• Frögurka

hur många har testat "hook effekt"?

De går ut på att en tid in i en graviditet så når teststrecket sin starkaste styrka, för att efter ytterligare en tid börja bli något svagare vilket ska bero på att testerna inte klarar av FÖR höga nivåer av HCG. Om man då spär ut urinen me vatten så ska man på så sätt kunna få starkaste möjliga styrka igen.
    Vill bara kolla era erfarenheter kring de :) Hur mkt har ni spätt ut? Vid vilken vecka upptäckte ni ngt svagare test? Vad blev resultatet med 2 olika tester i samma urin där den första är outspädd o den andra utspädd?

• Svar på tråden hur många har testat "hook effekt"?
  • cameleon

Jag har inte testat men måste ändå skriva.. Jag testade på väldigt koncentrerat urin och fick ett jätte svagt streck (så svagt att jag blev orolig), några dagar senare tog jag mitt sista test på väldigt utspädd urin (knappt någon färg alls) och fick ett jätte stark streck. Jag hade hållit mig ganska länge båda gångerna. Jag har alltid fått starkare streck ju mer koncentrerat urinen varit men tydligen inte nu. När jag testade var jag nog i vecka 10-11 nånting.. 
    Nu är testen slut och det är för jävla skönt, haha..!

• Ida1994

Hej! Jag testade Hook effect när jag märkte att mina test började bli svagare än de tidigare varit, vilket skedde i vecka 8-9. Hade fram tills dess haft väldigt starka streck, så blev nyfiken på om det kunde ha något med det här att göra.

Tog två test, ett i urin och ett i samma urin fast utspätt med 1/3 vatten. Det som jag mätte i det utspädda urinet är det översta testet på bilden, alltså klart starkare än det jag mätte i rent urin. Så i mitt fall rörde det sig antagligen om den så kallade Hook effect :)

• Ida1994

Så kom bilden såklart på fel håll. Testet till vänster är det som mättes i utspätt!

• Vandelay

Förlåt men... varför? En kul grej bara eller finns det nåt syfte?

Vandelay Industries. Import, export, architecture and latex. These pretzels.... are making me THIRSTY!
  • Ida1994

Jag blev orolig när jag såg att testerna blev svagare, även fast man hört att de blir det efter ett visst antal veckor. Fick då höra om det här och det var därför jag testade. Hade ändå en hel drös kvar med stickor hemma. Sen dess har jag inte testat mer :)

• Frögurka

Testade idag ja me :) De översta är outspätt, de undre är ca 1 del urin o 10delar vatten. Vääääldigt utspätt alltså.. Från samma kiss såklart..
    Tycker de är jäkligt häftigt o konstigt :)

• Nanathalie

Funkade för mig. Fick lite stress när jag spontant tog ett graviditetstest 6+2 och mitt teststreck var svagare än kontroll. Testade Hook Effect idag och det funkade fantastiskt. Extremt skönt. Nu ska jag inte ta fler 😂

Tog 2 tester med samma lot-nummer.

Ej utspätt urin:

Utspätt med Hook Effect: (1/3 vatten och 2/3 urin)

Väldigt skönt att det fungerade. Mitt hjärta stannade en stund när det såg svagare ut helt plötsligt.

Svar på tråden hur många har testat "hook effekt"?