Hej
detta är första gången jag svarar på någon tråd på familjeliv men skriver i hopp om att kunna lugna någon som skulle få mycket svagare teststreck än kontrollstreck, när man egentligen kommit en bit in i graviditeten.
med över 6 missfall och sjukt många kemiska graviditer i ryggen, samt en älskad frisk pojke på 2 år så har jag varit med om hooks effekt 2 gånger. Med min lyckade graviditet och nuvarande, går in i vecka 7 idag.
grav 1 fick jag hooks v. 6+1
grav 2 fick jag hooks v. 5+6
med första graviditeten fick jag panik när jag en morgon spontant bestämde mig för att ta ett sista test för att se att hcg verkligen förblev starkt, istället blev teststrecket knappt synbart.. en mardröm väcktes i tankarna och jag började söka på nätet som en galning - hittade då hooks effekt så jag tog ett nytt test utspätt 0,5 cm urin med 3 cm vatten och vipps så va teststrecket mycket starkare än kontrollstrecket. Där o då kunde jag pusta ut och det blev aldrig mer några tester den graviditeten!
igår vecka 5+6 hade jag samma tanke ?åh jag tar ett sista test nu när det gått nån vecka sedan senaste, och ännu en gång va teststrecket mycket svagare än kontrollstrecket- denna gång blev jag inte lika nervös utan tog direkt ett nytt utspätt med vatten och strecket på andra testet blev starkare än kontrollstrecket. Så nu blir det inga fler tester utan bara hålla tummarna att denna graviditet går vägen och att det snart kan komma ett friskt litet syskon ❤️