Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
Rutgers skrev 2016-01-10 20:07:53 följande:
Då har cnn fel"Cologne police spokeswoman Christoph Gilles told reporters Friday that some 170 criminal complaints have been filed related to the apparently coordinated attacks, "at least 120 of which have a sexual angle.""
Om du anser att 120 st på ett torg inte är kordinerad måste det betyda att deras beteende är mycket värre än vad någon SDare någonsin har påstått.
Nu är förståss Köln större än Kalmar.
Sen har polisen i Helsingfors där en liknande sak hände insamlat bevis på att det är kordinerat.
Men ju mer ni vill släta över det, ju fler lär bli som TS...
Här på FL finns det väl redan en fyra-fem trådar som tar upp vidrigheterna i Köln som säkert var koordinerade.
Det finns inget skäl att acceptera vidriga åsikter här på FL bara för att ännu vidrigare handlingar har utförts i Tyskland.
Så mitt fokus ligger t ex på debattartikeln från den adopterade kvinnan med ursprung i Asien som påstår att hon ofta möter uppfattningen bland svenska män att hon ska vara "tillgänglig" för dem bara för att de har en uppfattning om hur kvinnor från en viss världsdel ska vara.
Gräv där du står brukar man säga. Jag anser att vi gräver i kvinnoförnedrande uppfattningar och kvinnohat bland svenska män i den här tråden. Det innebär inte på något sätt att jag urskuldar det som inträffade i Köln. Däremot anser jag att vi urskuldar egen skit om vi gör den här tråden till ytterligare en Kölntråd.