• FDFMGA

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

Rutgers skrev 2016-01-10 20:07:53 följande:
    Då har cnn fel

"Cologne police spokeswoman Christoph Gilles told reporters Friday that some 170 criminal complaints have been filed related to the apparently coordinated attacks, "at least 120 of which have a sexual angle.""

Om du anser att 120 st på ett torg inte är kordinerad måste det betyda att deras beteende är mycket värre än vad någon SDare någonsin har påstått.

Nu är förståss Köln större än Kalmar.

Sen har polisen i Helsingfors där en liknande sak hände insamlat bevis på att det är kordinerat.

Men ju mer ni vill släta över det, ju fler lär bli som TS...
    Jag diskuterar om huruvida ts åsikt om att kvinnor som inte röstar på SD får skylla sig själva är koordinerad eller inte.

Här på FL finns det väl redan en fyra-fem trådar som tar upp vidrigheterna i Köln som säkert var koordinerade.

Det finns inget skäl att acceptera vidriga åsikter här på FL bara för att ännu vidrigare handlingar har utförts i Tyskland.

Så mitt fokus ligger t ex på debattartikeln från den adopterade kvinnan med ursprung i Asien som påstår att hon ofta möter uppfattningen bland svenska män att hon ska vara "tillgänglig" för dem bara för att de har en uppfattning om hur kvinnor från en viss världsdel ska vara.

Gräv där du står brukar man säga. Jag anser att vi gräver i kvinnoförnedrande uppfattningar och kvinnohat bland svenska män i den här tråden. Det innebär inte på något sätt att jag urskuldar det som inträffade i Köln. Däremot anser jag att vi urskuldar egen skit om vi gör den här tråden till ytterligare en Kölntråd.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-10 20:38:57 följande:
    Men det går så klart bra att använda adopterade kvinnan ifrån Asien?

Men för all del, fortsätt med 2 fel ger inte 1 rätt. Diskutera på hur groteska svenska män är.

Menar du att det är fel att ta hennes åsikter på allvar. Här på FL brukar man ju ta en anonym historia vars sanningsenlighet verkligen kan ifrågasättas på djupaste allvar, här handlar det om en kvinna som framträder med namn och berättar om sina erfarenheter. Mig veterligt är hon bara en i mängden som berättar samma sak, att vissa svenska män ser dem som lättillgängliga på grund av deras ursprung.

Är det verkligen så svårt att se parallellerna till vissa invandrare som betraktar västerländska kvinnor som lättillgängliga på grund av deras ursprung.

Ska man komma tillrätta med av kvinnor oönskad sexualisering och objektifiering så kan man inte blunda med ena ökat beroende på vad gärningsmännen har för ursprung.

Det borde vara en självklarhet. tycker jag. 

Och som svar på din indirekta insinuation. Ja, jag anser att kvinnoföraktet överlag är större bland män som vuxit upp i Nordafrika eller Mellanöstern än bland svenskfödda män. 
  • FDFMGA
    Anonym (Man som älskar kvinnor) skrev 2016-01-10 21:07:08 följande:
    Yes -googla fram BRÅs rapport från 2005. Det lär inte blivit bättre sen dess ....
    Det ena utesluter inte det andra - men min uppfattning är att om vi verkligen ska komma tillrätta med en syn på att kvinnan är mannens ägodel bland vissa invandrare så gäller det inte bara att vara tydlig med att den uppfattningen är helt oacceptabel om den yttrar sig i handlingar i Sverige och att detta gäller såväl svenska män som invandrarmän.

Jag fattar inte att det ska vara så jävla svårt att förstå att åsikten att kvinnor som inte röstat på SD har sig själva att skylla om de blir våldtagna inte bara är sjuk, den är också i princip en enäggstvilling till tanken att kvinnor som inte skyler sina ansikten har sig själva att skylla om de blir våldtagna.
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2016-01-10 21:27:10 följande:
    Räcker att läsa i andra delar av forumet här för att se just att Asienflockor som är gifta med 20 år äldre män kommer få mycket glåpord efter sig. Så absolut tror jag henne. Men har lite svårt att förstå vad den historien har med det som hände i Kalmar+5? ställen till att göra.
    Det har inte jag.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-10 21:44:19 följande:
    Boko Haram utför massmord på civila på de mest brutalaste vis, begår vågor av sexualbrott och sysslar med aktivt sexslaveri - och du likställer dem med sådant här.

Du kan lika gärna köpa en blombukett och lämna över den till Boko Haram, så som du rentvår dem. Snacka om att förvanska mänskliga övergrepp för den ena och bedriva hänsynslös hets mot den andre.

Två fel gör två fel.
    Jag är inte intresserad av den anarkistiska kristdemokratins åsikter.

Jag diskuterar kvinnosyn. Så här uttryckte sig en av debattörerna som nu är bestört över kvinnosynen bland vissa invandrare. 

"Ointelligenta promiskuiösa kvinnor får lära sig den håra vägen /.../ Slutar tjejer med killkompisar, och att träffa främmande män på krogen och istället lever sunda liv enligt traditionella värderingar så kommer de att bli betydligt mindre våldtagna. Det är ingen slump att Sverige har flest våldtäkter i hela västvärlden när tjejer här försöker umgås med killar som "vänner"

Samma person gav för övrigt rådet till en kvinna som vände sig i förtvivlan över att hennes man hade försökt våldta henne rådet att hon borde lära sig att vara mer följsam.

Jag föredrar att gräva där jag står, det vill säga i den kulturella kontext jag är en del av, på gott och på ont. Där jag tar upp en adopterad kvinnas berättelse och när det omedvetna svaret blir att jämföra henne med en thailändska som kommit hit och gift sig med en 20 år äldre svensk man säger det mig rätt mycket.

Men som sagt jag diskuterar kvinnosyn, inte kristdemokratisk anarkism eller anarko-primitivism eller annat flum .)
  • FDFMGA
    Anonym (Man som älskar kvinnor) skrev 2016-01-10 22:06:01 följande:
    Som sagt, att vara naiv är inget brott. Sverige har för övrigt bara tredje högst antal våldtäkter per invånare med okänd förövare. Det är ändå läskigt högt. Och nej, det förklaras inte av anmälningsbenägenhet då anonyma undersökningar visat samma sak.
    Och?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-10 22:38:18 följande:
    Den kvinnosynen kan man uttrycka utan att ens komma ikläm med svensk lag, hur vidrig den än må vara - kan man dock säga det samma om att uttrycka Boko Harams kvinnosyn?

Du verkar sakna förmågan att se nyanser helt och hållet. Men fortsätt du att gulla med Boko Haram.

En sak till dock. En fråga. Nu när det har framkommit att trådstartaren "skiter helt i SD"; hur fördomsfull känner du dig, på en skala mellan 1 till 10?

#häxjaktpåoliktänkande
    Hur går det med den där språktråden du skulle starta Skrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-10 23:00:58 följande:
    Eller som media här om dagen. När det utfördes ett bombattentat i stockholmsförorten Vällingby, mot ett flerfamiljshus - som skadade ett tiotal människor samt orsakade omfattande brandskador på fastigheten - och som fick lika stor nyhetsteckning i de etablerade nättidningarna som lokaltidningsrapporter om att någon småvåldsam filur har hamnat i fyllecellen, om någon nyhetsteckning alls.

Prova att googla på "bombattentat vällingby". Så viktigt var det. Hade inte min klasskamrat bott precis i närheten och sett alltihop samt tagit upp händelsen på morgonlektionen, så hade jag troligtvis inte känt till bombattentatet överhuvudtaget.

Dagens Sverige är vridrigt.
    Nja, där har väl ändå nyheten silats genom ett anorko-.primitivistiskt förstånd. Det var en av huvudnyheterna i TV4 4:as, Rapports och Ekots sändningar den dagen.

Dum har förresten inte funderat på att starta en tråd som behandlar det anarko-primitivistiska navelrotandet, den här tråden handlar om kvinnosyn, inget annat.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-01-10 23:16:53 följande:
    Du har nog fått en släng av hybris om du tror att jag tänker starta en språktråd, bara för att du yrkar på det. Kom ner på jorden, du svävar dåligt.
    Men kanske du kan starta en kombinerad ararko-primitivistisk tråd som också är en språktråd

Nåja, lycka till DigestiveSolig
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-01-10 23:22:25 följande:
    Men kanske du kan starta en kombinerad ararko-primitivistisk tråd som också är en språktråd

Nåja, lycka till DigestiveSolig
    Äsch. jag  ber om ursäkt, Digestive. anarko ska det ju vara inte ararko.

Man kan ju undra hur långt i tiden ararko-anarkisterna skulle vilja gå tillbaka, kanske till räkstadiet - medan ni anarko-primitivister  ju bara vill avskaffa all den teknik människan tagit med sig under utvecklingen och dessutom återgå till jägar- och samlarstadiet. Var det därför du var så förtjust i betraktelsen om att samla barnbarnen under ett vindskydd i en Norrlandsskog på flykt undan invandringen i den tråd som numer ar ett minne blottSolig

Nåväl. Det var ju helt ot, kanske du kan ta upp det i den där tråden du skulle starta.

Den här tråden handlar ju om kvinnoförakt.
Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?