Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
Det är du som inte kan räkna...
Det är du som inte kan räkna...
Du har fel. Titta exempelvis på vad som händer i grafen 2005. Samma år som lagstiftningen skärps kraftigt och väsentligt många fler saker räknas som våldtäkt så ökar också anmälningarna. Är det konstigt? Nej!
Med "(för specifikt våldtäkt)" menar jag att jag har sett statistiken för våldtäkt separat eller för all del kan ha sett exakt samma bild men inte lagt märke till det här tidigare, på grund av fokus på just rubriker med våldtäktsdomar eller vad som.
Är som sagt mosig och vill bara vara tydlig.
Där kom väl så gott som samtliga av de ingredienser som jag tidigare talade om.
Du vet lika väl som jag att polis och BRÅ beslutat att denna fråga inte ska diskuteras. Det är en känslig fråga tydligen. GW säger att det är en viktig anledning till varför frågan hanterats så uselt. Men det gör inte de fakta som finns mindre sanna.
Jag är inte säker på vad det det är som ser märkligt ut men sexualbrottslagstiftningen har skärpt flera gånger från 70-talet till idag (exempelvis 1987, 2005, 2013. Under 90 talet skärptes också lagen så att det blev olagligt att köpa sexuella tjänster). Skärpningarna gäller alltså både våldtäkter och andra typer av sexualbrott därför kan du inte räkna med ett nollsummespel.
Det är svårt att övertyga någon som inte vill tro. Jag kommer förklara under veckan men om du själv vill veta mer, innan dess, så kan du googla efter BRÅs Sexualbrottsrapporter som ges ut med jämna mellanrum och som finns att läsa på webben.
Jag tror ingenting utan håller mig till den fakta som. finns. Jag har diskuterat detta ämne med dig i snart en månad och dina argument är spekulationer så att folk inte tror dig är korrekt, folk ska inte tro dig när du kommer med löst grundade spekulationer.
Framförallt så lyfter jag fram vad forskarnas slutsatser på området. Om jag säger att antalet våldtäkter har legat på ganska konstanta tal de senaste åren så är det en uppgift som kommer ifrån en kriminolog (och inte en egen slutsats)
Den här rapporten förklarar en del. www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f180008010/1371914724593/2008_13_valdtakt_mot_personer_over_15_ar.pdf
Via de länkar som jag lämnat (och länken nedan) kommer du till till den mer detaljerade BRÅ rapporten. Där är statistiken uppdelad mellan män och kvinnor men också uppdelad mellan olika åldersintervall exempelvis åldersintervallet 16-24 år.
www.bra.se/download/18.47fa372d1520dfb2fc51c5e2/1452520810398/2016_1_NTU_2015.pdf
Nu har BRÅ släppt helårsstatistiken över antalet anmälda brott för år 2015. statistik.bra.se/solwebb/action/index
Antalet anmälda våldsbrott minskar i samhället och detsamma gäller sexualbrott och våldtäkter.
Under perioden 2010 till 2015 uppgår invandringen i Sverige till ca 700 000* men detta har inte gett några tydliga avtryck i statistiken över antal anmälda brott.
Antalet anmälda sexualbrott och antalet anmälda våldtäkter ökade från år 2005 och åren därefter och det bedömmer BRÅ i huvudsak beror på den skärpta sexualbrottslagstiftningen som trädde i kraft år 2005.
* www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Riket/26046/(med tillägg av invandring på 160k år 2005)
BRÅ är tydliga med invandrare är överrepresenterade när det gäller våldtäkter så det är onödigt att diskutera. Det jag vänder mig emot är bilden som många främlingsfientliga målar upp där de får det att låta som att varje manlig invandrare är en våldtäktsman fast sanningen är att det handlar om att ytterst få invandrare som begår våldtäkt.
Du menar samma grind som anser att kvinnor skall sluta klä sig som slampor annars får de skylla sig själva om de blir våldtagna, och som anser att allt som inte är överfallsvåldtäkt inte är en riktig våldtäkt?
Söker man på grind hittar man en hel del märkliga uttalanden, som det här som jag tolkar som att du menar att killar som är vänner med tjejer är det för att de hoppas på att få knulla. Därför är vänskap mellan män och kvinnor olämplig.
Jag tycker att det är en märklig syn på människor du har, mycket märklig.
Shit vilka fördomar. Om kvinnor väljer vettiga män som vänner så är det naturligtvis inga problem. Jag. och mina manliga vänner, har flera kvinnliga vänner och det är knappast så att vi "hoppas få ligga". Problemet är, som alltid, kvinnor som dras till wt-killar. Vare sig dom är vänner eller pojkvänner.
Det du säger är trams. Varför skulle kvinnor inte välja vettiga vänner? Jag vet många exempel på det. Du utgår från wt-miljöer. Där stämmer det du säger. Inte annars.
Haha du var en rolig en. "Det håller vi oss borta ifrån".... Kan vara den roligaste kommentaren nånsin på det här forumet, Funderat på å göra en verklighetskoll nångång?
Utredningen om brott kommer troligtvis att läggas ned enligt polisen.Detta borde betyda att det var falska anklagelser precis som det sägs att våldtäktsanklagelser är när dessa inte går vidare till utredning och domstol.
Källa är väl den där polismannen som det hänvisas gång efter gång när diskussioner om våldtäkt sker, kvinnor anmäler oskyldiga män eftersom de har varit otrogna och är rädda för att det ska komma ut, de anmäler snälla killar som hämnd för att killen inte var intresserad av en relation, de anmäler för att de ska få en klumpsumma i skadestånd, allt detta gäller givetvis bara när det gäller vanliga snälla svenska killar.