Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

Kvinnoförtrycket är ju inget nytt. Det har inte kommit med invandringen. Det har alltid funnits. Kvinnoförtrycket är ett generellt problem över hela jordklotet och det är ingen skillnad på om det uttrycker sig som en lek i Nordafrika eller inte. Det är samma förtryck och den gemensamma nämnaren är män. Att göra skillnad på handlingarna gör att det läggs fokus på enskilda förövare istället för det generella problemet och glömma vilka offren alltid är. Det är kvinnor.

• Anonym (F)
    felix le chat skrev 2016-01-11 21:02:14 följande:
    " en lek i nordafrika "`??

Är det en lek du skulle vilja vara med om ?  Kan du överhuvud taget föreställa dej vad det innebär `?
    Hur kan man kalla väldtäkt för lek !!!!!

Kolla på detta CNN inslag från din s.k. nordafrikanska lek.

">

Det är nordafrikanerna själva som kallar det för lek, inte jag. Jag var väl lite otydlig och antog att ni visste vad jag menade. De har ett namn på "leken" också som jag inte minns just nu. Det jag menade var att det spelar ingen roll hur förtrycket går till. Det är samma förtryck.
  • Anonym (F)
    KingOfKings skrev 2016-01-11 21:02:28 följande:
    Inte mansförtrycket heller. Det är större i Sverige än det någonsinn varit. Därav är ganska många män väldigt trötta på det och kampen mot mansförtryck har bara börjat. Kampen mot kvinnoförtryck har varit igång i 100+ år.
    Och med det vill du säga vad?
  • Anonym (F)
    felix le chat skrev 2016-01-11 21:18:09 följande:
    Det är INTE samma förtryck. Åk dit och kolla.
    Om du vågar.
    Kvinnoförtryck är kvinnoförtryck. Det finns inget förmildrande sätt att förtrycka. Allt förtryck ska fördömas. Gör man inte det löser man inte grundproblemet och det är patriarkala strukturer som är samma överallt. Vi har kommit längre i Sverige men det ar fortfarande samma förtryck. Det är min övertygelse.
  • Anonym (F)
    Anonym (Kanske) skrev 2016-01-11 21:29:04 följande:
    Du kanske ska titta på videon i tråden.
    Det behöver jag inte. Det spelar ingen roll om handlingen är mer våldsam än andra handlingar. Det är fortfarande kvinnoförtryck. Det är det som är min poäng.
  • Anonym (F)
    Anonym (moi) skrev 2016-01-11 21:45:47 följande:
    Det är tur att du inte är med och stiftar Sveriges lagar för där gör vi jätte skillnad på handlingar
    tex snatter blir böter och mord livstids fängelse.
    I din värld är ju ett brott ett brott oavsett hur våldsamt det är.
    Din poäng är helt poänglös. 

Det beror väl på vad man pratar om, haha! Jag pratar inte om att alla förtryckare ska få samma straff.
  • Anonym (F)
    sumot skrev 2016-01-11 22:21:48 följande:
    Fast vad är din poäng? Kvinnoförtryck är kvinnoförtryck, och därför får man inte diskutera specifika fall eller belysa olika sorters förtryck? Det om något är ju verkligen att förringa offren det som de varit med om.

Alla vet väl att förtryck är förtryck precis lika mycket som en banan är en banan. Varför säga det uppenbara?
    Ska kvinnor som vill hjälpa människor i nöd skylla sig själva för att de blir förtryckta av invandrare nu istället för innan när de blev förtryckta av vita svenskfödda män? Same shit.
  • Anonym (F)
    KillBill skrev 2016-01-11 22:39:03 följande:

Jag tycker att debatten helt har förlorat alla proportioner.  Det är ingen som förringar det faktum att kvinnor har blivit sexuellt trakasserade på större sammankomster i Sverige och att unga invandrarkillar är skyldiga till övergreppen.  Men det är faktiskt så att att det sker mer än 70 000 sexuella övergrepp varje år i Sverige , 200 övergrepp om dagen 365 dagar om året (enligt BRÅs estimat). Även om invandrare är överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken så står svenska män för en majoritet av övergreppen. Därför anser jag att det är fel att vissa försöker att reducera problemet till att bara omfatta unga män från Nordafrika och Mellanöstern, problemet är faktiskt större än så.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (F)
    Anonym (Kanske) skrev 2016-01-12 01:08:05 följande:
    Naivitet har ett pris.
    Ja men fy ja. Hoppas vi kan stoppa invandringen så vi kan återgå till att hålla våldtäkterna till svenskfödda människor. Det ju mycket bättre. Tänk va bra det va då.
Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?