Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
sumot skrev 2016-01-17 09:56:58 följande:
Oj, förnekelsen är stor. Ord blir egentligen överflödiga för din text är så uppenbar. Såklart att det är bättre att förneka när andra alternativet är att framstå som dum och inse att man inte tänkte själv utan lät pk-media och pk-politikerna göra det åt en.Om du vill se alla som skrikit sig hesa så kan du söka i valfri tråd som behandlar flyktingpolitiken. OBS! Från innan övriga regeringen och journalister började lyfta fram "SD:frågor" och innan det blev politiskt korrekt att vara "rasist". Fast det här vet du ju såklart om, men vi kan väl låtsas för din skull att du inte gör det för vi båda vet ju vad andra alternativet är.
Ser ändå fram emot mer skådespel och inlägg av typen "Va? Åldertestning rasistiskt, vem har sagt det?", "att invandraren är överrepresenterade i våldsbrott, det har väl alltid pratats öppet om", "Finns väl ingen som kallat någon för SD:are om inte den själv uttalat att den är det", "Välkomnat alla flyktingar? Vem har gjort det?", "Att kulturerna skulle vara olika och människosynen? Ja men det är väl självklart!", "Sverige har alltid haft en kultur, finns väl ingen som hävdat något annat"...
Kan du ge ett konkret exempel på alla dessa röster som skrikit sig hesa. Det finns ju en liten grupp frekventa "pk-skribenter" här på FL, kan du inte peta in ett citat från en tråd där någon av dessa skriker halsen av sig om att invandrare inte ska behöva anpassa sig till svenska förhållanden.
Gör du det så blir det kanske möjligt för mig att se var det börjar slira i din verklighetskontakt så du faller ner i rena tokerier.
Det skulle vara riktigt intressant. Du är ju inte precis den enda sverigedemokraten som har en helt befängd syn på hur andra än sverigedemokrater ser på invandrare. Det är inte så länge sen jag läste hur en av dem tänkte fly med sina barnbarn och bosätta sig under ett vindskydd i en norrbottensskog på flykt från invandringen. Hon ansåg att svenska lagar även borde gälla invandrare. Alltså i tankarna på tryggheten i skogen så uppfattade hon det som att de lagar vi har inte gäller invandrare. Ur hennes perspektiv finns det ju då inga krav på anpassning, men sverigedemokraters fantasier har sällan något samband med verkligheten.
Jag har skrivit här i åtskilliga år. Och räknas förmodligen som mer pk än de flesta pk-ister. Varsågod - ta fram ett exempel på där jag förklarar att invandrare inte ska anpassa sig till svenska förhållanden.