för dig! :)
  • Bananen92

Tråkigt nog spottings idag, så mensen kommer förmodligen igång imorgon. Prick på BIM och allt. Skönt ändå att allt fungerar som det ska. Lite trist dock att det inte tog sig denna månad heller. Har kört äl-tester, spermievänligt glidmedel och gravidtabletter denna månad, men tydligen måste det till något mer för att kunna plussa. Stort lycka till ni andra, håller tummarna hårt för er!

• Bananen92

Hej på er! Vet inte om mitt tidigare inlägg trillade bort, men jag fick min mens på BIM så ni kan stryka mig från lista :) Grattis till alla som plussat!

Svar på tråden BIM februari 2016