• FDFMGA

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

sumot skrev 2016-01-17 09:56:58 följande:
    Oj, förnekelsen är stor. Ord blir egentligen överflödiga för din text är så uppenbar. Såklart att det är bättre att förneka när andra alternativet är att framstå som dum och inse att man inte tänkte själv utan lät pk-media och pk-politikerna göra det åt en.

Om du vill se alla som skrikit sig hesa så kan du söka i valfri tråd som behandlar flyktingpolitiken. OBS! Från innan övriga regeringen och journalister började lyfta fram "SD:frågor" och innan det blev politiskt korrekt att vara "rasist". Fast det här vet du ju såklart om, men vi kan väl låtsas för din skull att du inte gör det för vi båda vet ju vad andra alternativet är.

Ser ändå fram emot mer skådespel och inlägg av typen "Va? Åldertestning rasistiskt, vem har sagt det?", "att invandraren är överrepresenterade i våldsbrott, det har väl alltid pratats öppet om", "Finns väl ingen som kallat någon för SD:are om inte den själv uttalat att den är det", "Välkomnat alla flyktingar? Vem har gjort det?", "Att kulturerna skulle vara olika och människosynen? Ja men det är väl självklart!", "Sverige har alltid haft en kultur, finns väl ingen som hävdat något annat"...
    Jag bad om ett exempel från FL, Rutgers tycktes då inse att han inte kunde utan hänvisade till debatten utanför.

Kan du ge ett konkret exempel på alla dessa röster som skrikit sig hesa. Det finns ju en liten grupp frekventa "pk-skribenter" här på FL, kan du inte peta in ett citat från en tråd där någon av dessa skriker halsen av sig om att invandrare inte ska behöva anpassa sig till svenska förhållanden.

Gör du det så blir det kanske möjligt för mig att se var det börjar slira i din verklighetskontakt så du faller ner i rena tokerier. 

Det skulle vara riktigt intressant. Du är ju inte precis den enda sverigedemokraten som har en helt befängd syn på hur andra än sverigedemokrater ser på invandrare. Det är inte så länge sen jag läste hur en av dem tänkte fly med sina barnbarn och bosätta sig under ett vindskydd i en norrbottensskog på flykt från invandringen. Hon ansåg att svenska lagar även borde gälla invandrare. Alltså i tankarna på tryggheten i skogen så uppfattade hon det som att de lagar vi har inte gäller invandrare. Ur hennes perspektiv finns det ju då inga krav på anpassning, men sverigedemokraters fantasier har sällan något samband med verkligheten.

Jag har skrivit här i åtskilliga år. Och räknas förmodligen som mer pk än de flesta pk-ister. Varsågod - ta fram ett exempel på där jag förklarar att invandrare inte ska anpassa sig till svenska förhållanden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-17 12:55:24 följande:
    Jo, det finns några sådan sista veckorna, det måste jag medge. Men 10 år innan så har alla som har samma idéer som SD blivet kallad ultradödsknarkarrasist. Men i fredags t.ex. så satt Mona med någon Iman och pratade om extrimist. Naturligtvis satt de och skrattade åt att det är svårt för en Iman att gå till Hells Angels och försöka prata de till rätta.

Men visst, det är väl bra att det pratas om hur vi bl.a. skall komma till rätta med stenkastning på ambulans/räddningstjänst. Som har ökat med 100% på 2 år. Men det är så dags att börja prata om det nu, nyss när andra än 7K påpekade något om detta så var det något som vi fick leva med.
    Rutgers skrev 2016-01-17 13:05:03 följande:
    Nej, jag valde helt och hållet medvetet att inte svara på det.

Jag bara kollar runt lite vad du tycker och anser om ämnet. Med tanke på hur mycket större kollisionskurs du i PK-maffian-tjänget är emot SDare än vad jag trodde så förstår jag bättre varför det rådande debattklimat ser ut som det gör.

Så du menar att röster har skrikit sig hesa över att vi måste acceptera att stenkastning mot ambulanser bara är ett alternativt sått att leva i en mångkultur som är inkluderande, typ.

Jag kan inte riktigt förstå vad man har att vinna på att tillskriva meningsmotståndare åsikter de aldrig gett uttryck för. Ja inte mer än att det fungerar som ett åsiktskitt som håller ihop den egna gruppen. Det är liksom inte för inte som jag ofta relaterar till SD som en sekt. Ja, jag vet, du är inte SD men åsikten att man blir kallad dödsknarkarrasist om man så mycket andas kritik mot beteenden hos invandrargrupper är väldigt mycket SD, liksom tron att invandrare kan uppföra sig hur fan som helst och komma undan med detta just för att de är invandrare.

Jag förstår att du inte ger något exempel. Det finns inga. 

Jag brukar hävda att det inte är möjligt att föra en invandringskritisk diskussion i närvaro av SD. Det kanske inte är helt sant det är ju möjligt att ignorera fantasierna - men vill man föra en seriös diskussion så måste man seriöst försöka förstå vad det är den man debatterar med avser att säga.

Det är alldeles befängt att tro att röster har skrikit sig hesa med budskapet att invandrare minsann inte ska behöva anpassa sig till Sverige. Jag förstår att det inte går att exemplifiera påståendet med citat.

• FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-17 13:46:15 följande:
    Jag brukar hävda att det inte är möjligt att föra en invandringskritisk diskussion i närvaro av PK-maffian.
    Det kan jag ju förstå.

PK-maffian har ju en förvriden syn på debatt om menar att man ska kunna styrka påståenden som att PK-maffian skrikit sig hes om att invandrare inte ska behöva anpassa sig till Sverige och om det inträffar något allvarligt brott som begås av invandrare så skriker PK-maffian att detta hursomhelst är den vita mannens fel.

"Efter ha skriket halsen av sig att alla är välkomna hit och bete sig så som i sina hemländer, sen när de väl gör det så är det helt plötsligt alla vita mäns fel att det sker."

Ovan citatet. Jag tillhör PK-maffian och anser alltså att man ska styrka påståenden med exempelvis citat, i detta fall citerar jag alltså Rutgers.

För övrigt anser jag att SD är en veritabel toksektSkrattande
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-17 14:15:04 följande:
    Tokfaan, det är INTE ett citat utan en summering av 10 års citat.

Det är en av få saker vi är överens om. Eller ja, kanske inte toksekt då. Men iaf inte ett helt igenom lysande parti eller än mindre dess medlemmar...
    Det är bra att du är självkritisk, men inte behöver du kalla dig tokfaan för den skull.

Så här skrev du 20:53 i går:

"Efter ha skriket halsen av sig att alla är välkomna hit och bete sig så som i sina hemländer, sen när de väl gör det så är det helt plötsligt alla vita mäns fel att det sker."

Om du ser de två fnuttarna som omger texten så anger de att det är ett citat. Ja, i PK-världen är det så man visar att det handlar om ett citat, hur det är i SD-världen vet väl varken du eller jag. Hursomhelst är det uppenbart att du inte kan styrka ditt påstående och att det alltså bara handlade om åsiktsmunväder.

Så de som "skriket halsen av sig att alla är välkomna hit och bete sig så som i sina hemländer, sen när de väl gör det så är det helt plötsligt alla vita mäns fel att det sker" är en skildring av något som silats genom ditt temperament innan du skrev det på FL.

• FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-17 14:15:04 följande:
    Tokfaan, det är INTE ett citat utan en summering av 10 års citat.

Det är en av få saker vi är överens om. Eller ja, kanske inte toksekt då. Men iaf inte ett helt igenom lysande parti eller än mindre dess medlemmar...
    Jag kanske ska hjälpa dig lite.

Jag antar att det du egentligen är kritiskt till är integrationstanken om den blir för kulturrelativistisk.

Och att beteenden som tafsandet på "We are Stockholm" är en konsekvens av att vi inte varit tillräckligt tydliga med vad som är acceptabelt enligt svenska normer.

i så fall håller jag delvis med dig. För min personliga del så skulle jag inte ha något emot ett system som signalerade till asylsökande och personer som inte är svenska medborgare att den som kommer till Sverige ska anpassa sitt beteende till svenska vissa grundläggande svenska värderingar - klarar man inte av detta har man inget i Sverige att göra.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-01-17 14:47:07 följande:
    Jag kanske ska hjälpa dig lite.

Jag antar att det du egentligen är kritiskt till är integrationstanken om den blir för kulturrelativistisk.

Och att beteenden som tafsandet på "We are Stockholm" är en konsekvens av att vi inte varit tillräckligt tydliga med vad som är acceptabelt enligt svenska normer.

i så fall håller jag delvis med dig. För min personliga del så skulle jag inte ha något emot ett system som signalerade till asylsökande och personer som inte är svenska medborgare att den som kommer till Sverige ska anpassa sitt beteende till svenska vissa grundläggande svenska värderingar - klarar man inte av detta har man inget i Sverige att göra.
    Och - för att anknyta till ämnet för tråden: Just detta är ett skäl till att vara tydlig med att våra svenskfödda extremisters åsikter om att kvinnor själva bär skulden till att de våldtas om de röstar på fel partier eller om de har manliga vänner eller om de klär sig på fel sätt, att det är åsikter som inte sammanfaller med svenska värderingar.
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-17 19:14:28 följande:
    Nej tack.

Bättre du hjälper 7K, för det är de som behöver hjälp.

Ok.

Någon gång kanske du kommer att klara dig utan din åsiktssnuttefilt. Vill man förstå andras åsikter så är men rejält vilse om man inte klarar sig utan behovet av ett fantisera fram meningsmotståndares åsikter.

Min uppfattning är att din åsiktssnuttefilt har ett groteskt mönster.
    Rutgers skrev 2016-01-16 20:53:23 följande:
    Efter ha skriket halsen av sig att alla är välkomna hit och bete sig så som i sina hemländer, sen när de väl gör det så är det helt plötsligt alla vita mäns fel att det sker.

• FDFMGA
    Anonym (Hittat) skrev 2016-01-17 19:50:32 följande:
    Man behöver inte gå särskilt långt för att hitta citat angående personer som skriker rasist och SDare så fort någons åsikter inte är pk, räcker ju bara att kolla i ditt inlägg här ovan.

Varsågod!
    Nja, nu påstod ju Rutgers det jag citerar nedan.  Jag frågar efter exempel på detta inte på att sverigedemokrater uttrycker sig rasistiskt.

Alltså exempel på folk som skriker sig hesa över att invandrare inte ska behöva anpassa sig. Jag menar om det är så vanligt skulle det väl gå att belägga med citat.

Men det var intressant att få titta på snuttefilten och dess mönster där det står: Alla är välkomna till Sverige. Ingen behöver anpassa sig och skulle det inträffa något så är det i så fall hursomhelst alla vita mäns fel.

Ja, herregud. En sådan fantasifull åsiktssnuttefilt Skrattande

Rutgers skrev 2016-01-16 20:53:23 följande:
    Efter ha skriket halsen av sig att alla är välkomna hit och bete sig så som i sina hemländer, sen när de väl gör det så är det helt plötsligt alla vita mäns fel att det sker.
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-17 20:50:16 följande:
    Vet inte varför du citerar mig flera ggr, jag vet mycket väl vad jag skrivet och för den delen att du inte skulle hålla med mig i samma sekund som jag skrev. Varför du inte ha fantasi att förstå vad jag menade med det utan försöker tolka det bokstavligt har jag ingen susning om. Skrik-blabla har används av en hel hög här i flera månader men när jag skrev det igår blev det såklart totalt obegripligt.

Så länge du är totalt ointresserad av att diskutera och försöka förstå hur och vad andra tänker utan bara så mycket som möjligt få dig själv att verka vara en gud och trycka ner alla andra som inte delar din syn på universum så kommer du bara dumförklara dig själv. Om du nu trots allt anser att SDs folk är outbildade låg-IQ folk och du själv professor så blir det rätt pannkaka om du använder den kunskapen att få andra känna sig som en nolla istället för att använda kunskapen att hjälpa de som inte ha lika bra förutsättningar som dig själv.

Om du nu läst något om hur SD gått fram borde du känna till att SD har fler röster på sig bland högutbildade än vad L har. Att SD har fler röster bland kvinnor än vad MP-V-F! tillsammans har. Om du nu anser att detta är en dålig utveckling föreslår jag att du istället för att skrämma och trycka ner de som inte delar dina åsikter försöker ta reda på vad som får de att känna så. Därefter kan du försöka använda din oöverträffande höga IQ att förklara för de hur vi skall få ett samhälle där alla kan trivas.

Blanda dock inte in mina skattepengar för att 60milj "flyktningar" skall komma hit.

Tja, om du kollar senaste gången jag citerade dig så kan du se att det var ett svar på det den Anonym (Hittat) skrev till mig angående vad du skrev till mig. Hen hade tydligen hittar egna snuttefiltar där jag skriker rasist åt alla åsikter som inte är PK. Mitt behov av att i oändlighet citera dig är försumbart. Du har ju med all önskvärd tydlighet redan visat mönstret på din åsiktssnuttefilt.
  • FDFMGA
    Smecker skrev 2016-01-18 09:19:21 följande:
    Det sjuka är att det sitter män och avfärdar kvinnors erfarenheter och berättelser, för "det är inte samma saaaak när det är svenska män som är förövare/det är minsann FLYKTINGAR som har VÄRRE kvinnosyn/men nu diskuterar vi inte män som grupp/INTE ALLA MÄN!" och så vidare.

www.dn.se/kultur-noje/kronikor/hanna-fahl-den.../
    Ja, det verkar finnas en hel del märkliga komponenter i deras synsätt. Allt från att kvinnor inte förstår vad det egentligen handlar om,  och därför utnämner sig de här jepparna till talesmän för kvinnor,  till äganderättsaspekten: komma här och tafsa på våra kvinnor, det är ju våra kvinnor, vår egendom, och vi som bestämmer vem som har rätt att tafsa på dem.

Som åskådare till eländet är det som att titta på fotbollshuliganer som ryker ihop. För huliganerna är skillnaden dem emellan himmelsvid, för mig som åskådare är det bara två sidor av samma mynt.
  • FDFMGA
    Anonym (Kanske) skrev 2016-01-18 12:30:00 följande:
    Du skulle nog vinna på ett en mer generell utgångspunkt för alla dina argument.

Att utgå från just exakt ditt jag verkar vara rätt misslyckat givet vad du diskuterar.

Du verkar intresserad av att diskutera invandring. Är du alltså invandrare då?
    Det är en generell iakttagelse jag har gjort att jagsvaga personer oftare än andra säger vi i stället för jag. (jag är nämligen bara en så jag kan inte gärna skriva "det är en generell iakttagelse vi har gjort". dels vore det inkorrekt och dels skulle det antyda att jag måste ta skydd bakom andra för att våga stå för en åsikt)

Inte särskilt märkligt alls, inte heller att det är mycket vanligt för personer som företräder SD-åsikter.

Nja, jag är inte särskilt intresserad av invandring, jag är betydligt mer intresserad av attityder i relation till förståndspotential.
  • FDFMGA
    Anonym (Hittat) skrev 2016-01-18 13:12:04 följande:
    Huliganer? Är det bara huliganer som ryker ihop? Alla andra då? Har aldrig en vanlig åskådare gjort nåt? Och alla andra brott då, är det bara huliganer som utför dem?

Alla människor bråkar och är onda, det är ett människoproblem och inte ett huliganproblem.
    En liknelse ska inte tolkas bokstavligt.

Där är syftet ett annat - i den aktuella att visa att det inte är så stor skillnad i kvinnosyn mellan vissa invandrarmän och vissa svenska män. Trots att "huliganerna" upplever att de är varandras svurna fiender så kan åskådaren tycka att det är exakt samma skit.
  • FDFMGA
    sumot skrev 2016-01-18 23:39:16 följande:
    Varför är det så viktigt att belysa att det inte finns en stor skillnad i kvinnosyn mellan vissa invandrarmän och vissa svenska män. Just bara när förövaren inte är svensk? Går du rent med en föreställning att alla invandrare har en sämre kvinnosyn eller vad är syftet annat än att framstå som främlingsfientlig? Gör du samma när förövaren är svensk och lyfter fram att det även finns vissa invandrarmän som är våldsamma. Eller anser du att det inte behövs då du har en föreställning av att alla svenskar överlag har en bra kvinnosyn.

Det du vill få fram i dina försök att framstå som politisk korrekt får dig tyvärr bara att framstå som allt annat än det.
    Kanske du inte har förstått att den här tråden handlar om kvinnosynen bland vissa svenska män - och den skiljer sig inte nämnvärt från den bland vissa invandrarmän.

Det finns väl än tre-fyra trådar där det explicit diskuteras kring händelserna i Köln, Kalmar, Kungsträdgården med flera - men den här tråden utgår ju från vissa svenska mäns syn på kvinnor.

Ts anser att kvinnor som blir våldtagna eller sexuellt trakasserade av invandrare har sig själva att skylla eftersom de röstat på partier som anser att invandring är av godo, det vill säga alla partier utom SD. 

Varför är du så rädd att diskutera kvinnosynen bland vissa svenska män? Är det rädslan att upptäcka att fenomenet med objektifiering ur ett äganderättsperspektiv gentemot kvinnor inte är begränsat till vissa invandrare.

Själv menar jag att man inte kan blunda för inhemsk kvinnofientlighet samtidigt som man varnar för kvinnofientlighet bland invandrare. man är inte trovärdig då.

Vad gäller icke-svenska medborgare som inte klarar av att anpassa sig till vissa enkla regler och värderingar som är grundläggande för umgänget människor emellan i Sverige så anser jag att det egentligen borde vara så enkelt som att då har de inget här att göra.

Men det blir ett dubbelt budskap vi skickar ut om vad som är enkla regler om vi inte samtidigt ser till att ha nolltolerans gentemot inhemska kvinnohatare.

En av dem som gråter högst i den här tråden om hur förskräckligt det är att svenska kvinnor antastas av invandrare gav en gång rådet till en kvinna här på FL som i förtvivlan startade en tråd efter att hennes svenske man försökt våldta henne - rådet var att hon borde försöka vara lite mer följsam gentemot honom fortsättningsvis.
  • FDFMGA
    sumot skrev 2016-01-18 23:39:16 följande:
    Varför är det så viktigt att belysa att det inte finns en stor skillnad i kvinnosyn mellan vissa invandrarmän och vissa svenska män. Just bara när förövaren inte är svensk? Går du rent med en föreställning att alla invandrare har en sämre kvinnosyn eller vad är syftet annat än att framstå som främlingsfientlig? Gör du samma när förövaren är svensk och lyfter fram att det även finns vissa invandrarmän som är våldsamma. Eller anser du att det inte behövs då du har en föreställning av att alla svenskar överlag har en bra kvinnosyn.

Det du vill få fram i dina försök att framstå som politisk korrekt får dig tyvärr bara att framstå som allt annat än det.
    sumot skrev 2016-01-19 10:26:06 följande:
    Fast nu pratar du bort dig. Det är väldigt mycket text som har väldigt lite relevans till det jag skrev. Du har gjort en tolkning av tråden och undviker att svara på mina frågor. Förstod du ens vad jag försökte få fram? Det är väldigt sant det jag skriver och intressant. Du borde läsa en blogg av en kille som är halvjude och halvrom. Han skriver just om det här och han om någon som lever i utsatta grupper vet ju vad han talar om. Jag kan försöka hitta namn sen eller så söker du på Google bara så kommer det säkert upp.

Jag hänger dessutom ofta i trådar angående just kvinnosyn vare sig det är en invandrare eller svenskar som är förövare. Du kan ju kolla där och skapa dig en bild av mig istället för att hita på en egen. Eller menar du att jag borde engagera mig mer för att invandrare är förövare, isåfall varför tycker du det? Är det någon föreställningen du har igen? Eller menar du att bara för att jag kan se att vissa invandrarmän har sämre kvinnosyn generellt än svenska män så betyder det att jag är rasist och har något emot invandrarmän? Berätta gärna för mig hur du gör den kopplingen isåfall. För igen så tror jag att det handlar mest om dina egna föreställningar som faktiskt bara får dig att framstå som främlingsfientlig.

Du menar att jag inte svarade på din fråga om mitt syfte är att framstå som främlingsfientlig. 

Nej, mitt syfte var att argumentera för att man inte ska hålla sig med dubbla måttstockar, en där man förminskar kvinnoförakt hos vissa svenska män och en där man ständigt mäter kvinnoföraktets olika uttrycksformer bland invandrare - självklart inte heller det omvända, men det är inte särskilt vanligt.

Mitt syfte är alltså att förklara att man inte är trovärdig om man exempelvis är kulturrelativist såtillvida att man accepterar företeelser i den egna gruppen som man fördömer hos andra grupper.

Inte för inte är den fyndiga benämningen rasistfeminist mycket träffande för en del av dem som hycklar medlidande med kvinnor som utsätts för sexuellt våld av andra grupper än den egna - fast rasistfeminist kan man ju knappast anklaga ts för att vara. Han känner bara förakt för kvinnor som blir våldtagna i och med att de röstat på andra partier än SD.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-20 19:07:56 följande:
    Vem/vilka har accepterat aktuella företeelser i den egna gruppen?

Trådstartaren har inte vinklat röster på andra partier än Sverigedemokraterna, på det viset. Partierna som trådstartaren hänvisar till framkommer redan i trådstarten, i och med "Det är framförallt kvinnor som slåss för socialism, feminism och öppna gränser [...]" och den hänvisningen är även konstant i vederbörandes övriga trådinlägg.

Bland riksdagspartierna är det i princip enbart Miljöpartiet som kvalar in i den hänvisningen samt, om man vill dra slipstenen så, även Centerpartiet och Socialdemokraterna. Vilket lämnar gott om riksdagspartier kvar att rösta på, utan att man möts utav trådstartarens kalla hand.

Finns det bara två partier, Miljöpartiet och Sverigedemokraterna, när du diskuterar ämnet politik? Du verkar iallafall resonera som så och då det här säkerligen är tredje påpekandet om sak, i denna tråd, så verkar du även föra resonemanget väldigt envist.

Vilka relevanta partier faller under hänvisningen "socialism, feminism och öppna gränser"? Det är inte alla förutom Sverigedemokraterna, givetvis. Vilket du troligen också kommer fram till om du väl ger frågan en chans.
    Föreslår att du startar en tråd med frågeställningen hur man kan tolka påståendet "Sveriges kvinnor fick rösträtt, de fick ett val och nu har de kollektivt valt att avskaffa sin egen frihet eftersom de uppenbarligen är obekväma med den".
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-20 21:39:22 följande:
    Nej, det tillhör den här tråden och går utmärkt att hantera och analysera här, i aktuellt kontext. Låt oss göra det:

"Sveriges kvinnor fick rösträtt, de fick ett val och nu har de kollektivt valt att avskaffa sin egen frihet eftersom de uppenbarligen är obekväma med den"

Har Sveriges kvinnor, sedan de "fick rösträtt" och "ett val", kunnat rösta på partier som inte förespråkar "socialism, feminism och öppna gränser" och som inte är Sverigedemokraterna?

Jag anser att svaret är; ja. Vad anser du att svaret är?
    Det kanske är ordet "kollektivt" du inte förstår, du kan se det som en synonym till gemensamt.

Ts som för övrigt är en flitig skribent på FL skriver ju heller inte att vissa av de kvinnor som blir sexuellt ofredade har sig själva att skylla, han har ingen medkänsla med någon överhuvudtaget.

Vad man möjligen skulle kunna påstå är att han heller inte har någon medkänsla med de som ännu inte fått rösta (förmodligen en stor del av de som blivit sexuellt trakasserade i Kalmar) eller ens SD-kvinnor.

Ts avskyr kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet.

Att Ts ger alla kvinnor skulden beror gissningsvis på att han menar att samtliga riksdagspartier har medverkat till att Sverige enligt hans sätt att se har öppna gränser; Allianspartierna under två mandatperioder med stöd av de övriga och nu MP och S med stöd av de övriga.

Ja, med undantag för SD förstås.

Sveriges kvinnor fick rösträtt, de fick ett val och nu har de kollektivt=gemensamt valt att avskaffa sin egen frihet eftersom de uppenbarligen är obekväma med den.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-20 22:41:15 följande:
    Nej, och jag kan inte heller se hur du kan få ihop det - mitt bland massa motsägelser.

Ämnet är dock uppdagat till hela vänsterblocket.

Allt som allt så känns det som att trådstartaren har mindre koll än vad han menar att ha. Han verkar upprörd över vänsterpolitik och kall mot de kvinnor som lagt sin röst där, något mer konkret verkar inte framgå. Han verkar dock skita helt i Sverigedemokraterna, iallafall i detta sammanhang.
    Det är nog gemensamt kollektivt som du inte greppar.

Han menar att "Sveriges kvinnor fick rösträtt, de fick ett val och nu har de kollektivt valt att avskaffa sin egen frihet"

Hans synsätt innebär att han inte bryr sig om att - som han skriver - ett stort antal kvinnor blir ofredade.

Han gör ingen distinktion där somliga får skylla sig själva medan det är desto mer synd om andra som oförskyllt får lida. 

Ärligt talat så lär nog en stor del av de kvinnor som blivit sexuellt ofredade i Kalmar eller i Kungsträdgården ha saknat rösträtt. Inte för att det spelar någon roll egentligen, det är lika illa att radikaliserade högerextremister ger prov på sin antidemokratiska förankring hursomhelst.

Jag begär inte att du ska förstå hur jävla sjukt det är att tycka att de kvinnor som blir våldtagna eller sexuellt ofredade av invandrare har sig själv att skylla men jag ser inga som helst förmildrande omständigheter med trådens startinlägg och finner det därför meningslöst att fortsätta tugga kex.

Starta en tråd på språkavdelningen om du inte kan förstå vad som avses med

Sveriges kvinnor fick rösträtt, de fick ett val och nu har de kollektivt valt att avskaffa sin egen frihet

• FDFMGA
    S c h n a skrev 2016-01-20 23:52:21 följande:
    Så tänker man nog i normala fall, men det är inte säkert. Det kan lika gärna vara alla vänster om SD. Eller alla vänster om Svp. Det är ju inte alls ovanligt att bli kallad vänsterextremist oavsett hur man röstat, så tanken är väl inte så långsökt om man tar hänsyn till vad TS skriver i övrigt? FDFMGA ger några exempel. Finns det fog för att anta att TS inte är ett dugg färgad av egna åsikter när han skriver "vänsterpolitiska åsikter"?

Nämnas bör att jag struntar i vilket parti vederbörande menar att otacksamma kvinnor bör rösta på nu när otacksamma kvinnor ju "fått" rösträtt och allt, men det var dit mina tankar gick. Hur som helst. 46% av kvinnorna som röstade, röstade på de rödgröna. 38% på Alliansen. 8% röstade på Fi. 6% röstade på SD. 1% övriga. Om jag räknat rätt och kollar på rätt valresultat dvs.
    Ts är en flitig skribent på FL, trots att han brukar anse att  FL är ett vänsterxtremistiskt forum.

Så här formulerade han sig i en replik i den här tråden.
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 13:29:36 följande:
    Ursäkta sent svar. Familjeliv stängde av mig ett par dagar eftersom jag bröt mot deras policy om att det bara är vänsterextremister på forumet som får uttrycka sig nedsättande om andra.

Det stämmer inte. Majoriteten av alla män tycker att Sverige ska ta emot färre flyktingar och invandrare enligt de SOM-mätningar som görs.

Men visst, i någon mån får vi alla lida för vår egen kollektiva dumhet. Det är bara det att det just nu är väldigt populärt att prata om hur synd det är om kvinnor i Europa som utsätts för sexövergrepp trots att de själva demonstrerat och skrikit sig hesa för att de vill ha hit de män som förgriper sig på dem.

Västeuropas kvinnor ogillar tydligen sin egen frihet och gör sig av med den. Good riddance!
Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?