Inlägg från: Anonym (*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*)

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

tobbe01 skrev 2016-01-10 11:19:12 följande:
    Hahahahahahaha så du menar att om SD vill begränsa invandringen så är det "främlingsfientlighet" och kan absolut inte vara av samma orsak som den Löööööfven har? Ja snick snack, jag är glad i alla fall att Lööööfven åtminstone försöker. OT OT OT btw
    Med detta inlägg visar du att du inte förstår vad ordet rasism betyder.

Men vem är förvånad, SD har ju kidnappat ordet och kallar alla som inte håller med SD för rasister.

Alltid lika roligt när ni SD:are blottar er, sätt i sladden så funkar lampan, vet ja!
  • Anonym (*)

Rutgers skrev 2016-01-10 11:24:51 följande:
    Om du nu anser att våldtäkter enbart sker av invandrare så visst.

Ursäkta, men hur läser du?

Varför svarar du inte på frågan?
  • Anonym (*)
    Rutgers skrev 2016-01-10 11:42:01 följande:
    Varför skulle jag? Du vill leka ett skepp kommer lastat där man skall fråga om något annat än denna händelse. Vilken färg kommer efter grön?
    Tack!

Även ett uteblivet svar är ett svar.

• Anonym (*)
    Rutgers skrev 2016-01-10 11:36:08 följande:
    Eftersom du inte vill förstå anledningen varför SD-folk saknar empati för kvinnorna i denna händelse så är det rätt meninglöst att jag diskuterar helt andra saker med dig.
    Jag förstår mycket väl anledningen, de anser att dessa kvinnor har röstat fel och får därför skylla sig själv.

Däremot skyggar du för all fakta om att även svenskar beter sig som svin.

• Anonym (*)
    Konstatera skrev 2016-01-10 11:48:48 följande:
    Vi har redan ett helhetstänk. Män våldtar. Det som är unikt i detta fall är hur ett tiotal män kan agera på detta vis i dels Köln, men även i Kalmar och Helsingfors under perioden av några dagar. Speciellt med tanke på att detta varit främmande i Europa sedan tidigare.

Allting annat är att släta över denna frågeställning, eftersom att detta är ett relativt nytt fenomen västvärlden under fredstid. Vill du skriva om svenska män som våldtar kvinnor bakom sagda dörrar, ska du inte göra misstaget att blanda ihop detta med Köln. Det är skillnad på grupp och enskild våldtäkt,

Det påminner väldigt mycket om krig, där män våldtar de besegrades fruar som ett tecken på ultimat förnedring, om jag ska vara ärlig.
    Fast detta handlar inte om män som våldtar i grupp.

Detta handlar om att man tycker det är kvinnornas eget fel att de blir gruppvåldtagna för att de röstat på fel parti.

Anser man att det är kvinnans eget fel när hon blir våldtagen, så befinner man sig på samma våglängd som de som våldtar, vare sig de gör det enskilt eller i grupp.
  • Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 13:26:00 följande:
    Jag har faktiskt inte någonstans i tråden skrivit någonting om SD överhuvudtaget.

Jag har heller inte skrivit någonting om att någon förtjänar att våldtas.

Jag har bara skrivit att jag inte bryr mig om kvinnor faller offer för den samhällsutveckling de själva kämpar för. Varför skulle jag göra det?

Det är väl egentligen tvärtom glädjande om Sveriges kvinnor får det samhälle de strävar efter. Sedan kan jag som man ha lite svårt att förstå att de vill ha ett sådant samhälle, men, jag är ju inte kvinna så vad vet jag...
    Du säger emot dig själv.

Om de inte förtjänar att våldtas (våldtäkt är en fruktansvärd handling) så tar jag för givet att du tycker att det är tragiskt att de våldtas.

Men det gör du inte, du verkar tro på allvar att de vill våldtas, eftersom de enligt dig kämpat för det. Den åsikten är ju tvärtemot den andra, varför skulle de inte förtjäna att få det som de vill ha?

• Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 13:26:00 följande:
    Jag har faktiskt inte någonstans i tråden skrivit någonting om SD överhuvudtaget.
    Nej, men hela din retorik skriker SD, inklusive din oförmåga att förstå hur privata forum fungerar samt din offermentalitet.

Ska bli roligt att höra vad du röstar på...
  • Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 15:43:03 följande:
    Tycker jag att det är tragiskt att en rattfyllerist kör av vägen, in i ett träd och omkommer? Ja, det är inte bra eller roligt att någon omkommer i trafiken. Men det är givetvis värre när någon omkommer utan egen förskyllan.

Det är svårt att känna jättestor sympati för vare sig en individ eller grupp som på individ- eller gruppnivå vållat sin egen olycka.

I det här fallet gäller det rattfylleristen som individ och kvinnor som grupp.

Men tycker jag att alla rattfyllerister ska dö eller alla kvinnor bli våldtagna? Absolut inte.

Så nej, jag har inte sagt emot mig själv. Däremot kanske man inte ska förvänta sig att alla förstår elementär logik på ett vänster- och kvinnodominerat forum som Familjeliv.
    Varför förtjänar inte kvinnor att få det dom vill ha?

• Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 15:45:47 följande:
    Offermentalitet? Hur då?

Sedan tycker jag att den underliggande shaming-tes du driver om att det är fult att vara "offer" och att ett "offer" är något som ska hånas och tryckas ned är förfärande.

Typisk vänsterretorik.
    Ditt gnäll om hur du blev utkastad från FL, för att du inte fick skriva vad själv ville.

Var skriver jag att det är synd om offer och att de ska tryckas ner? Du hittar ju bara på för att du inte har något att komma med.

Är det mannen som våldtar som är offer i dina ögon, eftersom det inte kan vara kvinnan? Hon får ju som hon vill enligt dig, så hon är ju inget offer. Fast på något konstigt vis förtjänar hon det ändå inte.

Förklara gärna hur du resonerat dig fram till att kvinnor i Sverige vill bli våldtagna.

inte minst Sveriges kvinnor som själva valt att de vill ha det såhär? från din TS.
  • Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 16:56:35 följande:
    Jag anser inte att man har rätt att våldta någon.

Men jag anser heller inte att det är en jätteklok idé att följa med en helt okänd man som man inte vill ha sex med hem från krogen när man är full.

Det har ganska lite med åsikter eller värderingar att göra. Det är ett krasst konstaterande att kvinnor är på väg att avskaffa sin egen friheter.
    Fast svenska kvinnor vill ju ha det så, med invandrarmän som våldtar dom och sextrakasserar, det skriver du själv.

Hur har du kommit fram till det?
  • Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 16:58:04 följande:
    SD, SD, SD... Du verkar helt besatt av SD.

Jag har inte skrivit något om politiska partier alls och skiter helt i SD.
    Ja, du bara använder deras retorik...

Vilket parti röstar du på då, det kan ju inte vara 7-klövern, eftersom då har man ju röstat för våldtäkter i klungor och får skylla sig själv.

Skulle vara intressant att veta vilket parti man röstar på om man skiter både i kvinnor som blir våldtagna och SD.
  • Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 17:00:49 följande:
    Det är klart att kvinnor förtjänar det de vill ha.

Sveriges kvinnor vill ha ett mångkulturellt Sverige där de friheter de tidigare haft att gå klädda hur de vill var de vill i samhället tas ifrån dem. Och det är exakt det samhälle kvinnorna får också.

Så det är snarare tvärtom, om du läser mina inlägg (vilket du tydligen inte gjort). Sveriges kvinnor har fått det de vill ha och förtjänar.

Good riddance, som sagt!
    De förtjänar alltså att våldtas, eftersom de valt det själva. Tack för svaret, det satt långt inne.
  • Anonym (*)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2016-01-10 17:06:55 följande:
    Jag är inte intresserad av att diskutera partipolitik.
    Konstigt, för i din trådstart pratar du om partipolitik, eftersom det inte är alla partier som förespråkar öppna gränser.
  • Anonym (*)
    Anonym (lögn) skrev 2016-01-10 19:28:04 följande:

Är det www. du har aldrig gått i en svensk skola.com eller .se?

Försök att släta över en koordinerad terror attack riktat mot kvinnor är rakt av vidrig här.

Då ogillar du TS?
  • Anonym (*)
    Anonym (lögn) skrev 2016-01-10 19:37:05 följande:

Har man korkat nog röstat på partier som har sin högsta önskan att befolka Sverige med det mest intoleranta folket på jorden får man ligga som man bäddar.

Däremot har jag fru och döttrar som inte har önskat sig detta jag fruktar kommer råka illa ut som följd.

Så det är OK för vissa att strunta i detta som hänt i Köln, men andra får inte strunta i det.

Så du tycker också att man får skylla sig själv om man blir våldtagen. OK. Varför då så upprörd över det som hände i Köln, de får ju skylla sig själva.

• Anonym (*)
    Anonym (lögn) skrev 2016-01-10 19:40:17 följande:

Nej, det är det inte med tanke på att det hände på olika platser i eu med samma avsändare.

Kvinnor som har röstat för det som pågår nu tycker jag kan gott smaka på det som beställdes, däremot som jag redan har skrivit så finns det oskyldiga inblandade som inte förtjänar detta.

Det var koordinerat, och inte bara i tyskland.

http://www.bild.de/wa/ll/bild-de/unangemeldet-42925516.bild.html

Tycker du samma sak om svenska män som röstat för detta, att de får skylla sig själv om de blir nedslagna?

Och vilket parti är det man röstar på om man vill ha in våldtäktsmän i Sverige. Länka gärna till deras partiprogram där detta står.
  • Anonym (*)
    Digestive skrev 2016-01-10 20:11:08 följande:
    Det blir nog jättebra. Fortsätt du att hetsa mot närmare en miljon väljare och sammanlagt betydligt fler sympatisörer - för att du har exempel på någon försvinnande promille utav dem. Det är ju inte alls ett beteende som man känner igen ifrån andra håll eller så. Men, men - lika barn skojbråkar sannerligen bäst.

Hört talas om uttrycket "Två fel gör inte ett rätt."? Om ja; kan du förklara vad uttrycket betyder och innebär?

På tal om uttryck så är väl "I gasen [...]" något som hade räckt för väcka nazistmisstankar för dig och gelikar. Blir du inte orolig när du använder sådana uttryck bland dina meningsfränder? Henrik Arnstad hade säkerligen jagat dig med högaffel runt huset, så väl som han träffar rätt.

Det du står för med din blinda hets är bara ytterligare en del utav Sveriges nutida olycka. Du är ingen motståndare till skadliga beteenden - du är bara en utav alla som normaliserar och sanktionerar hetsbeteendet, i allmänhet. Ingen genuin motståndare till sådant här tackar för era bidrag.

Ditt fokus är en paradox.
    Hetsa? För att man tar avstånd från sjuka åsikter som att det är kvinnans fel att hon blir våldtagen?

Vilken värld lever du i, där du sitter och skriver ihop din långa inlägg som mest känns som en monolog för inbördes beundran?

Klart vi ska ifrågasätta unkna värderingar, varför ska vi tysta det?
  • Anonym (*)
    Anonym (Man som älskar kvinnor) skrev 2016-01-10 22:06:01 följande:
    Som sagt, att vara naiv är inget brott. Sverige har för övrigt bara tredje högst antal våldtäkter per invånare med okänd förövare. Det är ändå läskigt högt. Och nej, det förklaras inte av anmälningsbenägenhet då anonyma undersökningar visat samma sak.
    Kan du länka till de anonyma undersökningarna i andra länder, de som jämförs med Sverige?
Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?