Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
Intressant fenomen att vi män har synpunkter på hur kvinnor bör uppfatta våldtäkter, alltifrån inledningsinläggets påståendet att kvinnorna får skylla sig själva eftersom de röstar på partier som anser att invandring inte är en företeelse som bör stoppas till påståenden om att kvinnor som skriver om sina upplevelser av sexuella hot eller fantasier har fel fokus.
Jag är man och har aldrig behövt känna rädsla för sexuellt våld, inte heller har jag någonsin blivit sextrakasserad, men så inbillar jag mig heller inte att jag verkligen kan förstå - ärligt talat försöker jag inte ens förstå hur det kan upplevas att vara utsatt.
Däremot kan jag utan större ansträngning känna ett djupt förakt för de hycklare som enbart kan fokusera på våldtäkter som utförs av invandrare.
Här i tråden finns det SD-kramare som anser att kvinnor saknar förnuft och inte kan styra sina egna liv utan en mans hjälp, de finns personer som anser att kvinnor inte bör ha manliga vänner eftersom detta uppmuntrar till våldtäkt - och här förfasar de sig över att kvinnor blir sexuellt trakasserade av invandrare. Här i tråden finns det SD-kramare som när en svensk kvinna i förtvivlan skrev ett inlägg på FL där hon berättar att hennes svenske man försökt våldta henne uppmanade henne att vara mer följsam fortsättningsvis
Jag såg nyss att Borrelia är aktiv i tråden. Borrelia som i ett inlägg förklarade att min dotter borde bli våldtagen.
Ur mitt perspektiv är SD-hederskulturen upprörd över att en annan hederskultur våldtar kvinnor som egentligen borde tillhöra SD-hederskulturen.
Jag blir inte förvånad att ts anser att det är ett lämpligt straff för kvinnor som röstat på "sjuklövern" att bli våldtagna. Inte alls, hederskulturer är sig rätt lika oavsett var i världen de uppträder.